Aan iedereen.....

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xxfile
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-11-2024

xxfile

\/ It's me \/

Topicstarter
Beste users/crew/whatever,

Als ik de afgelopen maanden eens bekijk merk ik dat er een soort patroon in voorkomt. Het komt er op neer dat elke nieuwe verandering wat teweeg brengt bij iedereen, zowel in de positieve als negatieve zin.

Voorbeeld positieve zin:
Na de BC kwam er een hele hechte sfeer op GoT, iedereen wilde meehelpen om GoT weer te laten worden zoals het was en heerste er een gigantisch leuke en zeer gezellige sfeer. Iedereen baalde wel, maar dat mocht de pret niet drukken.

Voorbeeld negatieve zin:
Kijk maar eens de afgelopen dagen in LA. Er moet iets zijn geweest waardoor deze sfeer er is gekomen, maar ik ben er nog niet precies achter wat dat nou is. Kan iemand daar ook eens zijn/haar gedachten over laten gaan?

Ten eerste:

Het valt me de laatste tijd op dat er een negatieve sfeer hangt. Iedereen is wel zo liev bezig om mee te denken over oplossingen, maar weet iemand al wat het probleem precies is? Kunnen we niet beter gaan zoeken wat deze sfeer teweeg heeft gebracht en dan pas oplossingen gaan bedenken?

Ten tweede:

Ook valt het me op dat er de laatste tijd weinig complimenten worden gegeven. In plaats daarvan is er alleen maar commentaar. Zijn wij zo ontevreden over dit forum?
Dat lijkt me niet, want anders loop je hier niet rond, toch?
Daarom wil ik als eerste een goed begin maken om iedereen te complimenteren voor de gezelligheid en mijn verslaving die dit forum mij teweeg heeft gebracht ;) :P.
Maar om het zo gezellig te houden moet er nog het een en ander gebeuren:

• Het belangrijkste is natuurlijk een verandering van houding, zowel van de users als de crew. We zijn hier met z'n allen om het gezellig te houden en niet om elkaar af te kraken. Dus geef ook eens complimenten en bedank elkaar eens voor de tijd en moeite die men aan elkaar besteedt.

• Er moet ook vanuit de crew meer duidelijkheid komen over het beleid en eventueel wat dikkere kaders om het beleid gemaakt worden. Ik bedoel de grijzere vlakken meer wegwerken c.q. verkleinen, zodat wij meer weten waar we aan toe zijn.

• Ook is het handig om eens te beschrijven wat de taken van iedereen zijn. De basistaak is natuurlijk om het forum gezellig en informatief te houden. De taak van ons is dan ook om ons daar aan te houden, maar de crew heeft er wat extra taken bij. Fora in goede banen leiden is de hoofdtaak, maar wat zijn de overige taken?

Ten derde en tevens laatste punt:

Ik hoop dat iedereen er wat op uit doet om het weer gezellig te krijgen en het ook zo te houden.
Kom op, ik weet dat het bij iedereen aanwezig is en redelijk ver is weggestopt, maar zoek het eens op en stof het af en we gaan er weer voor! Tsjakka!

Zak van je kop, vlag in de hand en gaan voor het vaderland! :)

Iig ben ik blij dat jullie me al maanden van de straat houden :P

Dit zijn een paar punten om mee te denken met iedereen om het weer gezellig te krijgen en om iedereen te motiveren om ook mee te helpen. Ik hoop dat het me mede lukt.

Nieuw, nu met Twitter

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-12 13:34

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

mooi verhaal, je hebt gelijk. Maar ik denk dat het wel los zal lopen. Alles komt goed as long as you dont try too hard. Als het menselijk weer wordt zou het ook wel kunne verbeteren :)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-12 22:16

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Goed verhaal :) Ik denk dat het belangrijk is als iedereen op sommige punten even tot 10 telt en dan zich afvraagt of het hier wel zo slecht is als je denkt op dat moment. Dat geldt ook voor crewmensen :).

Ik heb het hier nog prima naar mijn zin, net als 1,5 jaar geleden. Ok, het is drukker geworden en er zijn daardoor wat dingen 'anders' maar ik kom nog steeds voor mijn plezier op GoT ;).

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zaterdag 25 augustus 2001 16:01 schreef IceStorm het volgende:
Goed verhaal :) Ik denk dat het belangrijk is als iedereen op sommige punten even tot 10 telt en dan zich afvraagt of het hier wel zo slecht is als je denkt op dat moment. Dat geldt ook voor crewmensen :).
Da's mijn quote :P
Ik heb het hier nog prima naar mijn zin, net als 1,5 jaar geleden. Ok, het is drukker geworden en er zijn daardoor wat dingen 'anders' maar ik kom nog steeds voor mijn plezier op GoT ;).
Ik heb het opzich ook prima naar mijn zin, maar ik herken alle punten hierboven wel. Ik denk dat we zowel als crew als als users eens bij onszelf te raden moeten gaan hoe we dit op moeten lossen. Ik kan nog niet teveel zeggen, maar "wij" zijn er al een beetje mee bezig. Nadere info volgt ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

hej Grrrrrene, waarom post je onder de account van je vriendin ? ;) :P

• Grrrrrene
  • Niet online
Op zaterdag 25 augustus 2001 16:09 schreef BBQ-Man het volgende:
hej Grrrrrene, waarom post je onder de account van je vriendin ? ;) :P
LOL :+

