Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dan Stark
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-03 00:55
Ik zoek een?
Smartphone

Wat is je budget?
Heb niet echt een budget in gedachten. Iets duurder is niet erg als de telefoon ook 3-4 jaar mee gaat.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Uiteindelijk doe ik niet bijzonder veel met de telefoon. Appen en browsen. In ieder geval geen games. Het belangrijkste voor mij is dat ik er mooie foto's en filmpjes mee kan maken van mijn 2 jonge kinderen. En uiteraard dat de telefoon niet traag is in het gebruik en dat de batterij niet al te snel leeg is

Wat heb je zelf al gevonden?
Samsung S21 FE of Google Pixel 6 (Pro). De Google Pixel 6 vanwege de kwaliteit van de foto's. En de Samsung omdat deze vrij goedkoop lijkt voor wat je er voor terugkrijgt.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zou graag weten of mensen weten of er grote verschillen zitten tussen de toestellen qua camera en performance

Nu ga ik ook een nieuw mobiel abonnement aanvragen. Daarmee kan ik de Samsung voor 360 Euro krijgen bij een 2 jarig abonnement bij Ben van 10 Euro p/m. Daar krijg ik dan nog 29 Euro cashback bij en een JBL speaker (die ik ws ga verkopen) van Samsung via een actie.

De Pixel 6 zou ik dan los kopen en er een 1-jarig sim-only Simyo abonnement bij afsluiten van 8 Euro p/m waar een cashback van 50 Euro bij zit. De Pixel 6 zit zo rond de 570 en de Pro rond de 809. Waar bij de Pixel 6 mij daar de beste keuze leek. Hierbij kan ik ook nog alvast de sim-only afsluiten en wachten op een betere deal voor de telefoon ook al lijkt de prijs niet heel erg te fluctueren.

Wat raden jullie mij aan?

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:00

Remi

Moo!

Ik heb voor dezelfde keuze gestaan maar ben uiteindelijk voor de Samsung gestaan voornamelijk vanwege prijs/kwaliteit. Vanuit technisch oogpunt had ik graag de Pixel 6 Pro gehad.

Het probleem (voor mij) was dat als ik een keuze moest maken tussen de Pixel 6 en Pro dat ik dan voor de Pro zou willen gaan. Alleen als je die weer vergelijkt qua prijs met de Samsung dan krijg ik dat niet aan mijzelf verkocht. De doorslaggevende factor was voor mij de aanbieding in april bij bol.com toen je ook nog 100,- cashback kreeg via Samsung.

Als het geld je niet uitmaakt zou ik gewoon voor de Pixel gaan btw. ;)

[Voor 6% gewijzigd door Remi op 30-05-2022 14:33]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ton14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Ik ben een gebruiker. Op 23 april heb ik de Samsung S21 FE gekocht, ben van Tele2 over gegaan naar T-mobile, waardoor de prijs van het toestel erg laag werd, € 460.- en € 100.- cashback, dus netto € 360.-. Normaal fotografeer ik met toplenzen op de Nikon Z6 , die via Snapbridge direct naar de telefoon en mijn NAS gaan in internet resolutie. fotografie getest met deze F21 FE en de resultaten zijn prima in goede tot redelijke licht omstandigheden, beter dan de S10.

Verder is het een snel en prima toestel met 5G (wat nu nog niks waard is). Mijn Samsung S10 (4g), wat ook nog steeds een prima toestel is, is naar mijn vrouw verhuisd, het snelheidsverschil tussen de S10 en deze S21 FE is voor mij heel merkbaar. Alle app's overzetten met een kabeltje ging perfect (zo'n 30 minuten), daarna een half uurtje bezig geweest om alle wachtwoorden e.d. er weer in te zetten. SD kaart slot mis ik niet en heb ik nooit gebruikt, want daar heb ik mijn NAS218+ cloud voor, Synology drive en Synology Photo werken perfect.

