1 computer gebruiken op de begane grond en 2e verdieping

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriar
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-01 16:40
Hallo medetweakers!

Al jaren geniet ik van mijn desktop als gamestation, maar ook als werkstation.
Dit deed ik voorheen in mijn appartement in een kamer naast de woonkamer, maar sinds dat ik verhuisd ben doe ik dit op de 2e verdieping, zodat ik mijn werk gescheiden houdt in een aparte ruimte. Dit dwingt me helaas ook om te gamen op deze verdieping.

Zoals jullie misschien al begrijpen is dat erg saai voor mijn partner en vind ik het zelf ook niet leuk om afgezonderd boven te zitten terwijl de rest van het gezin onder is.

Het probleem:
Ik heb 1 computer, 2 beeldschermen, 2 toetsenborden en 2 muizen en ik kan ze slechts op één verdieping gebruiken.

Gewenste oplossing:
Ik zou graag mijn computer (incl. toebehoren) boven willen laten staan, maar ook 1 beeldscherm met muis en toetsenbord op de begane grond (met eventuele speakers) willen gebruiken. De eindsituatie zou zijn dat ik boven kan werken, maar beneden op dezelfde computer een spel kan doen of internetten.

Ik zoek een?
Ik denk zelf aan een KVM-switch, maar ik kan niet ontdekken of ik mijn doel hiermee haal.

Wat is je budget?
Dit staat voor mij nog open, ik wil eerst graag zien wat de mogelijkheden zijn.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen, liever hogere kwaliteit dan een kat in de zak kopen.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De afstand die ik moet overbruggen is ongeveer 20m (2 verdiepingen verschil incl. netjes wegwerken van kabels).

Ik hoop dat er tweakers zijn die mij willen ondersteunen met mijn vraagstuk.

Dank voor alle input!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:10

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Streamen naar je tv?

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriar
Ik wil juist een apart beeldscherm gebruiken.

Stel ik zou het naar de tv streamen, krijg ik dan ook fatsoenlijk input met toetsenbord en muis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:10

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Ja sorry mijn brein is aan't kutten.

je zou ook een thunderbolt dock kunnen gebruiken die je beneden zet en als je die wilt gebruiken zet je deze aan en dan ziet je pc alles dubbel :D

Zie LTT video's

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:03
Wat voor mogelijkheden heb je om kabels te leggen tussen de computer en de locatie op de begane grond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:09

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Een pi of nuc met remote desktop om te werken kan al een oplossing zijn. Voor gaming hangt het af van de specs of je bijv. nvidia gamestream kan gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door DukeBox op 29-05-2022 16:32 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lt.Mitchell
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 05-03 13:53
Wat voor werk doe je?

In principe zou je idealiter je gamepc dicht bij je 'game-plek' houden en dan met een intel nuc of laptop via RDP hiermee verbinden. Natuurlijk kan dat wat issues geven als het gaat over kleur-kalibratie etc,...

In mijn situatie heb ik mijn laptop (een dell Latitude) voor 90% van mijn werk. Als ik dan heel zware berekeningen moet maken, RDP ik even naar mijn 'game-computer' die wat meer power heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Plak een klein computertje achterop de tweede monitor en dan gebruik je remote desktop als je meer nodig hebt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:50
Tweede PC erbij, mag ook een RPI 3 of 4 zijn en dan NoMachine op beide.
TV streamen, games etc etc allemaal geen probleem.

Tweede PC komt dan aan je TV/monitor te hangen, bij voorkeur bekabeld ivm latency.

Zowel thuis als op kantoor werkt dit uitstekend.
Er is mij zelfs een setup bekend waarbij ze de hele automatisering op een boot oplossen hiermee.

[ Voor 26% gewijzigd door raymondw op 31-05-2022 15:05 ]

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:36
Ik zou misschien een USB dock gebruiken, die je dan aansluit met een hele lange USB-kabel. Kan je daar je toetsenbord, muis, beeldscherm en wat je maar wil op aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moriar
Hallo Tweakers!

Dank voor alle berichten, ik ben erg blij met jullie hulp. Het heeft me weer een aantal mooie opties gegeven die ik moet onderzoeken (omdat ik niet bij alles een goed beeld heb).