Maar serieus, dit is NIET mijn topic :)

Verwijderd

Op zaterdag 25 augustus 2001 16:10 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

LOL :+

Maar serieus, dit is NIET mijn post :)
hij is anders wel bijzonder langdradig :P

(maar ik zou toch es wat beter op haar letten, hier [topic=212386/4/25] post ze namelijk onder jouw account :P)

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Topicstarter
Op zaterdag 25 augustus 2001 16:13 schreef BBQ-Man het volgende:

[..]

hij is anders wel bijzonder langdradig :P

(maar ik zou toch es wat beter op haar letten, hier [topic=212386/4/25] post ze namelijk onder jouw account :P)
Tsja, ik heb ook wel eens een mening ;) :P al verkondig ik hem niet vaak op GoT

Eneuh, over het andere, hij was ff vergeten dat ik nog steeds stond ingelogd. Maar hij heeft het keurig gemeld en onder zijn eigen acocunt zijn menig gezegd, voor de rest case closed en ff ontopic plz, ik heb hier mijn best op gedaan en wil niet dat het vern**kt wordt door een enkel "foutje"

Nieuw, nu met Twitter

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Ben ik het wel mee eens, maar het is nu eenmaal mens eigen om eerder te gaan zeiken wat slecht gaat, dan om te prijzen wat goed gaat. Daarom hier ook een complimentje van mijn kant. (Complimentjes werken ook positief, wie vind het nou niet leuk af en toe een complimentje voor al je harde werk te krijgen :) ).

[slijm ;) ]
Crew, ook al zeik ik misschien af en toe, vergeet niet dat ik jullie harde werk wel waardeer en het altijd slechts als opbouwende kritiek bedoel :P

[/slijm ;) ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:15

Daniel

Kapitein NCC-1701
Op zaterdag 25 augustus 2001 15:53 schreef xfile een heel verhaal
Amen :)

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Goh, das een hele lap tekst :P
Ik moet toch ff zeggen dat ik dat niet beter had kunnen doen.

Complimenten!

Hier staat tekst

Verwijderd

I couldn't agree more.

/me gaat nog liever doen tegen iedereen! O+ :*

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Op zaterdag 25 augustus 2001 17:41 schreef Daniel Kegel het volgende:
Idd ;)

• Elvhenk
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:48

Elvhenk

Madam Mikmak

Amen ook. Ik ben gewoon nog altijd blij met GoT voor veel gezelligheid en afleiding gedurende de dag... Okay er zijn punten ter verbetering, maar die zijn er altijd. Mensenwerk he... ;)

* Elvhenk is ook best een blij tiep an sich... :P

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Op zaterdag 25 augustus 2001 17:41 schreef Daniel Kegel het volgende:

[..]

* Burat seconds that :)

Ik wil er nog aan toevoegen dat ik wel een relatie zie tussen het aantal newbees en de sfeer. Het lijkt (!) erop dat de sfeer minder wordt op het moment dat er veel newbees zijn.

Dit heeft onder andere als reden dat newbees zich regelmatig niet erg netjes gedragen (ongeduldig, egocentrisch, warez, rtfm, utfs, etc). Hierdoor raakt een aantal mensen die er al wat langer is wat geirriteerd en reageert niet altijd even tactvol en geduldig.

Dit zorgt ervoor dat er regelmatig flame-topics zijn, dat LA soms vol staat met n00bs die het niet begrijpen en - last but not least - dat de regels strikter gehandhaafd moeten worden, om ervoor te zorgen dat de fora schoon blijven.

En dat strikter hanteren van de regels, zorgt juist bij de mensen die er al langer zijn soms weer voor irritatie, omdat zij ook wel eens slightly offtopic willen gaan (denk aan het verschil tussen de oude UBB-GoT en nu) en wat flexibiliteit verwachten.

Zo zie je ook dat op het moment dat er geen tot weinig newbees zijn - vlak na BC3 - dat het een stuk beter gaat :)

Maar het is maar een theorie, misschien sla ik de plank volledig mis.

Trouwens: dit is geen aanval tegen alle newbees - iedereen is ooit newbee geweest. Alleen ik zou graag zien dat iemand bijvoorbeeld eerst een maand alleen maar leest en lurkt voordat ie hier gaat posten, of de FAQ een keer goed doorleest. :)

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Tachyon
  • Laatst online: 17-11 21:35

Tachyon

pop the glock

ik zou graag zien dat iemand bijvoorbeeld eerst een maand alleen maar leest en lurkt voordat ie hier gaat posten, of de FAQ een keer goed doorleest.
Dat kun je net zo goed tegen een blinde muur zeggen. De kans dat het ook daadwerkelijk gebeurt is vrijwel nihil. Tenminste, dat leert de praktijk. ;(

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

goed bezig, klopt allemaal als een deur wat je zegt! tmoet hier alleen maar leuk en gezellig blijven! (en informatief, anders ben je zo snel uitgeluld :o )

toch denk ik dat vooral kritiek meestal (/altijd) opbouwend is bedoeld, dus dat iemand iets niet persoonlijk moet op gaan vatten dan (dit geld niet alleen voor de crew)..

