Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EstherJamie
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-11-2023
Beste Tweakers,

Ik ben op zoek naar hulp, want ik kom er niet meer uit.
Mijn zoontje heeft een gaming pc en een arctis 5 headset. Vanmiddag deed in 1x zijn mic het niet meer, geen tussentijdse update gehad, instelling nagekeken, drivers opnieuw geinstalleerd, andere poort geprobeerd, alle opties welke je kan vinden op google als je zoekt op Arctis 5 mic doesn't work, maar niets helpt. Heb de headset ingeplugd in mijn laptop en daar doet hij het wel gewoon. Overig geluid werkt overigens wel via zijn headset. Iemand nog enig idee wat het probleem kan zijn?

Thks alvast, ook namens mijn ondertussen gefrustreerde kind

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Gezien hij wel in andere laptop het doet, zal hij het dus niet op de headset zelf hebben uitgeschakeld of defect zijn. Is niet gewoon op de applicaties op zijn gaming PC de microfoon uitgeschakeld, of microfoon naar ander device veranderd?

Als je bijvoorbeeld rechtermuisknop op geluidsdingetje op de taakbalk doet, en dan geluidsinstellingen openen, staat microfoon daar op de Arctis, en laat de balk zien dat hij iets hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EstherJamie
Dat hebbdn wij inderdaad ook al gechecked maar daar staat alles goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 30-05 07:52
Is dit heel toevallig in het spelletje Fortnite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EstherJamie
nee het is overal dus ook op discord en ook in alle spelletjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
Dan kunnen we parental controls gelukkig uitsluiten. Ik ben van de week een uur bezig geweest vooraleer ik er achter kwam dat de parental controls geen voice en dus het gebruik van de microfoon niet toestond en dat alleen in Fortnite.

De privacy regels voor de microfoon staan ook op "Toestaan"? Dat zijn dingen die van tijd tot tijd met maar ook zonder update soms worden teruggezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
Overigens zou je een keer de audio problemen hersteller wizard kunnen proberen. Tenminste, dat is er vanuit gaande dat we het over Windows 10 of Windows 11 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EstherJamie
de privacy regels staan op toestaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
EstherJamie schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 14:05:
Dat hebbdn wij inderdaad ook al gechecked maar daar staat alles goed
En beweegt het balkje daar dat er geluid is?

Is er ook software geinstalleerd van Steelseries? Zo ja, die al geopend gen gekeken wat daar allemaal staat?

[ Voor 19% gewijzigd door Sissors op 02-06-2022 08:16 ]

Pagina: 1