Hieronder heb ik nog een aantal specifiekere vragen op jullie comments.
Damic schreef op zondag 29 mei 2022 @ 16:02:
Ja sorry mijn brein is aan't kutten.

je zou ook een thunderbolt dock kunnen gebruiken die je beneden zet en als je die wilt gebruiken zet je deze aan en dan ziet je pc alles dubbel :D

Zie LTT video's
Kan gebeuren haha! Die thunderbolt dock klinkt interessant. Dat zou als ik even kort op internet kijk ook nog eens via UTP kunnen, wat een uitkomst biedt!

Wat is LTT?
Supermario16 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 16:02:
Wat voor mogelijkheden heb je om kabels te leggen tussen de computer en de locatie op de begane grond?
In principe heb ik nu al de mogelijkheid van UTP tussen beide locaties. Er is een mogelijkheid om een groter gat te boren. Wat had je in gedachte om nog meer te leggen?
DukeBox schreef op zondag 29 mei 2022 @ 16:11:
Een pi of nuc met remote desktop om te werken kan al een oplossing zijn. Voor gaming hangt het af van de specs of je bijv. nvidia gamestream kan gebruiken.
Zou een Pi of NUC snel genoeg zijn om goed te kunnen gamen? Zou dat dan ook voorkeur hebben op bv zo'n Thunderbolt Dock?
Lt.Mitchell schreef op zondag 29 mei 2022 @ 16:33:
Wat voor werk doe je?

In principe zou je idealiter je gamepc dicht bij je 'game-plek' houden en dan met een intel nuc of laptop via RDP hiermee verbinden. Natuurlijk kan dat wat issues geven als het gaat over kleur-kalibratie etc,...

In mijn situatie heb ik mijn laptop (een dell Latitude) voor 90% van mijn werk. Als ik dan heel zware berekeningen moet maken, RDP ik even naar mijn 'game-computer' die wat meer power heeft.
In principe vooral veel "office werk" om het zo maar te zeggen. Mails, excel etc. Zo'n remote desktop zou de ideale oplossing zijn voor het werk. Alleen als ik dan mijn beide opties open wil houden om op 2 locaties bv te gamen vanaf 1 computer, heb ik mijn twijfels. Zie voorgaande comments over rdp'en.
Marzman schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:00:
Plak een klein computertje achterop de tweede monitor en dan gebruik je remote desktop als je meer nodig hebt.
Dat zou het in ieder geval klein en relatief ongezien laten!
raymondw schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 15:04:
Tweede PC erbij, mag ook een RPI 3 of 4 zijn en dan NoMachine op beide.
TV streamen, games etc etc allemaal geen probleem.

Tweede PC komt dan aan je TV/monitor te hangen, bij voorkeur bekabeld ivm latency.

Zowel thuis als op kantoor werkt dit uitstekend.
Er is mij zelfs een setup bekend waarbij ze de hele automatisering op een boot oplossen hiermee.
Kun je dit wat specifieker uitleggen? Doel je op wat de tweakers hiervoor ook zeggen met een RDP of heb je een andere insteek?
marcop23 schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 18:55:
Ik zou misschien een USB dock gebruiken, die je dan aansluit met een hele lange USB-kabel. Kan je daar je toetsenbord, muis, beeldscherm en wat je maar wil op aansluiten.
Dit klinkt ook als een gemakkelijke optie. RDP vs Thunderbolt vs USB.

Ik doe de aanname dat een NUC hetzelfde is als een RDP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:50
Moriar schreef op maandag 6 juni 2022 @ 22:16:
Hallo Tweakers!

Dank voor alle berichten, ik ben erg blij met jullie hulp. Het heeft me weer een aantal mooie opties gegeven die ik moet onderzoeken (omdat ik niet bij alles een goed beeld heb).

Hieronder heb ik nog een aantal specifiekere vragen op jullie comments.

[...]

Kun je dit wat specifieker uitleggen? Doel je op wat de tweakers hiervoor ook zeggen met een RDP of heb je een andere insteek?
RDP is een techniek die niet alles kan streamen en MS beperkt ook eea.

NoMachine streamt de gehele display buffer over het netwerk.
Je kan dus op fullspeed en resolutie je desktop streamen over het netwerk.
D3D, games, video, TV etc etc etc
Heb nog niets gevonden wat niet werkt.

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Pagina: 1