Toon posts:

cpu steeds boven 65 graden???

Pagina: 1
Acties:
  • 169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mensen wat is er aan de hand in computerland?
ik heb nu ong 2mnd een 1333mhz van AMD de eerste week deed alles het prima maar daarna werd die veeeeel te snel warm gem tussen de 64-70 graden en dan gaat die piepen en reset die dus erg vervelend.

Als ik gewoon internet komt die niet boven de 64 graden maar bij vette games dus wel!

Ik heb coolpasta gebruikt en een titan cooler met dubbele fan die allebei ong 5500 rpm draaien...

Als ik mijn cpu in de bios op 1000 mhz zet komt die niet boven de 64 en haalt die soms zelfs 59 een record dus.

Moet ik een nieuwe cooler kopen? een extra cooler kopen, opnieuw coolpasta monteren ??? wie weet het.

ps. ik heb de kap er al af anders wordt die echt te warm, de mainbord temperatuur is ong 37 graden.

Bij voorbaat dank,

Tim

systeem:

• Mathizsias
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 18:18

Mathizsias

Drizzt

Heb je geen case fannetjes ofzo !? Of je moet gelijk naar de Die-Hard waren gaan --> Waterkoeling >:)

(Met wat meet je je temps ?)

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:25

Mike78

Always

Zit je cooler er wel goed op?

Niet gek trouwens dat hij zo warm wordt ben je al eens buiten geweest. ;)

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Hoi

Ik heb dezelfde mobo & cpu
en ik heb dezelfde stats
Ik heb met dit weer mijn pc op 1ghz gezet en zit nu met games als ut/q3/mp op de 65 graden stressed en 63 idle.. het moederboard word wel 42 graden gemiddeld want kast is nog dicht.
Ik heb thermaltake superorb met 2 fans @ 5000+ rpm's maar blijkt niet te helpen. De oplossing lijkt mij betere luchtverplaatsing. Morgen maar es een blokker fan erachter zetten zodat hij met warme lucht kan koelen. Want dat is nu ook zo. de kamer temp is natuurlijk ook hoger .. :(

Ik baal er ook van, ik wilde juist deze weken gebruiken om wat testing te doen met hoge cpu.. maar ja, uitstellen dan maar..

http://mrfloris.com

Verwijderd

Topicstarter
JA de cooler zit er goed op, en nu ik lees dat iemand anders dezelfde problemen heeft ben ik al wat gerust gesteld dan moet ik maar een vette cooler erbij kopen denk ik.... snik... wilde nog wel max payne op 1,3 gig draaien i.p.v op 1000 mhz

tim

• FUBAR
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 20:31

FUBAR

F*ed up beyond all recognition

ik heb zelf een TB 1200 die moeiteloos over te klokken is naar 1400 met standaart voltage, maar wat je dus ook kunt doen met deze temp. is juist het volge naar beneden gooien terwijl je hem op dezelfde snelheid houdt. ik heb m'n voltage met 0,1 verlaagd en mijn proc ging van 62 graden (stressed) naar 53 graden en daarbij blijft hij nog steeds volledig stabiel

kan je misschien eens proberen als je geen extra case-fans wilt gebruiken :)

To be, or not to ...ehh.... what was the question?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

een intake fan aan de voorkant en een outtake fan aan de achterkant werkt ook wel temperatuur verlagend hoor :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
voltage kan niet lager alleen maar hoger hehe..

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

Wel leuk een in/out take fans in je kast
maar als de kamer temp al warm is ;>
warme lucht gebruiken om te coolen!! :) Jij feest.

Ik zal es kijken naar die voltages, ik heb er de balle verstand van, .. zal wel weer verpesten :/

Waar kan ik info vinden over wat voor instellingen kan en niet kan met asus a7a 266 ddr met 1.333ghz 266 amdtje..

http://mrfloris.com

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

dus jouw kamer tmperatuur is hoger dan 42 graden :?
dan zou ik maar naar buiten gaan want daar is het koeler :)

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

Op zaterdag 25 augustus 2001 15:50 schreef chucky666 het volgende:
dus jouw kamer tmperatuur is hoger dan 42 graden :?
dan zou ik maar naar buiten gaan want daar is het koeler :)
LOL ik was in Turkije (hoe je het ook mag schrijven) daar MOESTEN de pc's uit anders gingen ze duuk...(46C in de schaduw...phuuweee)

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op zaterdag 25 augustus 2001 15:55 schreef Mathizsias het volgende:

[..]

LOL ik was in Turkije (hoe je het ook mag schrijven) daar MOESTEN de pc's uit anders gingen ze duuk...(46C in de schaduw...phuuweee)
ik bedoelde xiphoid :)
volgens mij zit die wel in nederland 8-)

• Mathizsias

Mathizsias

Drizzt

ook in de 8-) :)

Verwijderd

moved HA >> PMG
Pagina: 1