Nieuwe/Tweedehands wagen voor +/- 3000k per jaar

Pagina: 1
Acties:

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-11 08:37
Onze 2de wagen staat hier meer stil dan wat anders maar is 1-2 maal per week echt nodig om de kinderen naar de verschillende hobby's te brengen of als het echt teveel regent. Anders wordt de fiets gebruikt om naar het werk of naar de winkel te gaan.

Nu is deze 2de wagen een Avensis Diesel 2.0 van 19j oud. Voorlopig weinig kosten aan maar de wegentaks en verzekering zijn aan de dure kant. Die wegentaks zal er ook niet op verbeteren de komende jaren aangezien de Diesels het aangeschoten wild zijn. In dit geval klopt het natuurlijk wel dat de Avensis een nogal vervuilende wagen zal zijn.

Daarom zijn we dus aan het uitkijken naar een andere tweedehands wagen. Ikzelf moet binnenkort een nieuwe firmawagen kiezen en dat wordt sowieso een elektrische. Mijn idee was om voor de 2de wagen dan toch een verbrandingsmotor te kiezen om een eventuele lange afstand te doen. Maar daar ben ik wat van aan het terugkeren. Ik vermoed dat het gewoon een aanpassing zal zijn bij het elektrisch rijden en dat die lange afstanden ook wel zullen lukken.

Dan blijft de vraag natuurlijk welk type 2de wagen we kiezen. Volledig elektrisch, hybride, benzine, diesel...
De diesel valt natuurlijk direct af. Maar wat denken jullie?

Thuis liggen er zonnepanelen op het dak maar heb hier geen reserve op tenzij ik enkele panelen bij zou leggen. Al kom ik dan wel tegen de limieten van de omvormer te zitten.

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23:30
Worden de ritjes alleen in de stad/dorp gemaakt?

Nieuwe Opel Rocks E?

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 06-11 08:37
Spixo schreef op zondag 29 mei 2022 @ 10:24:
Worden de ritjes alleen in de stad/dorp gemaakt?

Nieuwe Opel Rocks E?
Meestal wel, uitzonderlijk eens een langere rit van 60-70km, meestal korte ritjes van 10km.

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:35
een of andere 10 jaar oude mitsibushi imiev/citroen czero/peugeot ion/nissan leaf of renault zoe zal nog genoeg restcapaciteit hebben voor zulke ritjes

smart fortwo electric drive 17.6kWh

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:52

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Kijk even naar een Peugeot 106 of Citroen C1. Dat zijn kleine lichte benzine auto's die m.i. zijn gemaakt voor het doel wat jij voor ogen hebt.

Alles kan stuk.

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 06-11 10:08
Ik zou een lichte benzineauto kiezen. Vaste lasten vallen dan mee, afschrijving nihil.
Pagina: 1