Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• insp.gadget
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19-09 13:30
Al een tijdje oriënteer ik mij op zonnepanelen, en vraag ik bij diverse partijen offertes op. Mijn beoogde kwh kan ik niet behalen, tenzij ik ook op de dakkapellen panelen laat leggen.
Hier zijn de bedrijven erg verschillend van mening. De ene doet het sowieso niet. De ander gebruikt een gesloten systeem met weinig balast.
We hebben de dakkappellen op de zolder (3e verdieping), wat uitsteekt boven alle andere huizen. Het vangt best veel wind.
Wat zijn jullie meningen? Is het gevaarlijk, onhandig mbt lekkage, of dakgewicht mbt stucwerk wat breekt of dat er met sneeuw het dak instort

Alle reacties

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 21-11 14:28
Daar is geen mening over te geven omdat het van de constructie afhangt. Heb je de dakkapel zelf laten plaatsen of weet je wie het gedaan heeft? Dan kun je daar de vraag stellen.

• insp.gadget
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 19-09 13:30
Die zegt dat het wel zou kunnen, maar dan blijft lekkage nog wel de vraag.
Er gaan desondanks dat het wel zou kunnen volgens de aannemer, we alarmbellen rinkelen bij mij gezien veel bedrijven niet meer willen plaatsen op dakkapellen

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:24

anc

Toen wij 2 jaar terug gingen oriënteren voor dakkapellen is ons uitdrukkelijk gezegd, door elke dakkapel toko, daar geen zonnepanelen op te zetten, zij bieden dan geen garantie meer op enige lekkage. Probleem zit hem er namelijk in dat ze die panelen goed vast willen hebben liggen en dat doen ze door extra stenen op te leggen. Dat gewicht kan zo honderden kilo's zijn. In het begin is dat geen enkel probleem natuurlijk maar over een langere tijd kan dat voor lichte verzakking zorgen en dan is de kans dat er ergens een lekkage gaat ontstaan. Wie is er dan verantwoordelijk?