Trouw organiseren - glaswerk

Pagina: 1
Acties:
  • 5.482 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-06 08:41
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Alle reacties

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Is er een diner bij?
Is er meer dan alleen bier?
is het statisch of loopt iedereen rond?
Hoe lang duurt het?
Hoeveel drinken je vrinden?

Iets meer info is handig ;) . ik weet niet of ik op zo'n feest nou zou besparen op de huur van wat glaswerk.

[ Voor 19% gewijzigd door Boudewijn op 30-05-2022 22:20 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:08
Neem aan dat jullie een ruimte afhuren?
Veel van die ruimtes zijn toch voorzien van voldoende glaswerk om het aantal personen te kunnen voorzien?
Glazen worden tussendoor afgewassen geef je aan? Hoe? met de hand, in vaatwasser of is er een bar met inrichting (glazenborstel etc) waar je glazen kan spoelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericwhar
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23:46
Als je ze tussendoor afwast zou ik ongeveer voor het volgende gaan:
Bier glazen zitten meestal in een doos van 72 = 5x
Dan moet je nog iets van wijnglazen, zitten meestal per 12 = 8x
En dan nog mix als je mix dranken serveert

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Een glas kost pakweg 30 cent het stuk om te huren bij Boels, dan ben je voor 1000 glazen €300 kwijt. Als er met een beetje tempo glazen worden opgehaald en gespoeld, zou ik met een factor 2,5 rekenen voor het aantal drinkers per soort. Dus in totaal een ~700 glazen. Zelfs als je er een onzekerheidsfactor van 100% op doet, zit je op 1400 glazen en ben je nog geen €500 kwijt.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Ik zou gauw rekening houden met (ten minste) 3 glazen per gast, en dat is zonder wisseling van drank.
Ze hebben net een glas leeg en ergens neergezet, een volle in de hand en er loopt iemand rond met het daarop volgende drankje op een blad.
Dat is dus algauw 750 glazen... en dan ga je ervanuit dat ze dus de hele tijd alleen maar drankje X drinken. Beetje rot als je dan plotseling te maken krijgt met tientallen wijndrinkers, die je had ingeschat op bier.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-06 23:13
Hoezo zit TS in een MembersOnly tag als de titel al duidelijk aangeeft wat de vraagstelling is?

Buiten dat, vergeet niet dat er ook een en ander aan glaswerk zal sneuvelen (want alcohol)

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hangt enorm van de doorlooptijd af en of glazen opnieuw gebruikt worden. Tapt iedereen zijn eigen glas bij of komen er pitchers langs? Dan heb je er een stuk minder nodig. Worden ze niet opnieuw gebruikt dan moeten ze afgewassen worden. Hoeveel mensen halen glazen op en wassen ze af? Hoe veel drinken mensen gemiddeld? Als het twee biertjes in een avond zijn is het heel wat anders dan twintig biertjes in een avond.

En wat voor een horeca gelegenheid is het? Hebben ze de juiste middelen of is het zeer beperkt?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Het is afhankelijk van je 'publiek' en 'personeel'. Ik heb enkele jaren horeca-ervaring en daar hadden we altijd een chronisch bierglazen tekort. We hadden in het begin misschien 40 bierglazen (m.u.v. speciaalbierglazen) voor een kantine waar zeker 80 man kwam. Dat was op sommige momenten echt te weinig. Dan had je echt één man nodig die non-stop glazen ophaalde.
Aantal glazen is dus sterk afhankelijk van dat wat je serveert, hoe diverser je aanbod, hoe minder bierglazen je nodig hebt (maar meer andere glazen natuurlijk). Als je naast de tap ook flesjes/blikjes bier serveert kan je met veel minder toe dan wanneer je alleen tap en cola serveert.
Maar over het algemeen zou ik uitgaan van 3 glazen per persoon, dan heb je dus 1 glas leeg, 1 glas vol en 1 glas op de bar om straks te vullen. Als je personeel laat rondlopen met gevulde glazen bier dan kunnen zij ook direct lege glazen weer mee terugnemen. Heb je weinig personeel dan zou je kunnen opschalen naar 4 of zelfs 5 glazen per persoon. Maar ook dat is afhankelijk van je 'publiek'. Ben je jong en nodig je enkele elftallen twintigers uit dan heb je meer glazen nodig dan wanneer je gewoon toevallig een hele grote islamitische familie hebt. Het gemiddelde aantal consumpties op een bruiloft ligt bijna altijd lager dan vooraf ingeschat (en dat is maar goed ook, je zou maar zonder komen te zitten...). Die enkele zuipschuiten die 20 biertjes bij de tap halen worden ruimschoots gecompenseerd door anderen die het veel rustiger aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaD_co
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:09
Afhankelijk van hoe je het allemaal regelt en wat voor gasten je hebt ergens tussen de 3 en 6 glazen per persoon tellen.

