Introductie
Ik ben opzoek naar een Chromebook die tussen mijn MacBook Pro 15" en mijn iPad Pro 10.5" ligt. Het liefst wil ik een MacBook Air maar voor het gebruik dat ik voorogen heb vind ik dat te prijzig ondanks de Apple ecosysteem voordelen. De HP kwam goed naar voren al is het mij niet duidelijk of de 14a serie ook aluminium heeft in de constructie. Ik heb twee modellen gevonden die voldoen aan mijn specificatielijstje maar ik ben benieuwd of de meeprijs van de x360 het waard is ivm brouwkwaliteit en N6000 serie Intel CPU.
Optie 1: HP Chromebook 14a-na0231nd (275 - amazon.nl)
Optie 2: HP Chromebook x360 14b-cb0480nd (399 - BCC)
Wat ga je met je laptop doen?
De Chromebook wil ik gebruiken voor browsen, schrijven en studie voor JavaScript. Dus Linux draaien en Microsoft Visual Code gebruiken icm de Chrome browser en ondersteunende apps zoals Evernote.
Systeemeisen
- Silent CPU (haat fan geluid) dus N5000 serie of N6000
- 8GB ram, ivm Linux apps
- 128GB, 64GB ook prima als dat niet te krap is met Linux?
- 14" IPS paneel Full HD
Minder belangrijk (leuk maar niet noodzakelijk)
- Verlicht toetsenbord
- Helderheid display
- Touchscreen
Wat is je budget?
250-400
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, makkelijk mee te dragen door het huis en soms voor onderweg. 14" lijkt met ideaal formaat daarvoor. Gewicht van rond de 1,5 kilo is prima.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
HP en Acer modellen bekeken. Andere merken sta ik zeker open voor.
Ediit
Mijn oog is gevallen op de Asus Chromebook Flip C434TA-AI0303. In de actie voor 399, volgens de reviews betere bouwkwaliteit en scherm dan de HP. Ben alleen wat angstig voor de hyperthreading ivm Linux in een VM binnen Chrome OS.
Ik ben opzoek naar een Chromebook die tussen mijn MacBook Pro 15" en mijn iPad Pro 10.5" ligt. Het liefst wil ik een MacBook Air maar voor het gebruik dat ik voorogen heb vind ik dat te prijzig ondanks de Apple ecosysteem voordelen. De HP kwam goed naar voren al is het mij niet duidelijk of de 14a serie ook aluminium heeft in de constructie. Ik heb twee modellen gevonden die voldoen aan mijn specificatielijstje maar ik ben benieuwd of de meeprijs van de x360 het waard is ivm brouwkwaliteit en N6000 serie Intel CPU.
Optie 1: HP Chromebook 14a-na0231nd (275 - amazon.nl)
Optie 2: HP Chromebook x360 14b-cb0480nd (399 - BCC)
Wat ga je met je laptop doen?
De Chromebook wil ik gebruiken voor browsen, schrijven en studie voor JavaScript. Dus Linux draaien en Microsoft Visual Code gebruiken icm de Chrome browser en ondersteunende apps zoals Evernote.
Systeemeisen
- Silent CPU (haat fan geluid) dus N5000 serie of N6000
- 8GB ram, ivm Linux apps
- 128GB, 64GB ook prima als dat niet te krap is met Linux?
- 14" IPS paneel Full HD
Minder belangrijk (leuk maar niet noodzakelijk)
- Verlicht toetsenbord
- Helderheid display
- Touchscreen
Wat is je budget?
250-400
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, makkelijk mee te dragen door het huis en soms voor onderweg. 14" lijkt met ideaal formaat daarvoor. Gewicht van rond de 1,5 kilo is prima.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
HP en Acer modellen bekeken. Andere merken sta ik zeker open voor.
Ediit
Mijn oog is gevallen op de Asus Chromebook Flip C434TA-AI0303. In de actie voor 399, volgens de reviews betere bouwkwaliteit en scherm dan de HP. Ben alleen wat angstig voor de hyperthreading ivm Linux in een VM binnen Chrome OS.
[ Voor 7% gewijzigd door JaPPa03 op 29-05-2022 17:15 ]
Flight & Race simulation Discord // Mijn YouTube kanaal / Subscribe