Ik zoek advies voor connectoren. Ik ben een zwembad-automatisering aan het bouwen. Deze komt in een aparte doos en daar moeten 'externe' dingen op aangesloten worden en daarvoor zoek ik advies welke 'connectoren' ik zou kunnen gebruiken.
Dit is al zeker qua aansluiting:
1x 220v voeding --> 3-polig --> C14 stekker
1x pH sensor --> BNC stekker
1x ORP sensor --> BNC stekker
Daarnaast moet dit er op aangesloten kunnen worden:
5x DS18B20 temperatuur sensor IN (*) --> 3-aderig
2x relais 220v OUT
2x relais 12v OUT
(*) De temperatuur sensoren zou ik ook met zijn 5-en in een part doosje kunnen aansluiten en dat er vanuit dit doosje 1 draad naar de ESP gaat.
De vraag is concreet:
1) Welke aansluiting zal ik maken aan de DS18B20, een 'standaard' adapter aansluiting, RJ11 of RJ45? Ik gok dat een 'standaard' aansluiting met DC-chassisdeel het makkelijkste is, maar dan moet ik wel weten op welke pootjes ik welke kleur draad moet aansluiten.
2) Welke aansluiting zouden jullie gebruiken voor de 12v doseerpomp? Ook hier een adapter aansluiting?
3) De 2x 220v zoek ik wel een 'nette' connector voor. Ik dacht aan een waterdichte M16? Hij moet alleen niet lomp groot zijn maar redelijk compact. Er komt max. 1500w op; evt. een chassis deel en connector? Zoiets als dit?
:strip_exif()/f/image/V3aVNL4FsA84kWhcjUvJE2Ap.jpg?f=fotoalbum_large)
Al het advies is welkom!
Dit is al zeker qua aansluiting:
1x 220v voeding --> 3-polig --> C14 stekker
1x pH sensor --> BNC stekker
1x ORP sensor --> BNC stekker
Daarnaast moet dit er op aangesloten kunnen worden:
5x DS18B20 temperatuur sensor IN (*) --> 3-aderig
2x relais 220v OUT
2x relais 12v OUT
(*) De temperatuur sensoren zou ik ook met zijn 5-en in een part doosje kunnen aansluiten en dat er vanuit dit doosje 1 draad naar de ESP gaat.
De vraag is concreet:
1) Welke aansluiting zal ik maken aan de DS18B20, een 'standaard' adapter aansluiting, RJ11 of RJ45? Ik gok dat een 'standaard' aansluiting met DC-chassisdeel het makkelijkste is, maar dan moet ik wel weten op welke pootjes ik welke kleur draad moet aansluiten.
2) Welke aansluiting zouden jullie gebruiken voor de 12v doseerpomp? Ook hier een adapter aansluiting?
3) De 2x 220v zoek ik wel een 'nette' connector voor. Ik dacht aan een waterdichte M16? Hij moet alleen niet lomp groot zijn maar redelijk compact. Er komt max. 1500w op; evt. een chassis deel en connector? Zoiets als dit?
:strip_exif()/f/image/V3aVNL4FsA84kWhcjUvJE2Ap.jpg?f=fotoalbum_large)
Al het advies is welkom!
[ Voor 1% gewijzigd door SA007 op 30-05-2022 22:53 . Reden: Afgesplitst uit El kroeg, begin logisch gemaakt voor een nieuw topic. ]