Toon posts:

msi k7t turbo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi, ik heb een amd met 1300mhz op een msik7tturbo bordje, en in zijn bios staat het voltage op 1,75. Maar kan je dat ook hogerzetten , want ik las eenkeer dat hij dan wat stabieler kon worden. of heb ikhet verkeerd

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

als je niet gaat overclocken is er niets aan de hand :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
maar word je systeem stabieler als het gewoon van 1,75 op1,85 zet zonder overteclocken.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

volgens mij wordt de processor daar alleen warmer van :?

Verwijderd

Topicstarter
en als ik hem lager zet

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

:? :?

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 25 augustus 2001 15:44 schreef jeroenj het volgende:
maar word je systeem stabieler als het gewoon van 1,75 op1,85 zet zonder overteclocken.
Nee, dit zal echt niet uitmaken. Het is alleen bij overklokken handig als je systeem niet meer stabiel lijkt te zijn. Verder maakt het alleen de CPU maar warmer, dus kortere levensduur. Trouwens op MSI mobo's is het Vcore al standaard aan de hoge kant. Check in BIOS in PC Health, en pas het Vcore aan totdat de gemeten waarde op 1,76 V ligt. (ik dacht dat 1,675 een hele goede setting is daarvoor)

Verwijderd

Op zaterdag 25 augustus 2001 16:06 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Nee, dit zal echt niet uitmaken. Het is alleen bij overklokken handig als je systeem niet meer stabiel lijkt te zijn. Verder maakt het alleen de CPU maar warmer, dus kortere levensduur. Trouwens op MSI mobo's is het Vcore al standaard aan de hoge kant. Check in BIOS in PC Health, en pas het Vcore aan totdat de gemeten waarde op 1,76 V ligt. (ik dacht dat 1,675 een hele goede setting is daarvoor)
Heb dit zojuist gedaan (zelfde mobo) en kan de genoemde waarden bevestigen.

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Maar misschien is die Vcore meter van de K7T Turbo gewoon ral?

sigloos

Verwijderd

Ik heb zelf een 1gig@1311 met een voltage van 1,725 Perfect stabiel. Heb je stabiliteits problemen dan kun je 'm iets verhogen maar de temp van de cpu gaat dan ook omhoog.
Het is dus in principe niet nodig. Want een hogere temp betekent een hogere instabiliteit.

Dus zet 'm in het bios gewoon op 1,700 en ga je 'm overklokken verhoog dan eerste de fsb en de multiplier en als laatste de voltage.

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

en als je wil zien of tie ook op 1.7/5 loopt moet je ff sisoft sandra installeren :)

Pagina: 1