Wij hebben een paar weken terug huis opnieuw ingericht en ik heb die kans genomen om ook ons thuis netwerk te upgraden.
Nu heb ik wel een IT achtergrond, maar ik heb te weinig ervaring met netwerken aanleggen
Wij hadden tot nu toe een enorm simpel netwerk.
ZiggoBox (bridge modus) > Apple Airport (2009) Ergens bovenaan de trap in midden van het huis.
En dat werkte opzich prima! Afijn ik heb gekozen om eerst alle apparatuur naar onze meterkast te verhuizen en vanaf daar kabels te trekken naar elke verdieping, en dat is gelukt.
Nu heb ik gekozen voor deze accespoints
Ziggobox blijft lekker in bridge
Apple Airport wifi staat uit en functioneert nogsteeds als router.
Er zit een PoE switch tussen voor de accespoints
Ik weet dat er meer mogelijkheden zijn voor dit netwerk met een thuisserver of die omada cloud controller.
Maar ik dacht ik begin eerst met accespoints en kijk dan verder.
Het ding wat ik zo nu en dan meemaak is dat het netwerk fantastisch streamt ,van youtube tot Nvidia Now en zelfs mijn xbox download onze volledige snelheid op de 5ghz. (150mbit)
Af en toe lijkt het alsof alles stottert, websites laden traag, of de verbinding happert.
Ik pak dan altijd gelijk Speedtest en kijk of ik iets meetbaars kan vinden.
Ik zie dan een hoge Ping en Jitter
Zo op dit moment van schrijven meet ik een Ping van 123 ms en een Jitter ms 203
Leuk denk ik dan, maar ik weet ook dat wifi gevoelig kan zijn voor storing
Maar heeft iemand een idee wat ik kan testen of hoe ik er achter kan komen wat dit kan zijn?
Ik zoek beetje handvaten om te begrijpen of ik een slechte keuze heb gemaakt ofzo?
Nu heb ik wel een IT achtergrond, maar ik heb te weinig ervaring met netwerken aanleggen
Wij hadden tot nu toe een enorm simpel netwerk.
ZiggoBox (bridge modus) > Apple Airport (2009) Ergens bovenaan de trap in midden van het huis.
En dat werkte opzich prima! Afijn ik heb gekozen om eerst alle apparatuur naar onze meterkast te verhuizen en vanaf daar kabels te trekken naar elke verdieping, en dat is gelukt.
Nu heb ik gekozen voor deze accespoints
Ziggobox blijft lekker in bridge
Apple Airport wifi staat uit en functioneert nogsteeds als router.
Er zit een PoE switch tussen voor de accespoints
Ik weet dat er meer mogelijkheden zijn voor dit netwerk met een thuisserver of die omada cloud controller.
Maar ik dacht ik begin eerst met accespoints en kijk dan verder.
Het ding wat ik zo nu en dan meemaak is dat het netwerk fantastisch streamt ,van youtube tot Nvidia Now en zelfs mijn xbox download onze volledige snelheid op de 5ghz. (150mbit)
Af en toe lijkt het alsof alles stottert, websites laden traag, of de verbinding happert.
Ik pak dan altijd gelijk Speedtest en kijk of ik iets meetbaars kan vinden.
Ik zie dan een hoge Ping en Jitter
Zo op dit moment van schrijven meet ik een Ping van 123 ms en een Jitter ms 203
Leuk denk ik dan, maar ik weet ook dat wifi gevoelig kan zijn voor storing
Maar heeft iemand een idee wat ik kan testen of hoe ik er achter kan komen wat dit kan zijn?
Ik zoek beetje handvaten om te begrijpen of ik een slechte keuze heb gemaakt ofzo?