Zoals al gezegd, 3 glazen pp leeg/vol en op de bar. (2 volle is ook geen uitzondering als je bijv. een voetbalteam o.i.d. uitnodigd)

Is er wel ervaren personeel aanwezig voor het afwassen en halen brengen van drank? of moet iedereen dit zelf maar regelen?
Als iedereen zelf maar een blad bier moet halen kun je er op wachten dat ome Bert na 5 bier ook denkt 2 volle bladen te halen want dat heeft hij wel eens gezien op een terras, resultaat: -20 glazen

Mocht je niemand hebben die constant de glazen spoelt dan hoopt het aantal vuile glazen al snel op, en heb je zo een tekort aan de bar.

Een oplossing bij dorstige vrienden is pitchers, tap deze vol en zet deze op de tafels, gasten kunnen hun eigen bier inschenken en zullen ook bijna de hele avond hetzelfde glas gebruiken. dus ook veel minder afwas en glazen nodig.

Bedenk ook dat je daarnaast ook nog wijn en fris glazen nodig hebt, (en mocht je mix-drank schenken. dit gaat ook altijd hard)

Maar wat is het doel van het glaswerk zelf regelen? kosten besparen? of heb je een leuke locatie waar eigenlijk geen horeca aanwezig is normaal gesproken?

Als de kosten niet het probleem is: Laat de glazen graveren met jullie trouwdatum en naam, heb je meteen een presentje voor mee naar huis ;)_

ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:26
je gasten goed africhten en zorgen dat ze hun glas retouneren aan de bar, eerder geen nieuw bier ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
torretje2012 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:57:
je gasten goed africhten en zorgen dat ze hun glas retouneren aan de bar, eerder geen nieuw bier ;)
Kratten bier, voor 95% van de bierdrinkers geen noodzaak voor een glas dan ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:29

Oekol

waka waka hey hey

toolkist schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:17:
[...]

Kratten bier, voor 95% van de bierdrinkers geen noodzaak voor een glas dan ;)
Eens. Wel een beetje armoe op een bruiloft toch

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-06 08:19

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Jaaa ik zou zeker 3x aanhouden. Een groot gedeelte staat leeg op tafel of moet nog gespoeld worden en als je daar niet voldoende vaart in houdt wordt het toch al snel lastig.

(In totaal, voor alle drankjes, stel dat je natuurlijk de cola in een ander glas schenkt kun je wss met iets minder bier glazen af)

[ Voor 27% gewijzigd door Achilles op 31-05-2022 22:58 ]

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Oekol schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 22:42:
[...]

Eens. Wel een beetje armoe op een bruiloft toch
Dat maakt 3 kwart van de bier drinkers ongetwijfeld totaal niks uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
@Boudewijn ben je er al uit of hebben jullie alles afgeblazen ivm glazenstress?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Gadgeteer schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 14:45:
@Boudewijn ben je er al uit of hebben jullie alles afgeblazen ivm glazenstress?
Ik ontken alles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
Lol.. sorry, verkeerde persoon getagd.

@SmokingSig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:29

Oekol

waka waka hey hey

toolkist schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 14:10:
[...]

Dat maakt 3 kwart van de bier drinkers ongetwijfeld totaal niks uit ;)
Dat ben ik met je eens - zal er zelf 1 van zijn- echter het ziet er wel anders uit dan een normale trouwerij. Mocht dat belangrijk zijn.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Oekol schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 19:29:
[...]

