Hulp bij afwegen welke printer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlo963
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 03-06-2022
Goedendag,

Ik ben een startende ondernemer die producten aanbiedt zoals dagritmekaarten, invulboekjes, andere kaarten sets en posters ed.
Nu is de printer die ik had stuk, deze kan gemaakt worden voor 300 euro.
Maar voordat ik die laat maken wil ik weten of er niet een andere printer dezelfde of wellicht beter bij mijn wensen past. Ik zie door alle printers de juiste niet meer en kan ook geen specificaties vinden van de printer die ik nu heb, deze heb ik 5 jaar geleden tweedehands gekregen.

Ook ga ik de printer gebruiken om op printbaar aquarellpapier te printen, zodat ik mijn illustraties zonder druk van 100x dezelfde schets maken kan maken. Echter las ik nu op internet over het papier dat ik eerder gebruikte dat deze niet geschikt is voor laserprinters. Het papier is van ecoline liquid water colour print paper 150gsm. Is het schadelijk voor de laserprinter als ik het wel beprint? Of wordt de kwalitiet van de print gewoon minder vanwege het reliëf? Maar als ik voor een inkjet zou gaan ben ik bang dat ik de inkt uitveeg door de natte waterverf.

Onderstaande zijn de eisen en de wensen:
Eisen:
-A4 printen tot en met A6
-Kleur
-300gsm kunnen printen
-2400x600dpi printen
-minimaal 250 prints per maand
Wensen:
-A3 printen tot en met A7
-Dubbelzijdig printen
-Scan optie
-Meer dan 250 prints per maand

De printer die ik nu heb en dus voor 300 euro gemaakt moet worden is de HP Laserjet 500 color M551.

Ik heb dus eigenlijk 2 vragen:
-Welke printer past het beste bij mijn wensen en eisen? Of kan ik beter de printer die ik heb laten maken?
-Kan ik ook op papier printen dat niet geschikt is voor laserprinter, of gaat de laserprinter daar stuk van?

Excuus voor het lange verhaal. Ik hoop dat jullie mij meer info kunnen geven, want ik ben nu al 3 weken aan het zoeken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:33
Ik gok dat de kapotte printer deze zou kunnen zijn:
pricewatch: HP LaserJet Enterprise 500 M551n
...en die had een nieuwprijs van 400 a 500 euro. Dan voor 300 euro repareren lijkt mij wat te duur, zou ik eerder kiezen voor een nieuwe printer.

Op basis van A4-A6, kleur, 2400x600 en laser kom ik op de volgende opties:
https://tweakers.net/prin...ZEaC7siPyistYCSLqVTolvXHw

...maar veel meer kan ik niet helpen, te weinig verstand er van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Deze gemist? Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Niet hier dus. Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move OH -> CKA

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlo963
@vanaalten
Bedankt voor je reactie! Op de printer zelf staat alleen Laserjet 500 color M551. Dus zonder n erachter. Hij komt van een groot bedrijf en schijnt een professionele printer te zijn. Ik verwacht dus niet dat hij 500 euro was.

Ik zal even kijken in de link die je toestuurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlo963
@dion_b bedankt voor je reactie. Ik zal het topic daar opnieuw plaatsen. Kan ik deze verwijderen?

Maar past mijn vraag over het papier dan wel daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlo963
Excuus, ik zie dat hij al is verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Marlo963 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:18:
@vanaalten
Bedankt voor je reactie! Op de printer zelf staat alleen Laserjet 500 color M551. Dus zonder n erachter. Hij komt van een groot bedrijf en schijnt een professionele printer te zijn. Ik verwacht dus niet dat hij 500 euro was.

Ik zal even kijken in de link die je toestuurde.
De N suffix is waarschijnlijk om aan te geven dat hij beschikt over een netwerkaansluiting als ik 't zo zie in de specs. Als de jouwe dat niet heeft zal die mogelijk nog wat goedkoper zijn geweest, maar die 500 euro lijkt redelijk te kloppen. Zo gek duur zijn lasers tegenwoordig niet meer.

Print je nu ook al op dat aquarelpapier met je laser? Dan is de kans groot dat de nieuwe laser dat ook gewoon doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Marlo963 schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:19:
@dion_b bedankt voor je reactie. Ik zal het topic daar opnieuw plaatsen. Kan ik deze verwijderen?
Ik heb je topic al verplaatst tegelijk met mijn eerdere bericht. Ga alsjeblieft geen tweede topic over hetzelfde openen, crossposten is alvast niet de bedoeling.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlo963
@dion_b nee ik heb niks dubbel gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlo963
@TERW_DAN bedankt voor je verhelderende reactie. Zo leer jk ook weer bij.

Ik printte destijds ook op dat printbare aquarellpapier. En het resultaat zag er hetzelfde uit als op papier voor de laser.
Het ging er ook net zo makkelijk doorheen als papier voor laser 150gsm. Ik begrijp dst papier voor de laser gladder is dan voor inktjet vanwege het poeder. En dat het resultaat van printen dan minder wordt.
Maar als het verder geen kwaad kan voor de printer...dan lijkt het erop dat ik er gewoon het gewenste resultaat mee kan behalen.

Maar als ik jou zo hoor over de prijs, lijkt het er toch op dat een geheel nieuwe printer met dezelfde specs net zo duur of iets duurder gaat zijn dan deze repareren. En dan zou ik die extra kosten besparen doordat ik een groot deel van mijn producten dan zelf kan produceren en niet hoef uit te besteden aan de drukker.
Pagina: 1