...ik heb een video recorder (110 volt) met mono tulp in, het geluid op de opname veranderd steeds van volume. met name in de stukken waar het geluid normaal gesproken harder is, valt het volume ineens in. Wat is hier aan de hand? (geluid steeds van harder naar zachter dus)
Vraag
Alle reacties
Dat zou heel goed een automatische opnameniveauregeling kunnen zijn. In pauzes neemt hij het geluid harder op, maar als er weer gepraat wordt kost het wat tijd om het niveau weer te verlagen.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
Ik zelf denk wegens de dubbel mono aansluiting, ik weet van die headphone splitter dat het geluid ook zachter wordt als je 2 koptelefoons aansluit.
Post anders eens een voorbeeldfragment.
Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)
bedoel je het geluid of de constructie? hoe moet ik het trouwens posten? Een YouTube video wordt meestal direct geblokkeerd ivm. copyright.
Even denken, een HDMI (4K Blu-ray speler heeft geen analoge uitgang) naar RCA converter, toen deze:

op mono ingang video recorder. toen de videobestanden van de 4K Blu-ray speler naar mono geluidsbestanden omgezet, en 1 kabel erin, nog steeds hetzelfde probleem.

op mono ingang video recorder. toen de videobestanden van de 4K Blu-ray speler naar mono geluidsbestanden omgezet, en 1 kabel erin, nog steeds hetzelfde probleem.
[ Voor 7% gewijzigd door roel776 op 30-05-2022 23:43 ]
Kun je het hele verhaal vertellen? Probeer je blu-rays te rippen naar videoband met mono-geluid, gewoon omdat het kan?
Welke specifieke apparatuur gaat het om, van begin tot eind? Hoe detecteer je het afnemen van het volume?
Welke specifieke apparatuur gaat het om, van begin tot eind? Hoe detecteer je het afnemen van het volume?
https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf
De video recorder zelf Zenith heeft mono tulp in (enkel mono geluid dus) in vandaar.
Inderdaad wilde ik even kijken hoe het beeld op video eruit ziet. Zijn trouwens Mp4 bestanden, geen blu-ray.
Wat bedoel je bij die laatste vraag? In het eind resultaat? (VHS zet ik weer om naar digitaal bestand op PC)
Die blu-ray heeft geen volume regeling namelijk.De Zenith ook niet volgens mij.
Inderdaad wilde ik even kijken hoe het beeld op video eruit ziet. Zijn trouwens Mp4 bestanden, geen blu-ray.
Wat bedoel je bij die laatste vraag? In het eind resultaat? (VHS zet ik weer om naar digitaal bestand op PC)
krijg je ook in het beeld gekke fratsen? dan wordt namelijk de AGC van de recorder gek
404 Signature not found
Dus je wil Bluray schijfjes analoog opnemen op een mono videorecorder en dat dan weer digitaliseren op de computer?roel776 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 16:56:
De video recorder zelf Zenith heeft mono tulp in (enkel mono geluid dus) in vandaar.
ja, maar volgens mij doet het geluid op de recorder hetzelfde.Videopac schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 18:01:
[...]
Dus je wil Bluray schijfjes analoog opnemen op een mono videorecorder en dat dan weer digitaliseren op de computer?
soms strepen, maar dat gaat niet gelijk op met de geluidstoring, dus denk niet dat dat er iets mee te maken heeft.SMSfreakie schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 17:46:
krijg je ook in het beeld gekke fratsen? dan wordt namelijk de AGC van de recorder gek
[ Voor 35% gewijzigd door roel776 op 31-05-2022 20:15 ]
Dan zou het helpen als je een geluidsfragment van de videorecorder zou posten.roel776 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 20:15:
[...]
ja, maar volgens mij doet het geluid op de recorder hetzelfde.
[...]
soms strepen, maar dat gaat niet gelijk op met de geluidstoring, dus denk niet dat dat er iets mee te maken heeft.
Uit nieuwsgierigheid: waarom wil je dit zo doen?
zoals ik eerder vroeg, hoe posten zonder dat het geblokt wordt (welke filehost?) en als download of als stream?
Pagina: 1