Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quepasa
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-04 12:40
Best mede Tweakers,

Bijna heb ik de MacBook Pro M1 een jaar lang, mijn allereerst MacBook 8). Ik ben tevreden met de aankoop, maar nog niet geheel gewend aan de MacBook, zo heb ik het gevoel dat ik veel minder diep het systeem in kan en veel oppervlakkiger gebruik maak van de laptop dan bij een Windows laptop (als ik het zo goed verwoord?). Ondanks ben ik wel blij met de looks van de laptop, de Touch Bar, de geweldige batterij duur en vooral het scherm! O-). Helaas loop ik wel tegen 1 groot irritatie puntje aan, namelijk de lag op sommige momenten.

Ik weet niet als het herkenbaar is bij andere mensen, maar wanneer is switch tussen bureaubladen, venster minimaliseer, gewoon beweeg met de cursor, scroll door pagina's merk ik een degelijke stoterig iets, ofwel lag. Hoe is dit te verhelpen? Het is tevens niet altijd, soms dan draait het allemaal soepel voor seconden of minuten en daarna switcht het weer naar lag voor lange tijd en dan af en toe weer soepel. Al om al is er meer lag dan soepelheid.

Ik hoor graag van jullie eventuele oplossingen, want ik wordt niet wijzer van het internet momenteel |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 05:28

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quepasa
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-04 12:40
Geronimous schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:02:
1. Eigenlijk zo ver ik mij kan herinneren
2. Dat moet ik nog testen, ga ik z.s.m. doen!
3. Alleen Flux wordt mee opgestart, een app om de helderheid aan te passen naarmate de tijd.
4. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IUn-ui3FNiAN0zWLpzGspOE1bsg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EOz2Fm0cfubshO8jwOEgdIlc.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Als je f.lux stopt en zonder externe monitor werkt, treedt het dan ook op?

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-05 05:28
Quepasa schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:40:
[...]

1. Eigenlijk zo ver ik mij kan herinneren
2. Dat moet ik nog testen, ga ik z.s.m. doen!
3. Alleen Flux wordt mee opgestart, een app om de helderheid aan te passen naarmate de tijd.
4. [Afbeelding]
geheugendruk is redelijk, opstart items zijn ook prima. kwestie van isoleren en kijken waar het mogelijk aan ligt.
Als je het eigenlijk sinds eerste gebruik ervaart: Gebruik je idd een externe monitor? Zo ja, komt het dan ook voor als deze is afgekoppeld?

wat als je flux verwijdert uit het opstarten en opnieuw opstart?

in veilige modus: houd er rekening mee dat er geen hardwareacceleratie wordt gebruikt en het systeem dus mogelijk juist trager aanvoelt, al zal dat bij de M1 macs enorm meevallen.

Je kunt ook nog kijken naar de CPU prestaties. als er apps draaien die veel CPU verbruiken...

Verder kan het ook gewoon expected behaviour zijn: ik ervaar op de macbook pro ook soms lichte stotter in de animaties bij scrollen of bij Mission Control. Een soort microstutter. Ik vind het niet irritant.

Als je van al die swipe animaties af wilt (als het je blijft irriteren), zou je deze ook uit zetten. Dat doe je in 'Systeemvoorkeuren', klik op 'Toegankelijkheid' en klik vervolgens op 'Beeldscherm'.
Selecteer 'Verminder beweging'.

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:05

nelizmastr

Goed wies kapot

Je hebt flux niet meer nodig tegenwoordig. Deze functionaliteit zit gewoon in macOS sinds een paar jaar. Vooral bij de overgangen is flux echt enorm stroperig, tenzij je hem instant laat wisselen i.p.v. over tijd.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1