Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTech20
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 16-04 11:37
Ik zoek een?
ik wil weten of het financieel en kwa gebruikers ervaring goed is om een nieuwe telefoon te halen.

Wat is je budget?
rond de 600 maar het liefst daar onder

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik heb nu de Samsung Galaxy A71, mijn telefoon gaat kwa batterij al erg achteruit en vind vaak de foto kwaliteit nog erg laag voor de prijs die ik had betaald. verder loopt die vaak vast en is het kwa software gewoon geen fijne ervaring doordat sommige apps langzaam of niet openen zoals de camera.

ik gebruik mijn telefoon meestal vrij intensief voor werk etc dus wil ook een goede batterij waarmee ik makkelijk de dag haal nu heb ik soms met 4 uur intensief gebruik al snel een lege batterij terwijl ik hem dan nog nodig heb dus graag een batterij duur van zn 7 a 8 uur ofzo

dus eigenlijk wil ik een goede camera en een betrouwbare telefoon die lang mee gaat (wat mijn verwachtingen waren van de a71 maar was toch een beetje teleurgesteld. ook zou ik willen weten of mijn eravaring die ik heb met mijn telefoon ook terecht is of dat het aan mij kan liggen

Wat heb je zelf al gevonden?
ik heb altijd een andriod gehad maar een apple telefoon ziet er gewoon betrouwbaarder uit en ben ook opzich wel benieuwd naar hoe de gebruikers ervaring zal zijn juist omdat ik altijd al een andriod heb gehad
dus de iphone 11 of 12 zou denk ik wel beter zijn maar zeker weet ik het niet

Welke vragen heb je hier nog over?
wat zouden de groten verschillen zijn als ik zou switchen van samsung naar iphone kwa plus en minpunten

[ Voor 9% gewijzigd door TimTech20 op 31-05-2022 11:32 ]

Beste antwoord (via TimTech20 op 02-06-2022 09:17)

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:33
De A71 zou je eerst een fabriek reset kunnen proberen, dan is die schoon, en weet je hoe het gaat. Telefoon is 2 jaar oud en zou vanuit Samsung nog 2 jaar updates krijgen.

Een iPhone 11 is 2,5 jaar terug op de markt gekomen, en je kunt 7 jaar updates verwachten op basis van het verleden, al garandeert Apple niets, maar hun verdien model zijn abonnementen en diensten, dus willen klanten binnen hun eco systeem halen en houden. Dus verwacht dat die 7 jaar wel gehaald gaat worden, misschien wel langer. Dus nog 4 jaar te gebruiken.

Zelf zou ik de A71 proberen te rekken en doorsparen ondertussen voor de iPhone 14, die krijgt met een beetje geluk een usb-c aansluiting en dan hoef je niet specifiek lightning kabels aan te schaffen waarvan bekend is dat ze er uit gaan. Hoef je ook geen kabels mee te slepen want vrienden zullen ook usb-c kabels hebben mocht het nodig zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door swhnld op 02-06-2022 07:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07 08:41
Mijn ervaringen met Samsung en Android zijn gelijk aan uw ervaringen. Moet wel zeggen dat mijn ervaringen komen van een jaar of 9 geleden. Daarna altijd Apple gehad.

Voordelen:
Snel
redelijke accuduur (=/- 2 dagen)
kleur echtere foto's (samsung heeft fellere kleuren)
langere ondersteuning met grote updates

Nadeel:
Prijzen liggen hoger
voor en achterzijde van glas, bij val kan de behuizing en scherm kapot gaan

[ Voor 5% gewijzigd door sjtienuh op 30-05-2022 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTech20
paar vragen nog:
- hoeveel uur gebruikt u uw telefoon per dag?
en waren er nog dingen die mist uit andriod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07 08:41
Ik gebruik de telefoon gemiddeld een 2-3 uur per dag, dit is voor bellen, whatsapp, facebook af en toe een spel en of youtube.

