Rgb fans op een moederbord met alleen 4 pin ports

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens de Waard
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 31-05-2022
Hallo iedereen! Ik zit al een tijdje te denken om mijn huidige oude ventilator te vervangen met een rgb fan. Alleen heb ik een probleem. Ik heb geen rgb port of controller op mijn moederbord. Is het mogelijk dat ik een rgb fan in een 4-pin fan port kan stoppen en dat die dan nog steeds rgb kleuren laat zien? Ik snap dat zonder een controller of een speciale port de rgb niet te veranderen is maar dat vind ik prima.

Ook zal een aanrader fijn zijn, ik zoek een 120mm fan :)

Groetjes en nog een fijne dag!

Rens de Waard

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens de Waard
Hallo allemaal! Ik zit al een tijdje te denken om mijn huidige oude ventilator te vervangen met een rgb fan. Alleen heb ik een probleem. Ik heb geen rgb port of controller op mijn moederbord. Is het mogelijk dat ik een rgb fan in een 4-pin fan port kan stoppen en dat die dan nog steeds rgb kleuren laat zien? Ik snap dat zonder een controller of een speciale port de rgb niet te veranderen is maar dat vind ik prima.

Ook zal een aanrader fijn zijn, ik zoek een 120mm fan :)

Groetjes en nog een fijne dag!

Rens de Waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07:19
Ja, zonder controler krijg je bij aRGB een regenboog-golvend effect, als je specifieke kleur pakt krijg je natuurlijk die kleur.

alternatief is een controler erbij kopen :)
pricewatch: Gelid Solutions Stella ARGB Fan Bundle, 120mm als je heel je pc ineens klaar wilt hebben .

pricewatch: Arctic P12 PWM PST RGB 0dB 3-pack Zwart, 120mm met https://www.arctic.de/en/RGB-Controller/ACFAN00224A kan ook :)

welke behuizing heb je ?

offtopic:
ps- je hoeft niet je volledige naam te gebruiken, mag wel natuurlijk

[ Voor 67% gewijzigd door 99ruud99 op 31-05-2022 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rens de Waard
Hallo!

Ik heb als een van mn grootste fouten 2 jaar geleden een pre-built pc gekocht van medion. Hij werkt nogsteeds wel goed maar toch liever een eigen build gemaakt achteraf. Ik praat echt wat meer over die achterste fan om te verwijderen voor een rgb fan. Het is een blauwe LED-FAN die gwn connected is met een 4 pin aan het moederbord. Ik kan aan de voorkant in de case nog een paar fans installeren maar de voorplaat kan er niet echt af dus echt goed genieten is het niet helemaal. Is het mogelijk dat ik die achterste fan vervang met een rgb terwijl die nogsteeds kleuren afspeelt (alhoewel die alleen echt verbonden kan zijn aan die 4-pin door de moederbord). Of zal zo'n controller zoals u stuurde hierboven echt een eis worden?

Bedankt voor alle hulp ;)

Rens
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wsR7IadxF9DPxp-HztRVKEFEkeE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ABJl2tvZykcjGtsm9VVvOJ4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c2Ap5-JTzzQQeQ8I2C4dm1thpbM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4QzBsLQyMmkzzFU87dj6Ddu3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PiNoPeirS4ruaMbN1UjNQudjtOo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MtQyixrHCtjFRbEHdusf41hI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTFD
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 07:27
Zo te zien is het een dichte kast, wat (in mijn ogen) de meerwaarde van RGB dus al een stuk minder interessant maakt. Ook gezien de positie van de kast. Ik zou dan eerder kiezen voor een goede stille fan of deze lekker laten zitten als hij het nog doet en dan kijken voor een ledstrip/lamp ergens in die hoek..

When daytrading, you can earn 2000% of your money, but you can only lose 100%. Do the math..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-07 19:40
Welk moederbord heb je? Welke behuizing heb je? Welke ventilator vind je mooi? Wat is het budget? Iets meer informatie wordt op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-07 11:34
En waarom wil je persé een RGB fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:25

br00ky

Moderator Harde Waren
Even voor de duidelijkheid twee topics samengevoegd.
Pagina: 1