De veiling van de 5G banden is weer uitgesteld naar half 2023, dus met alle beloofde updates ben ik de komende 4 jaar klaar, dat voor € 360.- is een koopje.

• ton14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
P.S. Ben heeft alleen maar een 4g langzame verbinding van 100Mbps met maximaal 10GB data, naar 225Mbps is weer € 1.- duurder. Dit terwijl je een 5g toestel koopt, jammer dat je dat niet kunt gebruiken, maar als het genoeg is, is het prima, kan je na 2 jaar altijd nog naar een andere provider.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Dan Stark
Ik ben uiteindelijk ook maar voor de Samsung gegaan. Het prijsverschil was toch te groot en de Samsung lijkt mij een prima toestel. Het verschil in foto kwaliteit zal ik zelf waarschijnlijk toch niet zoveel merken tenzij ik ze naast elkaar ga leggen.

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-03 17:15
Ik sta voor dezelfde keuze nu. Ik heb een S21 5G en ik wil betere foto's en een betere batterijduur. Ben je tevreden @Dan Stark over je keuze voor de Samsung?

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dan Stark
Risce schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 15:18:
Ik sta voor dezelfde keuze nu. Ik heb een S21 5G en ik wil betere foto's en een betere batterijduur. Ben je tevreden @Dan Stark over je keuze voor de Samsung?
De keuze tussen een S21 FE of een Pixel (Pro)?

Hiervoor had ik een Sony Xperia XZ3, dus de foto's zijn een stuk beter. Buiten worden foto's heel goed. Binnen als het wat donker is al snel wat minder, maar de nachtmodus doet het wel prima. Inzoomen doet ie niet heel goed. Ik maak vooral foto's van de kinderen dus dat wil allemaal wel prima.

Batterijduur is wel teleurstellend, maar dat is volgens mij bij de Pixel net zo. Ik ben net terug van vakantie en daar moest ik hem af en toe wel 2x per dag aan de lader hebben. Je krijgt geen lader erbij en met mijn ouder lader duurt het best lang voordat ie weer vol is. Mijn vrouw heeft een snellader bij haar Xiaomi en daarmee is ie binnen een uur wel 80% opgeladen, dus lijkt mij dat dat met de Samsung snellader ook wel lukt.

Voor mij was het prijsverschil wel groot. En ik was er niet van overtuigd dat de Pixel ook echt de betere telefoon was (behalve dan qua foto's).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:52
S21 FE heeft geen betere camera setup dan de S21 5G. Is wel groter dus meer ruimte voor batterij.

• Risce
Ik heb het hier over de verhouding tussen een Pixel 5 of 6 en de Samsung S21 FE/5g. Als je het hebt over slechts twee snijvlakken: batterijduur en kwaliteit van de fotos/videos, is de Samsung dan echt een beter keuze?

• swhnld
Risce schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:44:
Ik heb het hier over de verhouding tussen een Pixel 5 of 6 en de Samsung S21 FE/5g. Als je het hebt over slechts twee snijvlakken: batterijduur en kwaliteit van de fotos/videos, is de Samsung dan echt een beter keuze?
Batterij, Ja.
Camera, technisch zeker, software... Wat Google op de Pixel doet is hevig nabewerken (technisch is de camera al generaties hetzelfde, niet super goed maar zeker niet slecht), op de Pixel Pro zit daar een specifieke processor in voor foto verwerking, dus krijg je mooie (digitaal met AI verbeterde) plaatjes. In de Pixel A zit die speciale processor niet, en dan moet de gewone processor het doen wat dus redelijk traag is.
Op Samsung is het hun software met de Samsung verbetering van fellere kleuren, of je moet een Gcam versie draaien (waarbij je de Google AI van foto verbetering binnen haalt).

• Risce
Ik heb in vrijwel alle tests gelezen dat de Pixel 6 Pro langer meegaat op batterij dan de Samsung S21 5G. Ik begrijp dat jij dit niet deelt?

