Wiz raakt verbinding met router kwijt

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robmeer1966
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 06-06-2022
Mijn wiz-lamp raakt regelmatig de verbinding met het Wifi-netwerk kwijt. De spanning eraf en weer erop zorgt dat hij weer verbonden is. Maar dat is uiteraard lastig en niet de bedoeling. De lamp zit naast de router (dus geen afstandsprobleem) en de router draait ook probleemloos.

iemand enig idee wat te doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:02
Over welke hardware hebben we het exact? Welke Lamp en welke router.
Hoe staat je wifi ingesteld? Heb je hem al een keer gereset en opnieuw verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:55

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Hoeveel wifi-clients heb je? Sommige consumentenrouters vinden het niet zo leuk als er tientallen apparaten tegelijk verbinding maken. En met domotica gebaseerd op wifi, zoals lampen met wifi, kom je soms ongemerkt op best veel clients uit.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robmeer1966
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 06-06-2022
Het is een smart led, 60W E27 lamp (andere identificatie zie ik niet). En het betreft een Experiabox 9, met een Engenius N 300 Wifi-router.

En er zitten normaliter zo'n 20 apparaten op (incl. normaal aanwezige smartphones en tablets).

Helpt dit om het beter te duiden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobBouman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-04 09:26
Ben je hier inmiddels al uit?

Ik heb zelf sinds juni/juli meerdere lampunits overgezet naar die van Philips WiZ. Het gaat hierbij om een enkele E14 aansluiting en meerdere GU10 unit's die ik als buitenverlichting gebruik.

Het bijzonder is dat het steevast dezelfde armaturen zijn die problemen hebben. Het is in mijn geval één sfeerlampje die steeds de verbinding verliest. Soms na een paar dagen, soms na een week of twee.

Daarnaast heb ik 4 GU10 lampen (van de 18) die de verbinding verliezen. Dit zijn ook steeds dezelfde armaturen. Als ik vervolgens de lichtbronnen verwissel met armaturen die wel continu goed werken, gaat echter bij hetzelfde armatuur als de eerste keer het fout. De stroomvoorziening is goed aangesloten en continu - zit gewoon rechtstreeks op het stroomnet zonder schakelaar ertussen.

Als de verbinding wegvalt zou de lichtbron de laatste status moeten oppakken en dan weer meedraaien in m'n geplande ritme. Ook hier zijn 2 van de GU10 bronnen een meter bij de meterkast vandaan waar m'n basis Deco M4R staat.

Ik heb daar twee van staan, ruimschoots binnen bereik van alle lichtbronnen, dus ook dat zou het niet moeten zijn.

Iemand die hier meer ervaring mee heeft? Het is zoals OP zegt, het is niet wenselijk om elke zoveel dagen je groep in de meterkast te resetten en de lichtbron steeds in en uit schroeven is ook teveel werk voor hoe het zou horen te werken.

Leaseadviseur - Elektrische voertuigenfanaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:19
Bij mij is sinds vandaag alles weggevallen.

Vannacht bleken de 3 g95 white lampen te branden, weggevallen uit mijn netwerk, en nu met moeite wel vindbaar, maar worden als type niet herkend in de app. Wordt wel gevonden maar blijft dan op verbinding initieren staan

Het lijkt haast wel alsof er een fiormware update is mislukt.

Heb nu iig 3 onbruikbare en niet aan te sturen lampen

[ Voor 18% gewijzigd door maartend op 04-10-2022 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobBouman
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-04 09:26
maartend schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 18:46:
Bij mij is sinds vandaag alles weggevallen.
...
Heb nu iig 3 onbruikbare en niet aan te sturen lampen
Ik lees dat dit ook kan komen door een firmware update in je router. Bij mijzelf pakken ze het wel oké op, al wisselt de betrouwbaarheid nog altijd. Sommige lampen gaan ineens niet mee op het ingestelde schema (en branden er 4 willekeurige lampen de hele nacht - en nog altijd 2 lampen die 100% van de tijd géén verbinding hebben.

Het is mij allemaal net even iets te wisselvallig obv. hoe het bij mij thuis als default is ingesteld met alle instellingen.

Leaseadviseur - Elektrische voertuigenfanaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:19
RobBouman schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 08:59:
[...]

Ik lees dat dit ook kan komen door een firmware update in je router. Bij mijzelf pakken ze het wel oké op, al wisselt de betrouwbaarheid nog altijd. Sommige lampen gaan ineens niet mee op het ingestelde schema (en branden er 4 willekeurige lampen de hele nacht - en nog altijd 2 lampen die 100% van de tijd géén verbinding hebben.

Het is mij allemaal net even iets te wisselvallig obv. hoe het bij mij thuis als default is ingesteld met alle instellingen.
Uiteindelijk bleek het een hardware ding aan de kant van WIZ te zitten en heb ik mijn geld terug gehad. Deze dingen hebben bij mij maanden probleemloos gewerkt
Pagina: 1