Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hdst1985
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 01-06-2022
Allereerst dank voor het lezen van mijn topic en het eventuele beantwoorden van min vragen.

Ik heb een persoonlike website gebouwd waar ik vanalles op bijhoud. Onder andere, financiën, persoonlijke kalender, takenlijst, boodschappenlijst, etc etc. Nu heb ik hier een dashboard voor gemaakt waar ik een mooi ovezicht heb van bepaalde dingen.

Nu wil ik ergens in huis een touch scherm ophangen waarop ik mijn dashboard weergeef, welke dag en nacht zal lopen. Nu zat ik te denken om dit icm een raspberry pi te doen. Het enige dat ik nodig heb is een internet verbinding naar mijn website, niets meer en niets minder. Zal verder ook niets anders gaan doen met die raspberry pi

Aangezien ik op dit moment nog 0,0 ervaring heb met raspberry pi's en ook niet met touch monitoren, wilde ik deze vraag aan jullie stellen:

- Is een raspberry pi voor bovenstaand doeleind een goede oplossing? Of zijn er wellicht andere tips die mensen mij kunnen geven wat wellicht een betere oplossing zal zijn?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-09 17:22
Hdst1985 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:27:
- Is een raspberry pi voor bovenstaand doeleind een goede oplossing? Of zijn er wellicht andere tips die mensen mij kunnen geven wat wellicht een betere oplossing zal zijn?
Een Rpi heeft standaard niet een touchscreen, dus die moet je er dan nog los bij kopen en sowieso is het op dit moment erg lastig een rpi überhaupt te kunnen krijgen vanwege chiptekorten enzo. Is een (oude) tablet anders voor je geen optie anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hdst1985
Dank voor je reactie, tablet is wellicht wat klein, ik wilde er inderdaad een mooie monitor bij kopen. Maar het is ook niet iets voor op de korte termijn, ben eerst thuis nog wat dingen aan het verbouwen etc en nog aan mijn dashboard aan het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:50

DukeBox

loves wheat smoothies

Ik denk dat een (gebruikte) all in one met touch screen makkelijker te krijgen/verwerken is voor alleen een pagina weergave, zeker als je geen ervaring hebt met linux e.d.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hdst1985
DukeBox schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:37:
Ik denk dat een (gebruikte) all in one met touch screen makkelijker te krijgen/verwerken is voor alleen een pagina weergave, zeker als je geen ervaring hebt met linux e.d.
Heb met Linux etc wel e.e.a. ervaring, echter niet direct met de Raspberry Pi's. Maar een all-in-one met touch screen zou ook wel een leuke optie zijn inderdaad. Thanks voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 08:01
Ik denk dat de rpi prima voldoet. Kun je gewoon met hdmi en usb aansluiten. Vraagt weinig stroom. Raspbian is net debian. Als je Linux ervaring hebt zal het niet heel ingewikkeld zijn. Kan gewoon met een desktopomgeving en een webbrowser.
Maar de andere opties zullen vast ook prima zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

KneoK

Not in a million lightyears

Voordeel van een Pi is natuurlijk dat je die overal in je huis (en met een beetje gerommel met port forwarding ook via internet) kunt benaderen, met elk apparaat. Dan kun je ergens een tablet ophangen om het dashboard weer te geven, maar die ook op je telefoon of desktop/laptop openen. Raspbian installatie is een eitje, xampp erop voor je website en je bent klaar.

Dan zit je voorlopig alleen met de beschikbaarheid. Wellicht op Vraag&Aanbod hier, of op Marktplaats. Een Pi 3b/3b+ is meer dan voldoende om een persoonlijke website te hosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
De meeste mensen die een dashboard bouwen voor Home Assistant gebruiken een tablet in kioskmode voor aan de muur. Voordeel is dat er al een processor en besturingssysteem aanwezig is en ook dat de camera gebruikt wordt om te detecteren of iemand naar het scherm kijkt en anders het scherm dimt.
Pagina: 1