Ik ben bezig om een script te maken die ik op al mijn tenants los kan laten om op die manier
Alleen krijg ik bij 1 commando iets vreemds.
Ik heb dit (uitgekleedde versie ter test):
De $AcceptedDomainsCommaSeparated bevat braaf: domein1.ext,domein2.ext etc.
Run ik 'm, dan wordt de rule gewoon netjes aangemaakt, maar in de portal wordt het als 1 domein gezien.
doe ik handmatig New-MalwareFilterRule -Name "MalwareFilterRule" -MalwareFilterPolicy "MalwareFilterPolicy" -Enabled $true -RecipientDomainIs domein1.ext,domein2.ext -Priority 0 | Out-Null
Dan staat het allemaal wél goed en wordt het gezien als losse domeinen.
Ik heb al geprobeerd de lijst met domeinnamen tussen ' en " te zetten, maar dat maakt niets uit.
Ook al getest door:
[string[]]$AcceptedDomainsCommaSeparated = $AuthoritativeDomainList -join "," of [object[]]$AcceptedDomainsCommaSeparated te gebruiken.
Als check heb ik even gekeken wat het commando wordt door er gewoon eventjes write-host voor te zetten.
Copy+Paste ik die output, dan werkt het ook. In theorie moet het goed gaan dus.. Maar dat doet het niet.
Is er misschien een betere manier om de lijst met domeinen door te geven want deze methode is kennelijk kneiter fout
Alleen zie ik 'm niet meer.
Alleen krijg ik bij 1 commando iets vreemds.
Ik heb dit (uitgekleedde versie ter test):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| $AuthoritativeDomainList = Get-AcceptedDomain | Where-Object DomainType -eq Authoritative | Select-Object -ExpandProperty DomainName $AcceptedDomainsCommaSeparated = $AuthoritativeDomainList -join "," New-MalwareFilterPolicy -Name "MalwareFilterPolicy" -Action DeleteAttachmentAndUseCustomAlert ` -CustomAlertText "Attachment blocked by MalwareFilterPolicy. Please contact us if you think this is incorrect." ` -EnableFileFilter $true -ZapEnabled $true | Out-Null New-MalwareFilterRule -Name "MalwareFilterRule" -MalwareFilterPolicy "MalwareFilterPolicy" -Enabled $true -RecipientDomainIs $AcceptedDomainsCommaSeparated -Priority 0 | Out-Null |
De $AcceptedDomainsCommaSeparated bevat braaf: domein1.ext,domein2.ext etc.
Run ik 'm, dan wordt de rule gewoon netjes aangemaakt, maar in de portal wordt het als 1 domein gezien.
doe ik handmatig New-MalwareFilterRule -Name "MalwareFilterRule" -MalwareFilterPolicy "MalwareFilterPolicy" -Enabled $true -RecipientDomainIs domein1.ext,domein2.ext -Priority 0 | Out-Null
Dan staat het allemaal wél goed en wordt het gezien als losse domeinen.
Ik heb al geprobeerd de lijst met domeinnamen tussen ' en " te zetten, maar dat maakt niets uit.
Ook al getest door:
[string[]]$AcceptedDomainsCommaSeparated = $AuthoritativeDomainList -join "," of [object[]]$AcceptedDomainsCommaSeparated te gebruiken.
Als check heb ik even gekeken wat het commando wordt door er gewoon eventjes write-host voor te zetten.
Copy+Paste ik die output, dan werkt het ook. In theorie moet het goed gaan dus.. Maar dat doet het niet.
Is er misschien een betere manier om de lijst met domeinen door te geven want deze methode is kennelijk kneiter fout
It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku