Help!! Zoutreservoir vaatwasser.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetjoez
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 30-05-2022
Help!! Ik ben met mijn stomme hoofd de dop van het zoutreservoir van de vaatwasser vergeten erop te draaien! Kwam hier natuurlijk pas achter toen de vaatwasser allang aanstond. Iemand enig idee wat nu???
...

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• basjuh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:13
En nu? Niks. Nog een keer, als je dat hebt, een machine care programma draaien en anders een programma van 60 graden minimaal en geen vaat er in.

Weet t soms wel beter

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Het kan zijn dat er viezigheid in het reservoir is gekomen, even een inspectie met een zaklamp?
Tenzij er heel veel etensresten aan je vaat zat, zou ik mij geen zorgen maken...

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik zou niet weten of het veel kwaad kan. In het reservoir komt sowieso ook water dus dat kan al geen kwaad. Ik zou het wel even uitspoelen voor wat etensresten er uit te krijgen.

Mogelijk heeft je vaatwasser veel zout te verwerken gehad in de spoelruimte dus wat ik zou doen is een paar spoelprogramma's draaien om het zout te verdunnen.

[ Voor 12% gewijzigd door Admiral Freebee op 30-05-2022 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:50
Persoonlijk zou ik controleren of er vuil in zit. Zo ja, alles eruit halen en schoonmaken. Zo niet, dop erop en lekker doorwassen. Water staat daar toch altijd wel in, enkel vuil kan een probleem zijn. Maar ook dat betwijfel ik. Het is een stilstaande bak waar het water doorheen gaat en zouter wordt. Maargoed, dat zou ik doen. Ik heb er echter 0 verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetjoez
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 30-05-2022
Ooh er komt dus sowieso water in dat reservoir? Dat wist ik niet, pak van me hart! Ik spoel hem strak gewoon een aantal keren door en zal ff kijken of er vuil in is gekomen. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o_f_course
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-10 16:14

o_f_course

Och...

Ik snap je eerste paniek, ik zou denk ik ook even denken "sh&t, wat nu".

Daarna vraag ik me af als:
Als je zout in het reservoir giet, komt er altijd water naar boven.
Waar komt dat water vandaan, en waar gaat het water naar toe?
Waarom zou je uberhaubt zout in het reservoir moeten stoppen, als het niets met het water van de vaat te maken heeft?
Hoe kan het dat je ook blokjes kunt gebruiken die zowel het zout, glansspoelmiddel etc bevatten die in het was water terecht komen.

Geen paniek. Die dingen zijn ook voor dit soort situaties getest ;)

facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:49
Ik zou proberen het reservoir wel even zo goed mogelijk schoon te krijgen als er etensresten of vet in zijn gekomen. Het zout is hetzelfde als wat je op je eten gooit (NaCl), maar in grote korrels zodat het niet klontert en wel goed oplost. Dus dit wegspoelen (in deze hoeveelheid) kan geen kwaad voor het milieu of je handen o.i.d. Duur is het gelukkig ook niet.

In elke vaatwasser zit een water-ontharder die werkt met hars-bolletjes, deze halen kalk uit het kraanwater. Deze moeten na een tijdje (bij mijn vaatwasser is dat om de paar waspeurten) doorgespoeld worden met schoon zout water, de verzamelde kalk reageert met het zout, lost op en verdwijnt zo met het water, hierdoor kan de ontharder daarna nieuwe kalk opnemen en zo blijft hij goed werken. Maar goed, als er wat troep in dat reservoir zit wat niet in water oplost zal dat er wel lekker blijven zitten.
Pagina: 1