verder vermaak ik me hier super! dus iedereen ga zo door! :P

• Artwido
  • Laatst online: 02-12 21:55
Ja hoor GoT blijft voor mij het nuttigste en leukste forum dat ik ken.
misschien één minpuntje....GoT is verslavend. ;)

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:51

Destruction

(ex-)Automonteur

Op zaterdag 25 augustus 2001 21:03 schreef Artwido het volgende:
misschien één minpuntje....GoT is verslavend. ;)
You GoT that damn right. ;)

Nu toch bijna iedereen dit mischien leest wil ik ook even wat kwijt;

Ik vind het hier best leuk, ik zou eigenlijk niet weten waar ik anders heen moet op internet. Sommigen vinden mij aardig, sommigen vinden mij nogal irritant, en op de laaste groep wil ik mij even richten. Ik weet dat ik niet altijd even slim overkom, ik weet dat niet altijd even serieus doe in een serieus topic. Ik wil graag mijn image wat opveizelen ( ofzo ), ik wil graag dat ik niet meer gezien word als een irritantje van 14 jaar, maar gewoon als iemand die wat toevoegd aan GoT. Ik wil ook even zeggen ( een deel v.d crew weet dit al), ik heb een lichte vorm van autisme ( plus een zogeheten : "Aanverwante Contactstoornis" ), ik heb ook 95% van alle kenmerken van adhd, ik groei op in een fammillie waar de stress heerst, en echt waar, mijn leven tot nu toe ( en dat zeg ik als 14 jarige ) is alles behalve prettig. Ik probeer me al een beetje aan te passen (iets minder "actief" proberen te zijn bijvoorbeeld). Ik wil dus graag mijn leven (alhier) beteren, om niet langer als "het irritante jochie" ( zoals ik dus door sommigen gezien word ;( ) gezien te worden.

Ik wil jullie dus vragen mij erbij te helpen.

( tips zijn dus welkom ;) )

pier.

edit : even de typo's die ik zag eruit gehaald ;)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Ik constateer een wannabe-mod status voor xfile. :P Of is dit oud nieuws?

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:04

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Laat ik dan beginnen met een "bedankt" aan ArthurS. Hij kwam me als n00b te hulp toen ik in een topic een minder prettige reactie ontving.
Ook de mensen achter de modem tweak verdienen een compliment. Door dat item bij Planet bent ik hier terecht gekomen.
En ja....... dit is verslavend maar erg leuk.......... :)

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Ook mijn complimenten naar de adjes(en modjes), die soms(ookal valt het niet echt op ;) ) veel werk verzetten om de boel draaiende te houden. Keep it going!

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• Tachyon
  • Laatst online: 17-11 21:35

Tachyon

pop the glock

Op zaterdag 25 augustus 2001 23:18 schreef pier het volgende:
Ik wil ook even zeggen ( een deel v.d crew weet dit al), ik heb een lichte vorm van autisme ( plus een zogeheten : "Aanverwante Contactstoornis" ), ik heb ook 95% van alle kenmerken van adhd...

[..]

Ik wil dus graag mijn leven (alhier) beteren, om niet langer als "het irritante jochie" ( zoals ik dus door sommigen gezien word ;( ) gezien te worden.

[..]

edit : even de typo's die ik zag eruit gehaald ;)
Ik weet niet of je echt irritant bent, daarvoor ken ik je niet goed genoeg. Wat me wel opvalt is dat je bijna uitsluitend in HK en LA post, zeker de laatste tijd. Dit vind ik dan wel wat eenkennig, licht irritant als je wilt.
Bovendien schijnt het mode te zijn om met je "gebreken" te koop te lopen. Was vroeger Dyslexie de grote favoriet, tegenwoordig winnen Autisme, ADHD en MPS sterk aan populariteit. GoT lijkt soms wel een ziekenboeg ipv een (tech :? )forum. Je lijkt Lordspacie wel. Die denkt ook al dat er werkelijk van alles mis met hem is.
Als je jezelf zo graag wilt verbeteren, begin dan met je niet langer te verschuilen achter je vermeende gebreken. En doe wat aan je spelling. ;)

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Verwijderd

Je hebt gelijk!
Ik ga meteen wat complimenten uitdelen...

ohh... mijn complimenten!

• Elvhenk
  • Laatst online: 13:48

Elvhenk

Madam Mikmak

Nou Tachyon, fijns dat je Pier en iedereen verblijdt met je oordeel over hem. :? Maar het lijkt me niet zo op z'n plaats in deze draad.

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 01:14 schreef Tachyon het volgende:

[..]

Ik weet niet of je echt irritant bent, daarvoor ken ik je niet goed genoeg. Wat me wel opvalt is dat je bijna uitsluitend in HK en LA post, zeker de laatste tijd. Dit vind ik dan wel wat eenkennig, licht irritant als je wilt.
Bovendien schijnt het mode te zijn om met je "gebreken" te koop te lopen. Was vroeger Dyslexie de grote favoriet, tegenwoordig winnen Autisme, ADHD en MPS sterk aan populariteit. GoT lijkt soms wel een ziekenboeg ipv een (tech :? )forum. Je lijkt Lordspacie wel. Die denkt ook al dat er werkelijk van alles mis met hem is.
Als je jezelf zo graag wilt verbeteren, begin dan met je niet langer te verschuilen achter je vermeende gebreken. En doe wat aan je spelling. ;)
je had niet een slechtere topic kunnen uitkiezen als deze om hem hierover aan te vallen (buiten het feit of het waar is of niet) :+

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Op zondag 26 augustus 2001 01:14 schreef Tachyon het volgende:

[..]