Ik miste bij Android echt de stabiliteit van de software. Maar als gezegd zijn dit ervaringen van 9-10 jaar geleden. Daarna nooit meer aan gewaagd omdat ik buiten de prijs geen redenen zie om het nog een keer de kans te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dyrc
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
hier verder lezen.
je zit qua emotie al op 't niveau "de volgende wordt een apple", gewoon doen dan!
(jouw specifieke gebruik zal een prima ervaring geven op een apple telefoon, en ik lees geen zaken in je eisenpakket waardoor je persé bij een android telefoon uit hoeft te komen).
Een apple SE 2022 is binnen je budget (zelfs met meer opslag dan 't instapmodel), en zal nog jaren ondersteuning ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
@TimTech20 De vraag is, wat is intensief gebruik, en wat gebruik je intensief?
Je Samsung telefoon heeft een Oled scherm, en die vreten stroom tijdens web browsen en witte pagina's tekst, maar gebruiken niets bij de kleur zwart want dan staan de pixels uit.

Een iPhone kan zeker een goede keuze zijn, maar ga even naar de winkel, houd vast en speel ermee. Kijk daarbij naar de bediening en scherm formaat. Ikzelf heb zakelijk een iPhone SE, prive een Samsung S21 Ultra, en ik blijf de terug knop missen op de iPhone en het scherm is (te)klein.

Mocht je toch weer een Samsung overwegen, de A53 scoort erg goed in de reviews op batterij duur en camera. Dus als je in de winkel bent, houd deze ook vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTech20
@swhnld ik gebruik hem voor youtube de camera en chatten maar geen zware games maar ik bedoel dat het dus veel uur is dat ik hem gebruik

ik heb even zitten vergelijken etc. en zou de iphone 11 in 2022 nog een goede koop zijn?

en misschien mijn grootste vraag zou ik daar een voordeel uit halen of zou de a71 nog wel mee kunnen kwa specs

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
De A71 zou je eerst een fabriek reset kunnen proberen, dan is die schoon, en weet je hoe het gaat. Telefoon is 2 jaar oud en zou vanuit Samsung nog 2 jaar updates krijgen.

Een iPhone 11 is 2,5 jaar terug op de markt gekomen, en je kunt 7 jaar updates verwachten op basis van het verleden, al garandeert Apple niets, maar hun verdien model zijn abonnementen en diensten, dus willen klanten binnen hun eco systeem halen en houden. Dus verwacht dat die 7 jaar wel gehaald gaat worden, misschien wel langer. Dus nog 4 jaar te gebruiken.

Zelf zou ik de A71 proberen te rekken en doorsparen ondertussen voor de iPhone 14, die krijgt met een beetje geluk een usb-c aansluiting en dan hoef je niet specifiek lightning kabels aan te schaffen waarvan bekend is dat ze er uit gaan. Hoef je ook geen kabels mee te slepen want vrienden zullen ook usb-c kabels hebben mocht het nodig zijn.

[ Voor 24% gewijzigd door swhnld op 02-06-2022 07:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTech20
Ik ga dus waarschijnlijk nog 2 jaar wachten en dan koop ik de voorganger van dat jaar dus de iPhone 14, dit is nog niet zeker maar kwa gebruikerservaring lijkt het me tot nu toe makkelijker. de nieuwe nothing Phone lijkt me ook interessant

zijn er nog punten waar ik op moet letten als ik zou overstappen naar iPhone ik hoorde namelijk als voorbeeld dat foto's een ander bestand zijn en dat dit eventueel een extra proces kan zijn bij mailtjes of exporteren.

ik hoor veel van mensen die ongeveer 2 dagen met de batterijduur van een iphone kunnen maar hoeveel uur schermtijd zijn ze dan werkelijk kwijt vraag ik me dan af, weet iemand hier nog iets vanaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
iPhone gaat steeds meer functies van Android overnemen, dus over 2 jaar verwacht ik dat de verschillen weer kleiner geworden zijn. Net als dat er nu officieel de mogelijkheid is Whatsapp vanaf Android naar iOS over te zetten (en vice versa). Of dat iOS nu wel widgets ondersteunt.
Belangrijkste is tegen die tijd te leren hoe de UI/UX in elkaar zit op de iPhone. Dus neem uitgebreid de tijd om door de instellingen te lopen en alle functies uit te proberen. Zodra je door de leercurve bent is het een kwestie van gebruiken. Zelf gebruik ik beide naast elkaar.
Pagina: 1