Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Binnen sirene als alarm

Pagina: 1
Acties:

• Triskelen
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 02-10 17:53
Ik ben opzoek achter een goede ZigBee oplossing om een alarm in huis laten af te gaan als het alarm getriggerd word.

Had via grandado een sirene besteld die beloofde 110 db te leveren en leverde maar 63db dus was hoogstens een beetje irritant na een tijdje.

Voor ik terug een miskoop doe vraag ik liever wat info. Het moet geen ZigBee sirene zijn als ik hem maar kan schakelen via ZigBee het zei via slimme stekker of ZigBee schakelaar.

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:01
Misschien een rookmelder die je kan schakelen via zigbee?

Ik ben zelf op zoek naar een rookmelder met vaste stroomtoevoer die je kan schakelen via zigbee. Zou mooi zijn als je ze ook nog kan schakelen, maar dat valt natuurlijk ook te implementeren via zigbee.

• Triskelen
@banaliteit ik denk deze te kopen Alecto SMART-SMOKE10 Smart Zigbee-rookmelder is wel niet op netvoeding

• sn33ky
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-11 02:24
Als je al simme speakers heb, een slimme receiver of Google Hub's kan je er dit Youtube audiofragment op laten afspelen en het volume op maximum zetten via Home assistent Media player

Geen apart apparaat nodig.

Zo heb ik het toch opgelost.

[ Voor 5% gewijzigd door sn33ky op 31-05-2022 23:27 ]

• Triskelen
@sn33ky dit was ook mijn eerste idee aangezien ik smart speakers door het ganse huis staan heb en telkens ik alarm.mp3 upload naar home assistant na een tijdje is het poef weg snap er de **** van

• Echt niet.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-11 18:17

Echt niet.

Gewoon niet.

alarm.mp3? Is het niet toevallig gewoon een hele korte mp3, die op repeat zou moeten staan?

• Triskelen
@Echt niet. Ja sorry zit aan men home assistant configuratie te denken want dat is eigenlijk bij mij het hart van de operatie.

Daar upload ik telkens een MP3 die dan afgespeeld word maar verdwijnt altijd uit mijn configuratie

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14-11 16:38
Ik zou zelf aan de Aeotec Doorbell 6 denken. Dat is dan weliswaar z-wave en geen zigbee (maar kan je natuurlijk wel aan elkaar knopen met een controller). Die deurbel bestaat uit een sensor bij de deur, en een losse sirene, die je voor zover ik weet ook als sirene kan inzetten.

Edit: Kennelijk is er ook een Aeotec Sirene, da's hetzelfde kastje maar dan zonder deurbel.

[ Voor 23% gewijzigd door Freeaqingme op 02-06-2022 19:53 ]

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• FutureCow
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:23

FutureCow

(C) FutureCow

Verwijderd

Waarom 110db?
Dat je het voor inbrekers niet uitmaakt snap ik wel. Maar mocht het overdag of ‘s nachts zomaar afgaan, dan wil je dat je oren niet aan doen. 110db is een enorm gevaarlijk voor je gehoor.
Ik heb bewust zelf alles op 85db hier en dat is zeer luid.

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:01
Ik ga denk ik deze halen.

frient Intelligent Smoke Alarm

• XeonraY
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-09 14:22
Ik heb dit vorig jaar zelf heel simpel opgelost. Ik zag ook nergens deftige zigbee sirenes te koop.

Als alternatief heb ik dan zo'n 12v bedrade alarmsirene gekocht en een adapter waarop je die kabel kan aansluiten.
Deze heb ik dan allemaal aangesloten en tussen de adapter en stopcontact heb ik een zigbee smart plug zitten.

De siren begint direct de loeien (aan 110db) wanneer deze stroom krijgt, dus het is gewoon een kwestie van deze smart plug te integreren in HA (of andere software) met de nodige logica en off you go.

Voor een kleine 40-50 euro heb je alle aparte onderdelen verzameld. Het kan waarschijnlijk nog goedkoper als je ergens dealtjes kan vinden op deze onderdelen.

[ Voor 6% gewijzigd door XeonraY op 06-06-2022 22:39 ]

Pagina: 1