Ik weet niet of je echt irritant bent, daarvoor ken ik je niet goed genoeg. Wat me wel opvalt is dat je bijna uitsluitend in HK en LA post, zeker de laatste tijd.
Inderdaad, ik kom wel in de techfora, maar ik post er alleen als het wat toevoegd, de laatste tijd dus niet meer, en als het niks toevoegd, post ik ook niet.

Daarbij komt, dat bijna alles al in de search tevinden is, er valt gewoon bijna niks meer toe te voegen.

Ok ik post veel in de hk.

Het nadeel is, dat ik niet alleen denk dat ik dat heb, maar het ook echt heb.

maargoed, de rest wat je geschreven hebt neem ik maar op als advies ;)

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Topicstarter
*schop*

1.Er kwam bij mij nog een topic naar boven die ik al een tijdje geleden ook heb gepost. Deze topic is het. Daar vroeg ik iedereen ook al om de schouders eronder te zetten om het een leuk forum van te maken. Het heeft maar een dagje of 2 geduurt, voordat iedereen weer "terug"viel in het zeik/becommentarieer/opmerkingen-maken ritme. Mensen toch, kunnen we het niet even langer volhouden, laten we zeggen een maandje ofzo? (kijken hoe leuk iedereen het dan vind).

2. Net zoals het bovenstaande topic voorzie ik hetzelfde met dit topic. Dat er ja en amen op gezegd wordt, maar verder niks mee gedaan wordt. Dit vind ik een toch niet zo leuke ontwikkeling, want iedereen doet zijn/haar best om mee te denken over hoe het verder gaat met GoT. Van die ideeën, opmerkingen, aanmerkingen horen we niks meer terug, terwijl er toch wel zeer goede tussen zitten.
Op zaterdag 25 augustus 2001 23:30 schreef 007 het volgende:
Ik constateer een wannabe-mod status voor xfile. :P Of is dit oud nieuws?
O-) :P

Nieuw, nu met Twitter

• Artwido
  • Laatst online: 02-12 21:55
Op zondag 26 augustus 2001 11:41 schreef pier het volgende:

Inderdaad, ik kom wel in de techfora, maar ik post er alleen als het wat toevoegd, de laatste tijd dus niet meer, en als het niks toevoegd, post ik ook niet.

Daarbij komt, dat bijna alles al in de search tevinden is, er valt gewoon bijna niks meer toe te voegen.
Dat vind ik dus ook, vrijwel al de oplossingen op mijn vragen kan ik terug vinden in de search.
In de loop van de tijd zijn er door zoveel users al zoveel onderwerpen de revue gepasseerd.

• Grrrrrene
  • Niet online
* Grrrrrene is blij te zien dat dit topic nu al zijn uitwerking begint te krijgen op LA...

* Grrrrrene vindt jullie allemaal liev, maar xfile in het bijzonder O+ ;)

* Grrrrrene gaat zich ook inzetten voor een betere sfeer, weet zeker dat we het samen kunnen... :)

* Grrrrrene vindt ook dat de /me-functie rulez :P

• Mastermind
  • Laatst online: 29-11 15:35
Dat het minder is geworden na de paar weken gezelligheid na de BC komt omdat ik 5 weken niet op GoT ben geweest (Geen modem bij mijn ouders) :)

• Boomrups
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-10 12:08
Ik dacht al, wanneer komt Mastermind nou weer es met zijn geweldige posts! :)

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:33

Wokschotel

Op 6 wielen

We kunnen allemaal best heel erg liev enzo voor elkaar zijn, maar ik heb geen zin daardoor mijn mening niet meer kwijt te kunnen, onder het mom van 'we moeten de goede sfeer bewaren'. Daar pas ik dus voor, er is de laatste tijd echt wel voldoende mis gegaan om serieuze kritiek uit te kunnen oefenen. En ik snap niet wat een rits stoornissen te maken heeft met GoT, het is hier toch geen kneuzenfestijn. Het lijkt Fok! wel, daar loopt volgens mij zo'n beetje iedereen onder behandeling van een psych.

Maareuh, voor de rest bevalt het me hier uitstekend :)

De islam kan uw vrijheid schaden

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Topicstarter
Op maandag 27 augustus 2001 09:45 schreef rdgf het volgende:
We kunnen allemaal best heel erg liev enzo voor elkaar zijn, maar ik heb geen zin daardoor mijn mening niet meer kwijt te kunnen, onder het mom van 'we moeten de goede sfeer bewaren'. Daar pas ik dus voor, er is de laatste tijd echt wel voldoende mis gegaan om serieuze kritiek uit te kunnen oefenen. En ik snap niet wat een rits stoornissen te maken heeft met GoT, het is hier toch geen kneuzenfestijn. Het lijkt Fok! wel, daar loopt volgens mij zo'n beetje iedereen onder behandeling van een psych.

