MacBook Pro (Retina, 2015)- Vies Scherm?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valoo
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09-11-2022
Een goedemiddag!

Ik heb een kort vraagje over mijn MacBook Pro (Retina, 13-inch, Early 2015). De laptop doet gelukkig al 7 jaar keihard zijn best en stelt niet teleur.
BEHALVE het scherm, ik kan heel duidelijk de toetsen zien zitten en ook lijkt het alsof er hele vette vingers opzitten. Maar met een doekje valt dit niet weg te halen. Dus het lijkt meer alsof er heel langzaam een laagje van mijn laptopscherm verdwijnt?

Is dit een vaker voorkomend probleem? Kan ik hier wat tegen doen, zoals bijv. de hele laag eraf halen?

Heel erg bedankt voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:26
Yep, bekend coating probleem voor die model jaren: https://www.macvoorminder...em-van-apples-macbook-pro

Is ook een garantie programma voor geweest, maar weet niet of die nog loopt..

Meer info hier: https://9to5mac.com/2021/...eflective-coating-issues/

[ Voor 22% gewijzigd door renegrunn op 31-05-2022 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valoo
Oeii een artikel uit 2017... Ben benieuwd of ze dat al 5 jaar lang verlengen, zal morgen wel even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:26
Valoo schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:03:
Oeii een artikel uit 2017... Ben benieuwd of ze dat al 5 jaar lang verlengen, zal morgen wel even bellen.
Je kunt het ook checken op apple.nl adhv je serie nummer lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valoo
renegrunn schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:10:
[...]

Je kunt het ook checken op apple.nl adhv je serie nummer lijkt mij.
Top, ga ik even kijken! Lees nu ook veel artikelen waarmee je de coating gewoon kunt verwijderen. En vervolgens plak je er zelf weer een nieuwe anti glare laag op.

https://www.amazon.com/F-...d8e1684654&language=en_US

Heeft iemand hier ervaring mee? Mocht Apple niet meewerken aan mijn reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:32
Ja ik heb dat met Listerine (Fresh Burst) gedaan en het resultaat was prima. Nadat mijn scherm ook onder garantie alweer was gerepareerd zoveel jaar terug, maar het probleem verscheen weer opnieuw op het nieuwe(!) scherm.

Resultaat: geen lelijke vlekken meer wel iets meer spiegeling maar dat was te overzien. Heb er ook geen extra anti glare laag meer opgeplakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valoo
Bedankt voor het delen van je ervaring! Ik heb zojuist een afspraak ingepland voor morgen in een Apple winkel. Gaan we even kijken wat ze zeggen tegen een 7 jaar oude laptop haha.

Anders ga ik jouw manier proberen met Listerine :) Hoe gek dat ook klinkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:00
Het model is nog niet Vintage, dus service is wel mogelijk. Maar of hij nog in aanmerking komt voor het programma.... dat heeft meestal ook een beperking als "tot 4 jaar na aankoop".

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1