Nou, dit vind ik wat te ver gaan. Het punt is dat ik herhaal wat er genoemd is en wat de feiten zijn. Dat TS misschien niet te lang over nagedacht heeft voordat hij ergens ging werken kan gebeuren, maar dan wil ik de TS niet gelijk de victim noemen.
Het gaat hier om de basic vraag uiteindelijk welke acties TS kan ondernemen. Als ik puur daarnaar kijk wil ik wel eerst een achtergrond schetsen.
De achtergrond is (ik val in de herhaling) als volgt:
- TS is ergens gestart met een salaris die hij prima vond
- TS komt er achter dat de werkgever goud verdiend aan hem
- De opdrachtgever biedt de TS een contract aan omdat die het niet eerlijk voor TS vindt (vind ik ook wat over de opdrachtgever zeggen, want die weet blijkbaar niet hoe het werkt in deze tak van sport)
De vraag die ik stel wat belangrijk is voor de te nemen acties: Wat staat er in je contract, mag je naar de opdrachtgever overstappen, meestal staat er namelijk in je contract dat dit niet zomaar mag. Een cooldown periode na ontslag van een jaar of meer is niet ongebruikelijk.
Daarnaast zijn jaarcontracten niet altijd per maand opzegbaar, soms moet je die helemaal uitzitten.
Aanvullend vraag ik waar TS zelf aan gedacht heeft. Immers, ik neem aan dat hij al over bepaalde dingen een idee heeft.
Aan TS wil ik mededelen dat het altijd vrij is om te zoeken naar een andere werkgever, maar dat het overstappen naar klanten vaak een probleem is.
In mijn opzicht zie ik de volgende opties:
- TS gaat in gesprek met werkgever om hoger salaris, want vind het niet eerlijk. Advies is om wel met een onderbouwd antwoord te komen richting werkgever. Meer onderbouwen dan wat de opdrachtgever betaald. Kijk om je heen wat anderen met gelijksoortig werk verdienen.
- TS vraagt aan werkgever of hij mag overstappen naar opdrachtgever.
- TS gaat op zoek naar nieuwe werkgever.
[
Voor 13% gewijzigd door
mmniet op 31-05-2022 09:40
. Reden: mogelijke acties toegevoegd ]