*zucht*

Kijk, dit is dus weer zo'n voorbeeld van niet tactisch je mening geven.
Tuurlijk is het altijd goed om je mening en gang van zaken die in je ogen niet goed gaan te geven, maar daar mag wel ff over na gedacht worden hoe het bij anderen over zou kunnen komen, dus niet gewoon wat tiepen wat in je opkomt en dan gelijk op alt+s of tab+tab+enter drukken, maar nog ff doorlezen en zelf beoordelen hoe het bij anderen kan overkomen.

Datgene wat ik bold heb gemaakt, kijk als je daar nou ff wat langer over had nagedacht, dan kon je je mening prima geven en op zo'n manier dat het dus geen irritaties hoeft op te leveren en juist gelezen wordt en wat aan gedaan wordt, op deze manier leg je heel gemakkelijk de post langs je neer, omdat dit post no. *ben de tel allang kwijt* is met flames (richting Fok! deze keer, wie/wat is de volgende?).

Wat ik italic heb gemaakt, kun je dat ook ff verder uitleggen dmv bijvoorbeeld voorbeelden, linkjes naar topics of een algemene uitleg hoe jij het ziet in grote lijnen?

Nieuw, nu met Twitter

• Blue-eagle
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op maandag 27 augustus 2001 09:45 schreef rdgf het volgende:

Ik had het zelf iets anders geformuleerd, maar ik ben het wel een klein beetje met je eens. Ik ga ook niet schijnheilig doen ineens.

Maar normaal doen moet toch kunnen? We lopen hier op GoT toch niet allemaal bij een Psych? ;) :D

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Ik vind het een prima post van je, goed streven ook. Feit is alleen dat er bij grote groepen mensen ook vaak een paar etters zitten die de boel voor anderen kunnen verzieken. Dus tis net als IRL, vebeter de wereld, begin bij jezelf. En tis ook voor mensen die graag botte opmerkingen e.d. maken nog leuker als er wat mensen door op de kast zitten. Ook prima, maar moet je het niet laten merken.

[edit]
Overigens vind ik dat onderbouwde kritiek ook moet kunnen. Maar onderbouwen kan niet iedereen en er zijn nogal wat mensen die erg snel happen.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• Grrrrrene
  • Niet online
Op maandag 27 augustus 2001 17:49 schreef OzBoz het volgende:
Ik vind het een prima post van je, goed streven ook. Feit is alleen dat er bij grote groepen mensen ook vaak een paar etters zitten die de boel voor anderen kunnen verzieken. Dus tis net als IRL, vebeter de wereld, begin bij jezelf. En tis ook voor mensen die graag botte opmerkingen e.d. maken nog leuker als er wat mensen door op de kast zitten. Ook prima, maar moet je het niet laten merken.
Da's dus het bekende verhaal van dat het hier drukker geworden is... Dat is inderdaad een goed punt, maar er is gewoon niks aan te doen...
[edit]
Overigens vind ik dat onderbouwde kritiek ook moet kunnen. Maar onderbouwen kan niet iedereen en er zijn nogal wat mensen die erg snel happen.
Uiteraard, ik ben niet zo dat ik niet tegen commentaar kan, maar zo is dit topic niet bedoeld natuurlijk. Het gaat erom dat je, ondanks je teleurstelling, een beetje beschaafd moet posten. Er is 9 van de 10 keer sprake van een misverstand en dat los je niet op met schelden.

Goed, ik ben blij te lezen dat er goodwill is, nu de uitvoering nog. Ik heb bij deze het vriendelijk/lief-doe beleid gestart vanuit mijn positie :) Hoop dat iedereen dat doet... Wordt het toch nog gezellig :) ;)

• RM-rf
  • Laatst online: 12:51

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op maandag 27 augustus 2001 18:23 schreef Grrrrrene het volgende:

... het vriendelijk/lief-doe beleid
Grrrrrene, ik denk dat je dat beleid vooral op één persoon moet richten, de topicstartster, die is dat nl. waard als intelligente vrouw met een goede mening en de bereidheid daarvoor te gaan staan.

Ik zit niet op complimenten van jou kant te wachten en evenmin denk ik dat jij nou veel behoefte hebt aan door mij lief gevonden te worden ( geen nood, ik vind je verder wel een goed mod hoor )

ik neig verder wel dicht tegen de mening van rdgf aan; ik zit hier niet om mensen complimentjes te geven, af en toe bevalt iemand me niet...
het verschil is echter dat ik meestal zal besluiten zoiets voor me te houden.
mijn mening over iemand anders is iets waar niemand hier om vraagt en zo zou het ook moeten blijven, hooguit wil ik nog wel eens kortaf en blunt zijn, verder probeer ik simpelweg mensen die me niet bevallen uit de weg te gaan.

een intelligent man vergeleek GoT ooit eens met een kroeg, dat is een uitstekende vergelijking, de meeste mensen (althans degenen die wel zonder drugs kunnen stappen) zoeken ook geen uitgaanscentra op waar iedereen elkaar lief vind, wel zoek je een sociale omgeving op tussen mensen die je als 'gelijke' kan behandelen, eerlijk kan zeggen wat je denkt echter ook een gedeelde interesse hebben en van elkaar kunt leren.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• fulgore
  • Laatst online: 30-11 12:04

fulgore

goud

RM-rf,

ik mis op dit moment een smilie die in zijn handjes klapt.

