Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral gamen en misschien voor thuiswerken. De games zullen waarschijnlijk uiteenlopen van Anno, Total war, Read Dead Redemption 2 en ander AAA games. Het is nu nog vooral gamen op 1080p/60fps maar dat kan in de toekomst veranderen naar 1440p of hoger.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Onder de 1300 zou mooi zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn oude GPU (hd7970) is overleden en de rest van de pc is ook al aan de oude kant (i5 3570 8gb ram). Daar zou ik eventueel alleen de PSU van over kunnen nemen maar dat lijkt me niet heel verstandig(xfx 550 watt) . Al neem ik misschien nog wel de 256gb sata ssd en 1tb hdd mee als extra opslag.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alleen de pc met al de interne componenten
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, maar volgens mij is in dit prijspunt AMD GPU en AMD CPU geen verkeerde keuze.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt, zoals de meesten zal een beetje toekomst bestendigheid mooi zijn maar dat is natuurlijk in een glazen bol kijken
Al is dit nu bij zowel intel als AMD niet echt mogelijk op dit moment. AM4 is aan zijn einde gekomen en intel is ook nogal vaak aan het wisselen van socket. En doordat mijn oude GPU is overleden kan ik ook niet echt wachten op de nieuwe generatie CPU of GPU.
Ga je overklokken?
misschien maar in het begin waarschijnlijk nog niet.
Wat verwacht je van ons?
Vooral een extra controle dat ik niet iets vergeet of een (domme) fout heb gemaakt waar ik later eventueel spijt van ga krijgen.
Specifieke vragen:
- Is de stock cooler van de 5600 goed genoeg als ik niet ga overklocken of moet iets anders op?
- Hoe is deze kast? is de airflow goed genoeg of kan ik beter een andere kiezen?
- Is er nog een beter keuze op het gebied van GPU? volgens mij is in deze prijs categorie alleen de 3060ti een tweede optie, met relatief de zelfde performance
- is 16gb ram nog genoeg of kan ik beter meteen over gaan tot 32?
- Is deze PSU goed of juist te veel voor dit systeem?
Vooral gamen en misschien voor thuiswerken. De games zullen waarschijnlijk uiteenlopen van Anno, Total war, Read Dead Redemption 2 en ander AAA games. Het is nu nog vooral gamen op 1080p/60fps maar dat kan in de toekomst veranderen naar 1440p of hoger.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Onder de 1300 zou mooi zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn oude GPU (hd7970) is overleden en de rest van de pc is ook al aan de oude kant (i5 3570 8gb ram). Daar zou ik eventueel alleen de PSU van over kunnen nemen maar dat lijkt me niet heel verstandig(xfx 550 watt) . Al neem ik misschien nog wel de 256gb sata ssd en 1tb hdd mee als extra opslag.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5 3570 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | ASRock B75 Pro3-M | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | Sapphire HD 7970 3GB GDDR5 (11197-11) | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Behuizingen | Cooler Master Elite 370 | € 75,83 | € 75,83 |
1 | Geheugen intern | GeIL Dragon RAM GD38GB1333C9DC | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | XFX Pro 550W | € 0,- | € 0,- |
1 | Solid state drives | Crucial MX500 2,5" 250GB | € 37,12 | € 37,12 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 112,95 |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alleen de pc met al de interne componenten
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, maar volgens mij is in dit prijspunt AMD GPU en AMD CPU geen verkeerde keuze.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Niet echt, zoals de meesten zal een beetje toekomst bestendigheid mooi zijn maar dat is natuurlijk in een glazen bol kijken
Al is dit nu bij zowel intel als AMD niet echt mogelijk op dit moment. AM4 is aan zijn einde gekomen en intel is ook nogal vaak aan het wisselen van socket. En doordat mijn oude GPU is overleden kan ik ook niet echt wachten op de nieuwe generatie CPU of GPU.
Ga je overklokken?
misschien maar in het begin waarschijnlijk nog niet.
Wat verwacht je van ons?
Vooral een extra controle dat ik niet iets vergeet of een (domme) fout heb gemaakt waar ik later eventueel spijt van ga krijgen.
Specifieke vragen:
- Is de stock cooler van de 5600 goed genoeg als ik niet ga overklocken of moet iets anders op?
- Hoe is deze kast? is de airflow goed genoeg of kan ik beter een andere kiezen?
- Is er nog een beter keuze op het gebied van GPU? volgens mij is in deze prijs categorie alleen de 3060ti een tweede optie, met relatief de zelfde performance
- is 16gb ram nog genoeg of kan ik beter meteen over gaan tot 32?
- Is deze PSU goed of juist te veel voor dit systeem?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600 Boxed | € 209,- | € 209,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B550 AORUS ELITE V2 | € 104,90 | € 104,90 |
1 | Videokaarten | ASRock Radeon RX 6750 XT Phantom Gaming D 12GB OC | € 649,- | € 649,- |
1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart | € 74,90 | € 74,90 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 65,90 | € 65,90 |
1 | Voedingen | Corsair TX750M (2021) | € 69,90 | € 69,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 94,11 | € 94,11 |
Totaal | € 1.267,71 |
[ Voor 6% gewijzigd door Zagre op 30-05-2022 19:21 ]