(prefab) Vakantiewoning op eigen grond

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19:53
Sinds kort ben ik na aan het denken over de aanschaf van een vakantiewoning (al dan niet prefab) op eigen grond. Grond is ook nog niet aangekocht maar zal hoogstwaarschijnlijk op een vakantiepark liggen. Zijn er hier tweakers met ervaring op dat gebied? dus zowel de aankoop van een prefab vakantiewoning als de aankoop van grond op een vakantiepark.

Uiteraard zijn er genoeg redenen om dit nu NIET te doen
- Grondstof prijzen door het dak
- Weinig personeel/hoge personeelskosten
- Tegelijkertijd verduurzamen kan extra kosten met zich meebrengen

Al met al weet ik van een kennis dat een prefab huisje dat €50.000 kostte pre-corona nu ongeveer €70.000 kost. Een grotere investering wat hopelijk alleen invloed heeft op de terugverdientijd. Uiteraard allemaal afhankelijk van het soort materiaal, casco opgeleverd ja/nee en met of zonder aansluiten op de netwerken etc.

Het heeft ook geen haast, wachten kan totdat de gehele markt afkoelt of grondstoffen betaalbaarder worden (geen garanties uiteraard). Alvast informatie inwinnen/uitwisselen kan nooit kwaad.

To be continued

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online

orf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 19:53
Zo te lezen gaat dat vooral over de verschillende manieren van investeren. Ik ben vooral benieuwd naar de details van bovengenoemde manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-09 00:13

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik denk dat je wat beter en gerichter antwoord krijgt als je ook vermeld wat je plan is met dat huisje. Niet alle vakantiehuisjes zijn bedoelt als investering om maar eens een dwarsweg in te slaan.

Verder kan je ook eens een fysiek blik werpen op een second home beurs, al zijn de partijen daar natuurlijk er vooral mee bezig om klanten te winnen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II