Mooi gezegd. :o

Dit is tevens mijn bijdrage aan deze topic door lief te zijn voor een ander. :+

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

• Grrrrrene
  • Niet online
Op maandag 27 augustus 2001 18:48 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Grrrrrene, ik denk dat je dat beleid vooral op één persoon moet richten, de topicstartster, die is dat nl. waard als intelligente vrouw met een goede mening en de bereidheid daarvoor te gaan staan.
Leer mij xfile kennen |:( Mijn "beleid" is nml al op xfile gericht :P
Ik zit niet op complimenten van jou kant te wachten en evenmin denk ik dat jij nou veel behoefte hebt aan door mij lief gevonden te worden ( geen nood, ik vind je verder wel een goed mod hoor )
Ik weet het, ik _wil_ ook geen complimenten, heb zelfs een hekel aan complimenten. Het ging me er alleen maar om dat we elkaar eens normaal moeten gaan behandelen. Naar elkaar luisteren en niet meteen de aanval kiezen als we in discussie komen.
ik neig verder wel dicht tegen de mening van rdgf aan; ik zit hier niet om mensen complimentjes te geven, af en toe bevalt iemand me niet...
Prima, is je recht, nogmaals: ik zit hier niet naar complimentjes te vissen, weet niet waar je dat ziet, maar er zijn er wat die er een sport van maken zoveel mogelijk commentaar per dag te leveren.
het verschil is echter dat ik meestal zal besluiten zoiets voor me te houden.
mijn mening over iemand anders is iets waar niemand hier om vraagt en zo zou het ook moeten blijven, hooguit wil ik nog wel eens kortaf en blunt zijn, verder probeer ik simpelweg mensen die me niet bevallen uit de weg te gaan.

een intelligent man vergeleek GoT ooit eens met een kroeg, dat is een uitstekende vergelijking, de meeste mensen (althans degenen die wel zonder drugs kunnen stappen) zoeken ook geen uitgaanscentra op waar iedereen elkaar lief vind, wel zoek je een sociale omgeving op tussen mensen die je als 'gelijke' kan behandelen, eerlijk kan zeggen wat je denkt echter ook een gedeelde interesse hebben en van elkaar kunt leren.
*zucht*, heb je mijn posts nou echt niet gelezen? Ik WIL helemaal geen complimentjes, die opmerking dat ik "iedereen lief vind" is natuurlijk uit pure joligheid gepost. Dat geloof je toch zelf niet? Je moest eens weten aan wie ik allemaal een hekel heb! >:)

Ik wilde alleen maar zeggen dat we elkaar eens normaal moeten aanspreken hier, geen geflame, hou je persoonlijke gevoelens voor een ander (zeker als ze negatief zijn) voor je en breng zakelijk je commentaar... Da's alles, meer vraag ik niet...

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:33

Wokschotel

Op 6 wielen

Op maandag 27 augustus 2001 17:04 schreef xfile het volgende:

[..]

*zucht*

Kijk, dit is dus weer zo'n voorbeeld van niet tactisch je mening geven.
Tuurlijk is het altijd goed om je mening en gang van zaken die in je ogen niet goed gaan te geven, maar daar mag wel ff over na gedacht worden hoe het bij anderen over zou kunnen komen, dus niet gewoon wat tiepen wat in je opkomt en dan gelijk op alt+s of tab+tab+enter drukken, maar nog ff doorlezen en zelf beoordelen hoe het bij anderen kan overkomen.
Ik zeg gewoon waar ik denk dat het op staat. Ik kan wel heel zoetsappig overal omheen lullen, maar zo ben ik irl niet en zo ben ik op GoT niet. Je zult me echter nooit betrappen op een harde flame richting iemand, want ik pas ervoor om te persoonlijk te gaan worden. Af en toe zeggen hoe ik over iemand denk moet kunnen, maar daar houd ik het bij.
Datgene wat ik bold heb gemaakt, kijk als je daar nou ff wat langer over had nagedacht, dan kon je je mening prima geven en op zo'n manier dat het dus geen irritaties hoeft op te leveren en juist gelezen wordt en wat aan gedaan wordt, op deze manier leg je heel gemakkelijk de post langs je neer, omdat dit post no. *ben de tel allang kwijt* is met flames (richting Fok! deze keer, wie/wat is de volgende?).
Dat mensen zich irriteren aan mijn mening is hun probleem. Ik kan het wel mooi verpakken, maar de boodschap blijft hetzelfde en imho heeft het dus geen zin om wolliger te gaan formuleren. Dat gebeurt al genoeg, ik ben geen geitewollen sok (ja, ook al rijd ik Citroën BX ;) ) En over dat post naast je neerleggen: als mensen het niet willen lezen, so be it! Ze hoeven het niet te lezen, ik verkondig gewoon mijn mening, niets mis mee lijkt me. Pas als ik mensen echt ga beledigen kan ik me voorstellen dat men daar over valt.
Wat ik italic heb gemaakt, kun je dat ook ff verder uitleggen dmv bijvoorbeeld voorbeelden, linkjes naar topics of een algemene uitleg hoe jij het ziet in grote lijnen?
Paar voorbeelden?

