88 mijl per uur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 22:09

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
@Xtuv
geek: DeLorean toont elektrische spirituele opvolger van DMC-12

Ik was zelf helemaal vergeten wat de significantie was van 88 mph, ik vind niet dat de tekst dit duidelijk uitlegt. Maar afgezien daarvan is 't misschien handig om de km/u er bij te vermelden, 142 las ik ergens, aangezien 88 mph verder weinig betekent voor Nederlanders..

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:11
@Sméagol Het is natuurlijk geschreven met een knipoog (zoals we vaker doen in .geeks) en een referentie uit de films. Ik dacht dat ik de grap met onderstaande quote al behoorlijk uitlegde ;)

De fabrikant specificeert ook de sprint naar 88 mijl per uur: die gaat in 4,35 seconden. Of de Alpha5 net als de DeLorean-auto in de Back to the Future-films ook kan tijdreizen bij die snelheid, is nog niet bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Ja dat las ik, maar vind het niet super expliciet. Want 't is niet duidelijk of dat voor andere snelheden dan wel zou kunnen gelden bijvoorbeeld. Verder boeit 't mensen die de film niet kennen niks gok ik, dus dan is 88 mph een betekenisloze opmerking verder.

Zoals ik al zei, ik was 't al lang vergeten, en had al m'n bedenkingen bij de intro tekst, waar de uitleg niet bij staat.

Maar goed, 't is een .geek inderdaad, verder niet super boeiend ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 10-09 23:33
Dat met die 88 mph vond ik persoonlijk wel duidelijk. Bij de eerste vermelding dacht ik "waarom 88 mijl per uur", en bij de uitleg dacht ik "oh ja, natuurlijk, dat had ik moeten weten :$ ).

Wel vroeg ik me af: welke Delorean Motor Company, die zijn toch al jaren failliet?
Maar schijnbaar heeft een Amerikaans bedrijf in 1995 zichzelf Delorean Motor Company genoemd, de fabrieksinventaris en beeldmerk opgekocht, en is die begonnen te verkopen. En nu gaan ze dus onder DMC label een auto bouwen.

Het is dus niet hetzelfde bedrijf als wat de oude Delorean gebouwd heeft...

[ Voor 18% gewijzigd door Wild Chocolate op 30-05-2022 16:37 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fore!
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-07 08:01
Sméagol schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:16:
@Xtuv
geek: DeLorean toont elektrische spirituele opvolger van DMC-12

Ik was zelf helemaal vergeten wat de significantie was van 88 mph, ik vind niet dat de tekst dit duidelijk uitlegt. Maar afgezien daarvan is 't misschien handig om de km/u er bij te vermelden, 142 las ik ergens, aangezien 88 mph verder weinig betekent voor Nederlanders..
Ok dus het kwartje viel niet bij jou en nu open je een topic om de schrijver te verzoeken om toekomstige lezers de clou compleet te missen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Fore! schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:48:
[...]

Ok dus het kwartje viel niet bij jou en nu open je een topic om de schrijver te verzoeken om toekomstige lezers de clou compleet te missen?
Ik snap je niet. De clou mist al grotendeels, naar mijn mening.
En zoals ik al zei is 't ongeacht de clou, niet gebruikelijk om over mph te spreken in Nederland,'t is een weinig zeggende snelheid verder.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Sméagol schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:50:
[...]

Ik snap je niet. De clou mist al grotendeels, naar mijn mening.
En zoals ik al zei is 't ongeacht de clou, niet gebruikelijk om over mph te spreken in Nederland,'t is een weinig zeggende snelheid verder.
De clou is 88 mijl... Of wil je er een verwijzing bij naar de film en geschiedenis erachter met een drie-delige documentaire? ;)
Degene die 'm snapt kan even grinniken, de rest leest rustig verder of zoekt op Google oid 'Delorean 88mph meaning'... Als je er de KM/h snelheid neerzet als referentie naar een grap die in MP/h gemaakt wordt gaat het helemaal niet werken... Vergelijkbaar met een '402,3 meter race' houden...

