Vloer rondom put verhogen

Pagina: 1
Acties:

• Bartoow
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-12-2025
Hoi!

Zie foto onderaan en negeer de rode cirkel 8)7

Rondom onze put bij de voordeur is helaas de anhydriet laag (ondervloer) niet helemaal op het zelfde niveau als de rest. Het loopt namelijk richting de rode pijlen omhoog tot rechts in de hoek. Daar is de vloer een stuk hoger en vrijwel gelijk aan de hoogte van de putdeksel. Daarom konden we hier de vloer ook niet doorleggen, welke dan in die hoek 1,5 cm te hoog zou uitkomen.

In principe geen probleem wat er komt een ruime mat tot over de put. Maar nu zou ik wel de open stroken wat willen egaliseren. Het gaat dus om een hoogte verschil van ongeveer 1cm.

Opzicht heb ik het nu redelijk opgelost door de stroken op te vullen met dunne plaatjes, maar het lijkt mij nog beter om het met wat zandcement te egaliseren. Wat denken jullie? Is dat een goed idee? Ik was aan het kijken of er een soort kant en klare mortel hiervoor is, zonder dat ik zelf aan de slag moet gaan om het cement te mixen.

Ik ben benieuwd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/voyv1EbTkMY8H2CwqnFF54Vn7vE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ko973P2SD6LgCsWP1ywWr1to.png?f=fotoalbum_large

• pentaw1nz
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:46
Voor een centimer gebruik je beter gewoon een zakje egaline en geen zandcement.

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-01 15:35
Over Anhydriet geen cement gebonden producten, cement en gips bijt elkaar.
https://www.omnicol.eu/fi...ix-90r-light-v5-11-12.pdf

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:10
Kun je dat gedeelte wat te hoog is niet weghakken en daarna vlak maken,met een slijptol zou ook kunnen.

[ Voor 19% gewijzigd door Toerq op 30-05-2022 17:38 ]

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-01 15:12
Met ^, het is best wel handig als het wél vlak is gemaakt (kan je de vloer wel laten doorlopen), en voor zo'n klein stukje moet dat toch te doen zijn.
Is die ondervloer recent geplaatst? Laat dan de plaatser het oplossen, das prutswerk.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
Waarom niet gewoon een schoonloopmat toepassen ipv klooien met zo'n randje? De vloer eromheen zal nooit lekker vastzitten met het gat van het kruipluik.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-01 22:59
Als je het echt goed wilt doen zou ik eerst een stuk triplex 7-8mm op maat er neerleggen en dan daarna nog een rubber opvulmat van 3mm. Als je dan de deurmat er overheenlegt heb je geen hoogte verschil meer. Het Rubber met triplex zou je evt ook nog kunnen lijmen met een sterke kit en dan ook op de vloer lijmen.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:58:
Waarom niet gewoon een schoonloopmat toepassen ipv klooien met zo'n randje? De vloer eromheen zal nooit lekker vastzitten met het gat van het kruipluik.
Gewoon in die hele hoek een mat bedoel je toch? Zou ik inderdaad ook doen.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:00

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik zou het egaliseren met eurocol 925. Luik ook ophogen en daarna idd schoonloopmat. :Y

Wise enough to play the fool

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Hier ook lastige hoekjes en ongelijke vloer. Uiteindelijk 1 kokosmat eroverheen. Zie je vervolgens niets meer van.

1 cm zandcement is te dun.

• pentaw1nz
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HODENVWO8rFYBpFluqvVbntVYrk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x8VP8XmugSLHyCWcRp9oMw3k.jpg?f=fotoalbum_large

Ik snap nu pas wat je aan t proberen bent. Dan idd beter het Luik iets ophogen met dun plankje of zo'n ondervloer softboard plaat. Dan 1 grote schoonloopmat.
Bij.mij zit hier ook het luik van de waterput onder.

Hoef niet zo groot als die van mij als je dat niet mooi vindt.

Je kunt dat perfect strak krijgen door een metalen profiel op de vloer te lijmen waar je die Mat strak tegen afsnijdt.

[ Voor 12% gewijzigd door pentaw1nz op 31-05-2022 21:21 ]

PV: 13 x LG Solar 320N1K-A5 - NeON2 / WP: Adlar Aurora II 6kw / WPB: Atlantic Explorer 200l / jaren 70 woning gasloos sinds 10-2024

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
Is het langs de deur dorpel ook niet waterpas?

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Put? Dat woord heb ik echt nog nooit gehoord voor dat ding. Kruipruimteluik. Maar put is korter. Mand!

En ja, ik kan beamen dat er gewoon een mat op moet komen. Veel strakker. Wij hebben soortgelijke situatie met 2 posts hierboven. Maar dan nog met een strakke bronzen hoekprofiel als scheiding tussen pvc vloer en mat.

Professioneel Heftruck Syndroom

• pentaw1nz
NeFoRcE schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 08:11:
Put? Dat woord heb ik echt nog nooit gehoord voor dat ding. Kruipruimteluik. Maar put is korter. Mand!

En ja, ik kan beamen dat er gewoon een mat op moet komen. Veel strakker. Wij hebben soortgelijke situatie met 2 posts hierboven. Maar dan nog met een strakke bronzen hoekprofiel als scheiding tussen pvc vloer en mat.
Hier zit een metalen profiel tegen de PVC vloer aan, op het beton geplakt. Daar is de mat "ingeklikt". Als je inzoomt zie je nog net een klein randje van het profiel voor de mat langs.

Je hebt ze in allerlei soorten, maar dat zou ik er in deze situatie zeker van maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BJeSrY9ALNz8Q8xuc_V7I8Thel8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q3Dftp7qcMu8zIE7yGDcfMXJ.jpg?f=fotoalbum_large

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:39
Ik zou gewoon een vlak schuren/slijpen en dan een schoonloopmat erop met eventueel een opvulmat eronder.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• Bartoow
  • Registratie: Februari 2011
Hoi alle! Thanks voor alle tips.

Ik heb gister een schoonloopmat gekocht en die over het luik (of put :)) heen gelegd en de stroken opgevuld met dunne houten plaatjes. Eigenlijk is hier vrijwel niks meer van te merken (al komt dat ook omdat je in die hoeken niet of nauwelijks staat).

Dus voorlopig voldoet deze oplossing prima.

Nogmaals thanks voor alle tips
Pagina: 1