Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 20:43
Voor het tekenwerk van mijn vrouw zitten we te kijken voor een ipad. Aangezien procreate alleen voor de apple beschikbaar is, zijn we "veroordeeld" tot een ipad. Graag wil ze er 1 met een apple pencil 2 en het apparaten dat daar compatibel mee is, is niet zo lang. Zo doende kwamen we uit bij de nieuwe ipad air 2022 64gb (256 gb wordt sowieso veel te duur). Omdat we twijfelen of 64gb wel genoeg is zou een alternatief een (refurbished) ipad pro 11" 2021 WIFI zijn (128 of 256gb).

De ipad air kunnen we nieuw bij apple voor 646,- kopen.

De ipad pro kunnen voor de volgende prijzen krijgen:
refurbished, 11" 256gb: 749,-. 12 maanden garantie.
2e hands, 11" 256gb, zonder originele aankoopfactuur (dus zonder de 2 jaar wettelijke garantie) via used products winkel voor 749.
nieuw: 11"128gb wifi voor 819.-
refurbished 11" 128gb inclusief 36 maanden garantie voor 794 (maar dagelijks wisselende prijzen).

Ik zit nu te dubben wat wijs is om te doen. 749,- voor de pro is niet slecht lijkt mij. Zeker niet in de 256gb variant.

Any thoughts wat slim is in dit geval?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:23
Tweedehands altijd met bon, zonder bon kan het gestolen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
swhnld schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 20:58:
Tweedehands altijd met bon, zonder bon kan het gestolen zijn.
Even toegevoegd aan de post dat de 2e hands via een winkel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:23
DeRooney schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:54:
[...]

Even toegevoegd aan de post dat de 2e hands via een winkel is.
Dan heb je altijd recht op garantie via de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Heb nog even op marktplaats zitten zoeken. 2 verkopers in de regio die er 1 aanbieden. Bij navraag blijkt bij allebei de reden van verkoop: "heb een ipad van mijn werk gekregen en daarom gaat/mag deze weg"

Stom toeval of is dat de nieuwste scam van oplichters?

(alhoewel ik geen reden heb om dat nu aan te nemen, gebruikers hebben goede reputatie / en apparaat komt inclusief factuur of de doos is nog gesealed).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:12
DeRooney schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 23:10:
Heb nog even op marktplaats zitten zoeken. 2 verkopers in de regio die er 1 aanbieden. Bij navraag blijkt bij allebei de reden van verkoop: "heb een ipad van mijn werk gekregen en daarom gaat/mag deze weg"

Stom toeval of is dat de nieuwste scam van oplichters?

(alhoewel ik geen reden heb om dat nu aan te nemen, gebruikers hebben goede reputatie / en apparaat komt inclusief factuur of de doos is nog gesealed).
Ja die grap ken ik, had een iphone van mede tweaker overgenomen en die was ook via werk verkregen. Nou mooi niet een paar weken later ineens tweaker nummer twee in de DM of ik de telefoon nog had want de baas eiste hem terug.

Vanaf toen alleen nog maar met bon als regel voor nieuwe toestellen.

En op marktplaats nooit vooraf betalen voor zo een dure aankoop. Check ook de bekende websites van de politie en dergelijken of serie nummer als gestolen vermeld staat.

[ Voor 9% gewijzigd door Dracula op 03-06-2022 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
thanks voor de tips. Ik ga er mogelijk van de week heen. inclusief factuur en wil even checken hoe het zit met overdraagbaarheid van de garantie. Heb al het serienummer gevraagd. Wordt vervolgd.

edit: aanvulling: is het mogelijk dat er op de ipad malware of iets dergelijks geinstalleerd zou zijn waarmee belangrijke info over bijv. bankrekening etc buit gemaakt kan worden?

edit:
inmiddels heb ik een hele mooie ipad pro 2021 11" gekocht inclusief smart folio en apple pencil 2e gen voor een hele nette prijs (700,-).

mijn vrouw is er al erg blij mee (ik heb er nog niks mee gedaan behalve configureren voor mijn vrouw).

[ Voor 57% gewijzigd door DeRooney op 19-06-2022 20:54 ]

Pagina: 1