Flight & Race simulation Discord // Mijn YouTube kanaal / Subscribe
Hyperthreading wordt al sinds 2004 door alle toen actuele besturingssystemen (met SMP) ondersteund. Maak je echter geen illusie, HT maakt geen quadcore van die m3, het blijft een dual core processor. Je hebt 2 fysieke kernen, 4 logische. Die extra logische kernen zijn lang niet zo nuttig en krachtig als 2 extra fysieke.
I reject your reality and substitute my own
In de benchmarks scoren quadcore N5000/N6000 verkanten minder goed. Dat zijn de processor modellen in vergelijkenderwijze modellen voor Chromebooks.nelizmastr schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:21:
Hyperthreading wordt al sinds 2004 door alle toen actuele besturingssystemen (met SMP) ondersteund. Maak je echter geen illusie, HT maakt geen quadcore van die m3, het blijft een dual core processor. Je hebt 2 fysieke kernen, 4 logische. Die extra logische kernen zijn lang niet zo nuttig en krachtig als 2 extra fysieke.
Zie dit artikel, vooral de HP zou als alternatief kunnen dienen maar dan heeft de m3 toch de voorkeur: reviews: Chromebooks van het afgelopen jaar - Meer kwaliteit om uit te kiezen
Ik las echter dat HT was uitschakelt wanneer je Linux gebruikt op Chrome OS. Maar dit lijkt inmiddels opgelost.
Een chromebook blijft een enorm beperkt apparaat, dus de performance wordt nooit fantastisch. Dat gezegd hebbende, de microarchitectuur van de M3 en Celerons is ook enorm verschillend. De Celerons en Pentium (Silver) chips zijn op basis van de verouderde en slome Atom, de M3 op basis van de Core serie, in jouw geval Amber Lake, met flink wat meer prestaties per watt en kloktik.JaPPa03 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:51:
[...]
In de benchmarks scoren quadcore N5000/N6000 verkanten minder goed. Dat zijn de processor modellen in vergelijkenderwijze modellen voor Chromebooks.
Zie dit artikel, vooral de HP zou als alternatief kunnen dienen maar dan heeft de m3 toch de voorkeur: reviews: Chromebooks van het afgelopen jaar - Meer kwaliteit om uit te kiezen
Ik las echter dat HT was uitschakelt wanneer je Linux gebruikt op Chrome OS. Maar dit lijkt inmiddels opgelost.
I reject your reality and substitute my own
Ja ik ben me bewust van de beperkte prestaties en mogelijkheden. Doel is browsen en en coderen (JavaScript, HTML en Sass) met VS code via Linux. Al het andere doe ik op mn MacBook Pro 15” of Windows gaming PC.nelizmastr schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:06:
[...]
Een chromebook blijft een enorm beperkt apparaat, dus de performance wordt nooit fantastisch. Dat gezegd hebbende, de microarchitectuur van de M3 en Celerons is ook enorm verschillend. De Celerons en Pentium (Silver) chips zijn op basis van de verouderde en slome Atom, de M3 op basis van de Core serie, in jouw geval Amber Lake, met flink wat meer prestaties per watt en kloktik.