BC3
Notes-topic
Miscommunicatie users/crew

Al deze dingen zijn al voldoende aan de orde geweest en ik heb geen zin om ze weer op te rakelen. Ik ben bezig met een mooie post hoe ik als oldbie (bestaat dat? :) ) op dit moment tegen GoT aankijk en wat suggesties doe. k hou er namelijk niet van om alleen maar kritiek te leveren maar wil graag ook nog wat positieve input geven.

De islam kan uw vrijheid schaden

• xxfile

xxfile

\/ It's me \/

Topicstarter
Op maandag 27 augustus 2001 21:33 schreef rdgf het volgende:

Ik zeg gewoon waar ik denk dat het op staat. Ik kan wel heel zoetsappig overal omheen lullen, maar zo ben ik irl niet en zo ben ik op GoT niet. Je zult me echter nooit betrappen op een harde flame richting iemand, want ik pas ervoor om te persoonlijk te gaan worden. Af en toe zeggen hoe ik over iemand denk moet kunnen, maar daar houd ik het bij.
Kijk, zo kunnen we elkaar begrijpen, je zegt waar het op staat en zo komt het wat mij betreft ook duidelijk over wat jou standpunt is. Het is niet mijn bedoeling geweest met dit topic om mensen de mond te snoeren en zoals jij het zegt zoetsappig om iets heen te laten lullen, maar af en toe mag er ook wel eens iets positiefs gezegd worden, want dat houdt het tenminste leuk (je begrijpt zelf wel dat elke keer kritiek/commentaar/opmerkingen krijgen je niet in de koude kleren gaat zitten en de sfeer dusdanig kan verpesten)
Dat mensen zich irriteren aan mijn mening is hun probleem. Ik kan het wel mooi verpakken, maar de boodschap blijft hetzelfde en imho heeft het dus geen zin om wolliger te gaan formuleren. Dat gebeurt al genoeg, ik ben geen geitewollen sok (ja, ook al rijd ik Citroën BX ;) ) En over dat post naast je neerleggen: als mensen het niet willen lezen, so be it! Ze hoeven het niet te lezen, ik verkondig gewoon mijn mening, niets mis mee lijkt me. Pas als ik mensen echt ga beledigen kan ik me voorstellen dat men daar over valt.
Begrijp me niet verkeerd, ik irriteer me niet aan je mening. Ik wil hem graag horen en op deze manier verschillende visies bij elkaar sprokkelen hoe het anders kan en welke oplossingen aangedragen kunnen worden om dat te bereiken. Maar hoe je eerder op deze dag je mening deed gelden en nu dezelfde menig duidelijk (voor mij althans) doch netjes hebt geformuleerd komt je boodschap ook beter over en kan ik je beter begrijpen waarom je datgene zei wat je eerder deze dag probeerde te zeggen.
Paar voorbeelden?

1. BC3
2. Notes-topic
3. Miscommunicatie users/crew
1. In mijn ogen werd de sfeer juist beter door de BC, misschien zaten we beide in verschillende topics te kijken, maar op mij heeft de saamhorigheid en het wij gaan ervoor gevoel een zeer positieve indruk gemaakt.
2. Helaas heb ik dit topic gemist, maar zal hem zeker doorlezen om te begrijpen waar het over gaat, zodat ik me een beeld kan vormen waardoor eventueel de sfeer daardoor is veranderd.
3. Dat viel me ook de laatste tijd op, maar zoals jij nu met deze post doet kan het ook anders gaan. Door nu andere woorden en een andere formulering te gebruiken begrijp ik nu wat je wil zeggen en komt de boodschap ook duidelijk over. (nogmaals, ik probeer niemand te "veranderen" in zijn/haar postgedrag, maar ik probeer iedereeen bewust te maken dat het ook anders kan, zowel de crew als de users om in de toekomst deze irritaties te voorkomen)
Al deze dingen zijn al voldoende aan de orde geweest en ik heb geen zin om ze weer op te rakelen. Ik ben bezig met een mooie post hoe ik als oldbie (bestaat dat? :) ) op dit moment tegen GoT aankijk en wat suggesties doe. Ik hou er namelijk niet van om alleen maar kritiek te leveren maar wil graag ook nog wat positieve input geven.
Dat wil ik dus ook zien, meer positieve input. Ik heb zelf ook een hekel aan kritiek leveren (ben namelijk zeer positief ingesteld ;)), als het echt moet dan doe ik het ook, maar over het algemeen wil ik alleen op een positieve manier mijn steentje bijdragen. Ik hoop dat het op deze manier een beetje lukt.

Nieuw, nu met Twitter

Verwijderd

Sorry hoor, het spijt me zeer, maar ik vind dit nogal gelul. Zijn wij hier op het forum om mekaar liefde te geven en meer van dat soort dingen, ant daar komt jouw 'verzoek' een beetje op neer...... mijn antwoord is: NEE. OK, een te negatieve sfeer is natuurlijk ook niet goed, maar dit is een forum voor pc-problemen, als men daar maar redelijk serieus blijft in het helpen met pc problemen.