• swhnld
Risce schreef op maandag 11 juli 2022 @ 13:59:
Ik heb in vrijwel alle tests gelezen dat de Pixel 6 Pro langer meegaat op batterij dan de Samsung S21 5G. Ik begrijp dat jij dit niet deelt?
Puur zwart wit gaat de batterij van de Pixel langer mee doordat deze een stuk groter is met een mindere processor. Reken je het om naar hoeveel je uit een mah haalt is de Samsung beter, plus prijs is beter.

Als batterij belangrijk is, kijk naar Sony 10 IV, huidige kampioen langste batterij en prima camera.

• Risce
Een betere camera dan de S21 5G?

• swhnld
Sony heeft Optical Zoom (wat beter is dan digitale zoom), Samsung meer megapixels (waardoor beeld beter gesampeld kan worden).
https://www.phonearena.co...-10-IV/phones/11508,11906
Voor de praktijk, geen idee of het verschil zichtbaar is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• peerke1987
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-03 09:17
Ik hoor hier niemand echt enthousiast over de pixel?

Sta voor dezelfde keus

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:39

Epsilon

Pixel 6 gebruiker hier sinds het eerste uur :).

Het blijft een moeilijke telefoon om aan te raden en ik ben er nooit echt 100% tevreden over geweest.

De vingerafdrukscanner is gewoon traag en kost soms een paar pogingen. En dat ding gebruik je veeeel.

Camera is echt top, de enige echte reden waarom ik de OnePlus 6 geupgrade heb eigenlijk. En laatste android natuurlijk.

Batterij duur is echt prima, beter dan de OnePlus 6. Laden gaan net zo snel (20W).

Hele massa's mensen zijn super tevreden over een Samsung S20/1 (FE), maar ik vind de software zum kotzen. Ik hoorde verhalen dat het beter was, maar voor mijn ouders heb ik A52s ingericht en ik was teleurgesteld.

Maar goed, als je clean Android wil met hele goede camera, wat blijft er dan over :p. OnePlus kan ik ook niet aanraden.

Dus:
Samsung als je met de software kan leven.

Joker als je niet perse de laatste SoC nodig hebt:
Pixel 6A die binnen paar weken uit komt? Vingerafdruk scanner zou veranderd zijn.

[Voor 6% gewijzigd door Epsilon op 17-07-2022 11:04]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-03 21:00
Het verschil tussen de S21 en S21 FE is minimaal (de FE is de goedkopere versie), en qua camera al helemaal niks. Dus als dat je overweging is, niet doen.

edit:
En ik zie nu pas dat dit bericht al een paar weken oud is :P

[Voor 7% gewijzigd door Hahn op 17-07-2022 11:02]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• peerke1987
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-03 09:17
Heb een pixel 6 gekocht, kon hem kopen voor 500.

Direct even hoesje bij Mous gekocht

Volgende week weet ik meer.

Ook ik kom van een OnePlus 6.

• Risce
Zijn die fotos echt veel beter dan de OnePlus en batterij ook minstens een dag bij die Pixel?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:39

Epsilon

Foto's van een pixel zijn echt veel beter, vooral bij minder goed licht.

OnePlus 6 was net zo goed als de Nexus 5X waar ik vanaf kwam. De pixel is een hele stap voorwaarts.

Batterij gaat makkelijk meer dan een dag mee :).
Maar je gaat teleurgesteld zijn in de vingerafdrukscanner; die van de OP6 is goud.

• Angela51
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19-08-2022
Ik sta ook voor een keuze. De pixel 6 pro werd warm/heet bij opladen en spelletjes doen. Heb ik teruggebracht voor een andere pixel 6 pro. Hetzelfde en gelijk teruggebracht. Nu het dilemma want ik ben helemaal weg van de foto's van de pixel. Super levendig xonder oververzadiging, wat samsung heeft. Mijn vraag aan jullie is eigenlijk, zijn alle pixels zo gauw te heet of heb ik het alleen slecht getroffen?? Hoop van jullie te horen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee