Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Zwave temp sensor voor in de vriezer

Pagina: 1
Acties:

• MicroVAX3400
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 14-11 16:45
Dag, ik zoek een batterij gevoede zwave sensor voor in een vriezer. Alles wat ik vind haalt de minimale temperatuur niet. Overwogen om dan maar een gat te make en met een losse sensor te werken. Is er iemand die van het bestaan weet van een zwave batterij device dat betrouwbaar tot -20C kan meten?

Domoticz op een Rasp 2, aeotec zwave stick.

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:59
Heb je ook bedacht dat een accu/batterij niet goed tegen -20c kan? Ofwel zeer korte gebruiksduur?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-11 18:37

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Geen idee waar je je Domoticz hebt staan, maar je zou ook een DS18B20 rechtstreeks op je Raspberry aan kunnen sluiten. Ook lijkt me een gat dan niet nodig. De draadjes zijn dun genoeg om ze tussen de deur door te doen,

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• MicroVAX3400
corporalnl schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:47:
Heb je ook bedacht dat een accu/batterij niet goed tegen -20c kan? Ofwel zeer korte gebruiksduur?
Ja daar ben ik van bewust, en neem ik maar op de koop toe.
Ik vermoed ook dat dit de reden is voor de beperkte specificaties van zwave sensors die te koop zijn. Waarschijnlijk functioneert het ook wel bij lagere temperaturen maar garandeert de fabrikant het niet.

• MicroVAX3400
Janoz schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:50:
….een DS18B20 rechtstreeks op je Raspberry…..De draadjes zijn dun genoeg om ze tussen de deur door te doen,
Dat is een goed idee. Hoewel de pi te ver weg is, maar dat is op te lossen omdat er diverse batterij gevoede zwave kastjes zijn die een temp sensor kunnen hosten.
Op zoek naar een flex-pcb like cable.

• justinb81
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-11 22:26
Volgens mij geven die alleen maar de temp door als hij getriggered word oor iets anders vanwege sleep mode?

Ik heb zelf een fibaro binary sensor/smart implant met een waterdichte DS18B20 sensor eraan.
Als hij buiten je vriezer hangt kan je vast ook wel een stopcontact voor de adapter erbij vinden.

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:37

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

corporalnl schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:47:
Dat, plus de meeste vriezer zijn grote metalen dozen en dat is voor een radiografisch signaal niet zo handig.

@MicroVAX3400 als je niet om de week je batterij wilt vervangen én niet alleen updates wil krijgen als je de vriezer opent zou ook ik je willen aanraden om de hardware buiten de vriezer te plaatsen en alleen de thermometer-probe zelf in de vriezer te hangen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-11 22:08
Een alkaline batterij kan best in de vriezer, de maximumstroom van de batterij neemt gewoon enorm af dus je kunt alleen low power apparaten gebruiken.
En condens is een probleem.

Ik heb op aliexpress een no-name draadloze temperatuursensor voor de vriezer gekocht en die werkt een jaar op twee AA'tjes.
Pagina: 1