Hallo allemaal,
Ik denk erover om mijn verwarmings- en koelsysteem in huis te veranderen. Ik lees veel over het lucht/lucht onderwerp en het lucht/water onderwerp. Maar ik kan niet de betere kiezen over welk systeem is:
- Mijn familie bestaat uit 5 personen. Elke dag staat iedereen ongeveer 5 minuten onder de douche.
- We hebben 5 kamers die we willen verwarmen (afkoelen is optioneel)
- We hebben geen ventilatiesysteem. Alleen natuurlijke ventilatie (open ramen, deuren)
- 1 enkele unit voor woonkamer/keuken, 1 multiple split unit en 4 binnenunits voor 4 kamers.
- SWW:
+ Atlantic Explorer v4 of Vaillant Arostor (270L). Het probleem is dat het misschien te groot is voor mijn zoldervloer.:strip_exif()/f/image/j01yfSbZnN2TIShFw89GiPpA.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zou hem in de berging kunnen plaatsen, maar de berging is 5 meter ver van het huis.
+ Hewalex of Nibe ventilatie warmtepomp
2. L/W warmtepomp oplossing
- Erfpacht (minimaal tot volgend jaar)
- We hebben geen vloerverwarming en lage temperatuur radiatoren
- Hoge temperatuur L/W warmtepomp is inefficiënt.
- Waar en hoe vind ik installateurs voor Hewalex of Nibe warmtepomp?
Ik denk erover om mijn verwarmings- en koelsysteem in huis te veranderen. Ik lees veel over het lucht/lucht onderwerp en het lucht/water onderwerp. Maar ik kan niet de betere kiezen over welk systeem is:
Situatie:
- Mijn tussenwoning is gebouwd in 1964 en wordt deze zomer volledig geïsoleerd.- Mijn familie bestaat uit 5 personen. Elke dag staat iedereen ongeveer 5 minuten onder de douche.
- We hebben 5 kamers die we willen verwarmen (afkoelen is optioneel)
- We hebben geen ventilatiesysteem. Alleen natuurlijke ventilatie (open ramen, deuren)
Problemen:
1. L/L warmtepomp oplossing:- 1 enkele unit voor woonkamer/keuken, 1 multiple split unit en 4 binnenunits voor 4 kamers.
- SWW:
+ Atlantic Explorer v4 of Vaillant Arostor (270L). Het probleem is dat het misschien te groot is voor mijn zoldervloer.
:strip_exif()/f/image/j01yfSbZnN2TIShFw89GiPpA.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zou hem in de berging kunnen plaatsen, maar de berging is 5 meter ver van het huis.
+ Hewalex of Nibe ventilatie warmtepomp
- Probleem: Ik vond slechts 2 installateurs voor Arostor en 1 installateur voor Atlantic in de regio Eindhoven. Ik kan geen installatieprogramma voor Hewalex of Nibe vinden.Speedy-Andre schreef op maandag 23 mei 2022 @ 10:43:
[...]
Een Nibe F130
https://www.nibe.eu/nl-be...elucht-water-warmtepompen
of Hewalex pcwu 2.5/3.0kW.
Het (grote?) hewalex warmtepomp(boiler) avontuur
Beide zijn ventilatie wp's dus voor binnenshuis nabij de MV cq een vervanger voor de MV box.
Omdat je dan losse units hebt kan je het gewicht verdelen en een vat kan minder hoog zijn..
2. L/W warmtepomp oplossing
- Erfpacht (minimaal tot volgend jaar)
- We hebben geen vloerverwarming en lage temperatuur radiatoren
- Hoge temperatuur L/W warmtepomp is inefficiënt.
Vragen:
- Is L/W warmtepomp oplossing duurder dan L/L warmtepomp?- Waar en hoe vind ik installateurs voor Hewalex of Nibe warmtepomp?