Kapotte magnetic USB connector: welke te kopen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:20
Sinds kort heb ik een Samsun Galaxy S22+ en ik wil graag een goede oplossing om mijn diverse apparaten (USB C tablet, micro USB telefoon van mijn vrouw, USB headphones) magnetisch op te laden.

Ik heb daarom deze gekocht. Probleem: de magneetconnector zit zo vast in de poort van het apparaat dat deze niet/nauwelijks te verwijderen is. Gisteren moest ik een andere kabel aansluiten en daarom moest de connector eruit. Bij het eruit halen is het binnenwerk losgekomen van de buitenkant:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/pTSPHxyX/usb.jpg

Google heeft me nog niet verder kunnen helpen dus daarom dit topic. Kennen meer mensen dit probleem? Welk merk/type connector is aan te bevelen? Ik wil graag zowel micro-USB als USB-C apparaten kunnen laden en de connector zelf moet natuurlijk ook makkelijk uit de poort te halen zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:35
Het lijkt er op dat dit niet bedoeld is voor regelmatig verwijderen. Als de connector makkelijk uit de poort te halen is dan trek je die ook elke keer los wanneer je de magnetische laadkabel probeert te verwijderen. Ik zou een andere oplossing zoeken, iets als dit: https://www.androidpolice...xy-s22-wireless-chargers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsgeode
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:20
Regelmatig verwijderen is ook niet mijn bedoeling. Maar je moet ze wel kunnen verwijderen zonder schade natuurlijk.

Ik heb voor deze specifieke connector alleen een magneetkabel gevonden met normale USB-C connector. Als je dan onderweg wilt laden en je hebt geen verloopje en alleen een lader met USB-A dan wordt het lastig...

Ik ben daarom benieuwd hoe anderen dit oplossen.

Wireless opladen is leuk, maar de smartphone van mijn vrouw en mijn headphones ondersteunen dit niet...