Dat ben ik met je eens - zal er zelf 1 van zijn- echter het ziet er wel anders uit dan een normale trouwerij. Mocht dat belangrijk zijn.
Inderdaad, dat is wel heel knorrig/pauper/studentikoos (pick one). In sommige gezelschappen zal het vast kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allard_
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 12-01-2023
*knip*
Spam is niet toegestaan zie de huisregels

[ Voor 82% gewijzigd door tweakduke op 12-01-2023 23:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:25
offtopic:
Holy moly 220 gasten op een trouwfeest?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
torretje2012 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 19:57:
Hij kent waarschijnlijk zijn gasten niet eens: 220 man/vrouw/genderneutraal komen op zijn bruiloft, die kan hij onmogelijk allemaal persoonlijk. Ik heb 30 gasten op mijn bruiloft meegegeven, zoveel mogelijk te drinken want ik had de drank afgekocht _O-

Oh oud topic: is TS al getrouwd ondertussen?

[ Voor 4% gewijzigd door Marco-Peters op 13-01-2023 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:08
Marco-Peters schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 07:10:
[...]

Hij kent waarschijnlijk zijn gasten niet eens: 220 man/vrouw/genderneutraal komen op zijn bruiloft, die kan hij onmogelijk allemaal persoonlijk. Ik heb 30 gasten op mijn bruiloft meegegeven, zoveel mogelijk te drinken want ik had de drank afgekocht _O-

Oh oud topic: is TS al getrouwd ondertussen?
Mag iedereen zelf weten, toch? Is het een harde eis dat alleen mensen mogen komen als je ze (goed) persoonlijk kent?

Voor mijzelf vind ik trouwens 30 man op het feest al teveel.

Als ik zou kiezen voor een feest met familie, dan komen er in mijn geval van mijn kant al 50 mensen. En als je dat toevallig aan beide kanten hebt en nog iets meer dan in mijn geval, dan zit je al op 120 mensen. Enz.

Ik hou er niet van. Broertje is getrouwd met 200 man op het feest en het was een mooi feest waar mensen nu nog over spreken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Playa del C. schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 07:27:
[...]

Mag iedereen zelf weten, toch?
Mijn punt was eigenlijk: als er 200 man/vrouw/genderneutraal komen, dan kun je moeilijk een WhatsApp groep met 200 personen beginnen om me te delen. Dat men zuinig aan moet doen met de glazen en eventueel de drank.

In de uitnodiging ga je ja niet zetten, dat er eventueel een tekort aan glazen zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-06 14:13
Kun je niet een complete bar / tap huren incl. glazen, dranken en de hele handel? Die weten dan vast wel hoeveel ze van alles moeten leveren voor een x aantal personen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:33
Het is wel een beetje jammer dat jij en je kersverse vrouw gelijk aan de slag moeten om drankjes in te schenken, glazen te halen en glazen te spoelen. Ik zou dat zelf net even anders regelen op mijn bruiloft.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 22:32

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:45
Drardollan schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:08:
Het is wel een beetje jammer dat jij en je kersverse vrouw gelijk aan de slag moeten om drankjes in te schenken, glazen te halen en glazen te spoelen. Ik zou dat zelf net even anders regelen op mijn bruiloft.
Ja het lijkt wat dat betreft op een oerhollandse verjaardag waar jij jarig ben en vervolgens de hele dag koffie/thee hapjes en alles staat te maken :)

How are you doing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:33
stftweaker schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:15:
[...]

Ja het lijkt wat dat betreft op een oerhollandse verjaardag waar jij jarig ben en vervolgens de hele dag koffie/thee hapjes en alles staat te maken :)
Oh ja, TS moet dan natuurlijk ook rond met een blokje kaas en een heerlijke augurk in boterhammenworst. :o

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Mooi allemaal, dat jullie vinden of 200 teveel is of niet ;) Gezien @SmokingSig al een poos offline is, gooi ik het topic op slot.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.