Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzel1987
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08-2024
Ik heb sinds dit weekend mijn Sonos Playbar ingewisseld voor een Sonos Arc. Een van deze dingen die dit apparaat ondersteund is Dolby Atmos. Als ik het goed begrijp ondersteunt de 2016 serie van LG Oled Dolby Atmos echter niet dus via de interne apps (zoals Netflix) is het onmogelijk om Dolby Atmos naar de bar te sturen via de HDMI ARC poort. De Xbox zou deze echter wel moeten kunnen ondersteunen maar deze heeft echter maar 1 HDMI uitgang.

Nu is mijn vraag: is het mogelijk om dit op de een of andere manier te ondervangen door vanuit de Xbox het signaal ergens naar toe te sturen (bijvoorbeeld een HDMI splitter) vanwaar een (e)ARC naar de Sonos gaat en het beeld naar mijn TV? En zo ja heeft iemand een voorbeeld van zo'n apparaat?

Bij voorbaat dank!

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:32

FeaR

In GoT we trust

Bozzel1987 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:05:
...bijvoorbeeld een HDMI splitter) vanwaar een (e)ARC naar de Sonos gaat en het beeld naar mijn TV?
Beeld en geluid splitten om de TV buiten de keten te houden is één deel van de oplossing. Nadeel is dat je dan ook twee keer HDMI In (TV en Xbox) nodig hebt om de Sonos in te gaan. De Sonos heeft echter maar één HDMI ingang. Als je kabels wilt wisselen gaat deze oplossing werken ("HDMI Audio Extractor" is wat je zoekt), wil je alles één keer aansluiten en vergeten dan gaat dit volgens mij niet lukken of met veel risico. Een HDMI switch is tot daar aan toe maar één die ook ARC snapt en in takt laat...

Ik zou hier persoonlijk niet aan beginnen. HDMI signaal splitten loopt al niet altijd lekker maar vooral zorgen dat de Sonos meerdere HDMI In krijgt, waarvan één ARC, is een dingetje. Je hebt twee apparaten in de keten die niet voldoen aan de verwachtingen. Resultaat/gewenste oplossing is Dolby Atmos via een sound bar wat mijns inziens ook een discutabel punt is en/of het geld waard.

[ Voor 12% gewijzigd door FeaR op 30-05-2022 10:34 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.