Voor je contacten adviseer ik de mensen dan toch of zich niet te bemoeien met de rest van het forum en alleen is SG en TH te blijven enzo. Maar beter is nog een ouwehoer forum op te zoeken, zoals deze of een chatbox ofzo. Eigenlijk is het nog het beste, gewoon meteen achter je pc vandaan te gaan en naar het cafe te gaan of naar een andere ontmoetingsplaats. Internet is iets virtueels jongens, als je op zoek bent naar leuke contacten kan het hier natuurlijk weleens gebeuren ofzo dat je iemand vind, maar als je er echt zonodig hier goed met mensen wil communiceren enzo net als in je echte leven, dan zit je hier goed verkeerd als je het mij vraagt. Voor ontmoeten zijn betere plekken op internet en daar zit je zelfs verkeerd, want internet blijft toch schijn, het is niet echt.

OK, zelf zit ik ook veel op internet, maar als je dan opzoek gaat voor leuke gesprekken ga dan het echte leven in.

Misschien een beetje ongepast, maar 'Get a life dude.'

• RM-rf
  • Laatst online: 12:51

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Grrrrrene
sorry Grrrrrene, ik las mn vorige post net door en realiseerde me dat je korzelige reactie best wel eens terecht vanuit jouw positie zou kunnen zijn, hopelijk realiseer je dat dat door mij juist niet zo bedoeld was.

Misschien kwam mn post tegenover jouw misschien harder en persoonlijk gericht over, in alereerste instantie wilde ik op die manier een compliment maken aan xfile, aangezien ik haar posts interessant en goed gemotiveerd vond, ik had eerst een knipoog-smilie erbij staan, maar die kwam me te 'nodge-nodge-wink-wink' over.

de tweede alinea was om duidelijk te maken dat voor mn eigen gedrag 'vriendelijk-zijn' niet direct nut heeft, mn grotere (en waardevollere) bijdrage op het forum is technisch gericht, mn vriendelijkheid daar is enkel gericht op mensen te helpen, en ik voel er niet zo voor dat te verdoezelen door een minder direct taalgebruik.
rdgf
ik deel je mening dat er wel eens reden is voor kritiek en dat er soms sprake is van een 'kortsluiting' in het contact tussen modjes en crew, door jouw 'miscommunicatie' genoemd,
echter de ideeen van xfile kunnen hierbij juist helpen,
die miscommunicatie komt van twee kanten en het best is dan te werken aan de kant waar je het meest aan kunt doen.

als user zul je dus een zelf betere effectievere (en waarschijnlijk positievere) manier moeten vinden om je zorgen als user naar de crew toe duidelijker te maken (wat je meen ik ook al aangaf in je opmerking dat je aan een andere post werkte), bedenk ook dat je als user een vrijheid hebt die de Adjes minder hebben, van de crew wordt een eenduidiger signaal verwacht, een modje die een snelle mening geeft kan meer kwaad doen dan goed.

ook is die 'miscommunicatie' slechts een minderheid, vaker zie je juist toonbeelden van top-communicatie, mods die zich extra voor threads inzetten, terugkomen van eerder genomen beslissingen op basis van ideeen en overleg met de user. dat soort dingen wil men nogal makkelijk vergeten.

Ook is het wel degelijk zo dat er met kritiek omgegaan wordt, het beleid soms bijgesteld, het aantal slotjes lijkt mij juist te dalen en ook wordt er actie ondernomen tegen (onterecht) UTFS-geroep.

Ik vraag me momenteel een beetje af of er nu niet teveel en te versplinterde FAQ's zijn waardoor men door de bomen het bos niet meer ziet (vandaag nog een thread van iemand die wilde weten of hij al in de HK kon aangezien hij 150posts had, zelfs de mods leken niet te weten in welke FAQ dit nu eigenlijk vermeld stond)

maar als zoiets aangepakt wordt is het belangrijker dat er achter de schermen aan gewerkt wordt; niet of er een scheld- en flame-thread op LA over loopt; helaas blijkt momenteel nog wel dat kennelijk zo'n thread ook een idee levend kan houden en zelfs kan redden (onno's backup) echter, dat dat momenteel kennelijk zo werkt is eigenlijk een uitzonderingsgeval en geenszins een excuus voor flamerige reacties, beter is het als at soort zaken uiteindelijk zelf niet meer voorkomen.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Grrrrrene
  • Niet online
Op dinsdag 28 augustus 2001 00:28 schreef RM-rf het volgende:

[..]

sorry Grrrrrene, ik las mn vorige post net door en realiseerde me dat je korzelige reactie best wel eens terecht vanuit jouw positie zou kunnen zijn, hopelijk realiseer je dat dat door mij juist niet zo bedoeld was.
Ow, maakt niet uit hoor, maar ik voelde me ff verkeerd begrepen :)

Anyway, het gaat me er niet om dat je iedereen aardig gaat vinden, maar dat niemand de sfeer gaat verpesten. Een directe manier van mensen aanspreken is niet erg, je bewijst met je post hier al dat jij niet een van de (onbewuste) sfeerverziekers bent :)

Pagina: 1