Fixing things to the breaking point...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
M'n ander punt was dusdat (gok ik) voor genoeg mensen de clou überhaupt niet interessant is, en er dus een nietszeggende snelheid staat, dat dan net wat interessanter is als er een vertaling bij staat in het Nederlands. Want dan is meteen duidelijk hoeveel die auto accelereert in 4 nog wat seconden.
Maar ik hou er over op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 31-08 18:45
We zijn natuurlijk wel een site met een hoog nerd gehalte, en dan kunnen dit soort dingen prima, als je grapjes als deze uit moet leggen zijn ze gelijk lang zo leuk niet meer. En als ze de grap al niet meekrijgen dan mag je van een tweaker toch wel verwachten dat die weet hoeveel 88 mph is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Ja dat laatste daar ben ik 't dus niet mee eens. Miles worden hier niet gebruikt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10:39
Mensen die dit ding kopen zijn vast wel bekend met de films en snappen de reference.

Verder lijk je me echt gezellig met verjaardagen..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:42

JdM

Humbled

Ik zag de topic-titel en dacht meteen dat het over back-to-the-future ging. Zonder het artikel waar het topic over gaat te lezen leg ik dus al wel een link. Ik begrijp niet zo goed waar je je druk over maakt, ook niet nadat ik dan maar even het artikel gelezen heb? Die koppeling met 88 mijl/uur is totaal goed geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:21

Fiber

Beaches are for storming.

Sommige dingen moet je helemaal niet willen vertalen of omrekenen...

USD prijzen ook niet, altijd dat 'omgerekend is dat...' er achter stoort ook enorm...

En als je het niet snapt dan ben je de doelgroep niet of dan doe je zelf maar wat moeite om het uit te vogelen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:10
Sméagol schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:26:
dus dan is 88 mph een betekenisloze opmerking verder.
Nee, natuurlijk niet. Die opmerking past precies bij dit artikel, en ik snapte hem direct.
Er wordt zelfs al de referentie naar BttF genoemd in de intro-paragraaf, voor degenen die nog niet direct in de juiste hoek zitten met hun gedachten bij dit automerk.

Sterker nog, als er gewoon iets omgerekend gestaan had als “versnelt in die-en-die tijd naar 142km/h, dán had ik het totaal nergens op vinden slaan, had ik de referentie of clue totaal niet gesnapt, en het gewoon een hele vreemde opmerking gevonden… En dat zeg ik als best wel BttF-fan.
Die 88mph past hier gewoon prima in het artikel, zonder vertaling of uitleg. 1 sec. googlen rekent indien gewenst het voor je om als je het wil, maar ook dan zegt het weinig natuurlijk, aangezien geen enkele andere auto specificeert hoe lang het duurt om tot deze snelheid te accelereren. Je hebt totaal geen vergelijkingsmateriaal, dus het is feitelijk andersom: het is redelijk betekenisloos om het wél te gaan omrekenen (en daarmee ook de clue te vernaggelen) :+

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Topicstarter
Marco1994 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:43:
Verder lijk je me echt gezellig met verjaardagen..
JdM schreef op maandag 30 mei 2022 @ 19:53:
Ik begrijp niet zo goed waar je je druk over maakt,
Zoals alle patsers boven me die even moeten laten weten dat ze een reference wél begrijpen? Sjezus man. Ik zal vooral niet nog 'ns laten weten wanneer iets niet duidelijk is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Dit kan natuurlijk met een abbr opgelost worden:

88 mijl per uur. Werkt dat op mobiel? Edit: nee dus.

[ Voor 4% gewijzigd door CodeCaster op 30-05-2022 21:22 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:39
CodeCaster schreef op maandag 30 mei 2022 @ 21:20:
Dit kan natuurlijk met een abbr opgelost worden:

88 mijl per uur. Werkt dat op mobiel? Edit: nee dus.
Mobiele gebruiker hier: nee.

Ontopic: de referentie naar 88 mph was naar mijn mening duidelijk. Sterker nog, ik heb de films nooit gezien (sorry). Maar ik snap de referentie wel omdat ik die quote wel vaker tegenkom online. Dit soort referenties moet je niet vertalen en aanpassen dan gaat de knipoog voor de oplettende lezer verloren. Ik word er persoonlijk gek van dat alles voor iedereen simpel en duidelijk moet zijn.
Pagina: 1