Trage reiserfs

Pagina: 1
Acties:

• Cameron Diaz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-08 19:43
Hoi, heb een raar probleem
Ik heb een reiserfs-partitie gemaakt op mijn raid-setup (4 * 80 gieg)
Als mijn raid voller raakt dan 80% word de raid echter ERG traag (500k/sec max), dan delete ik wat en is alles weer ok, maar het lijkt erop dat de snelheidsdrop steeds eerder komt. Het begon bij mij nu al bij 79% vanmorgen en word er nogal zenuwachtig van,

Iemand een idee of er een optie voor is die dit voorkomt ?

Groetjes,

Niels

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:43

Sjonny

Fratser

reiser is anders nog steeds beta, dus het kan best zijn dat dit soort hoeveelheden het em echt te veel wordt. heb je ook niet al een performance drop naar mate je er meer opgooit, of is het echt een klap die rond de 80% zit?

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Verwijderd

code:
1
[ ]   Have reiserfs do extra internal checking

staat dit soms niet aan? :)
If you set this to yes, then ReiserFS will perform every check it can possibly imagine of its internal consistency throughout its operation. It will also go substantially slower. More than once we have forgotten that this was on, and then gone despondent over the latest benchmarks.:-) Use of this option allows our team to go all out in checking for consistency when debugging without fear of its effect on end users. If you are on the verge of sending in a bug report, say yes and you might get a useful error message. Almost everyone should say no.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Is dat 4*80 in Raid 0 ?

En wat voor raid controller gebruik je?

• RG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11-2025

RG

Lambda

Op zaterdag 25 augustus 2001 18:08 schreef fkooman het volgende:
staat dit soms niet aan? :)
Wel aan denk ik ;) Magoed, das wel een vaag probleem. Meet dan eens met de raw throughput dmv hdparm -T en hdparm -t

[deze advertentieruimte is te koop]

• TumbleCow
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 10:32

TumbleCow

Waarschijnlijkheids elastiekje

srry voor het omhoogkicken van dit topic, maar misschien dat ik de 'oplossing' van het probleem gevonden heb:
op de ReiserFS-site, in de ReiserFS-faq staat het volgende:

Performance is poor, and my disk at 96% full still has free space.
Once a disk drive gets more than 85% full, the performance starts to suffer unless using a repacker (which isn't implemented yet.) You can probably get away with 92%, but if performance is valued you are making a mistake to keep it any fuller. This is true for almost all filesystems. ReiserFS, because of our packing tails together,pack more data into a given percentage used, but it still is subject to the rules for max recommended percentage used..
en dat ze dit er zo bijzetten doet me vermoeden dat reiserFS hier meer moeite mee heeft dan bijv. een willekeurige Ext2.
Pagina: 1