Edge-balk van Microsoft Edge verschijnt steeds in startmenu

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-02 09:07
Sinds een paar dagen merk ik dat er een extra ding in mijn startmenu van Windows 10 verschijnt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rHEGLQ7zn2sEtFZnydpb46zRMAg=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ocdCHzOgqTg7CrC2vvcPUHLD.png?f=user_large

Ik heb het nu al een paar keer verwijderd (middels rechtermuisklik > bestandslocatie openen en daar verwijderen) maar het komt steeds terug in het startmenu. Ik vind dit nogal irritant. Ik heb al op internet gezocht of anderen er ook last van hebben maar lees er nog niets over.

In Edge zelf kan ik ook geen optie vinden om dit uit te zetten. Er staat wel iets in over de Edge balk maar niet om het uit je start menu te houden..

Hoe kan je dit permanent uitzetten? Of is dit weer iets dat Microsoft fijn door pusht naar ons??

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-05 16:31
Welke Windows build draai je?

Heb je in de instellingen van Microsoft Edge het vinkje 'Automatically open Edge bar when computer starts' aan staan?

Zie je bij het Control Panel (volgens mij configuratiescherm in het nederlands) een installatie met iets van 'Edge balk' staan?

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggj87
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22-02 09:07
Nee, die staat uit, is ook geen aparte app van geïnstalleerd. Ik ben het de afgelopen dagen ook niet meer tegengekomen in mijn startmenu.