2 verschillende IPv4 adressen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter_62
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01-06-2022
Wanneer ik op mijn Windows computer het externe IPv4 adres opvraag krijg ik een ander adres als wanneer ik ditzelfde doe op mijn Linux computer of op mijn tablets en smartphones.
Ik heb wel het idee dat het adres van de Windows desktop niet klopt, met dat adres kan ik mijn beveiligingscamera niet extern (buiten mijn LAN) oproepen, wel met het andere adres.

Alles hangt aan een Genexis 7840.

Voor zover mijn kennis gaat is het toch niet mogelijk om 2 verschillende IP adressen te krijgen wanneer alles aan 1 modem/router hangt?

Beste antwoord (via Pieter_62 op 01-06-2022 12:30)

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:24
Als het beide publieke IP-adressen zijn: ben je zeker dat je bij beiden jouw IP krijgt en er op 1 van beide computers geen VPN actief is naar werk of iets dergelijks?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:49

DukeBox

loves wheat smoothies

Zijn het daadwerkelijk externe (publieke) adressen of is een ervan een RFC 1918 of link-local adres ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-10 21:04

dijkmane

biertje ?

welke adressen krijg je en welke adressen staan er ingesteld in jouw DHCP server ?

specs : wil je niet weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 17:14
Hoe vraag je het externe IP adres op dan?

Welke browser gebruik je en heb je nog enige VPN/Proxy tools draaien?

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Mschamp
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:24
Als het beide publieke IP-adressen zijn: ben je zeker dat je bij beiden jouw IP krijgt en er op 1 van beide computers geen VPN actief is naar werk of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Pieter_62 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:03:
...
Voor zover mijn kennis gaat is het toch niet mogelijk om 2 verschillende IP adressen te krijgen wanneer alles aan 1 modem/router hangt?
Jawel hoor. Als je van een proxy gebruik maakt. En als jij je niet bewust bent een proxy te gebruiken is het misschien tijd om een malware scanner op te starten

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pieter_62
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01-06-2022
Stupid me, ik heb inderdaad een vpn naar mijn werk die met Windows opstart, totaal vergeten. Probleem opgelost. Dank allen voor het meedenken.
Pagina: 1