[Voor xx% gewijzigd door user op datum tijd] niet overal?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat mij net opviel is dat niet overal en altijd wordt aangegeven dat een gebruiker een bericht heeft gewijzigd. Bijvoorbeeld in het basjuhh in "[V] Centraal Jumbo-messenzegels uitwissel topic" topic waarbij mensen hun vraag mogen bijwerken wanneer mensen hun bericht mogen aanpassen na ontvangst van zegeltjes.

Nu zie ik bijvoorbeeld dat dit bericht van Basjuhh geen "gewijzigde op" heeft terwijl die wél gewijzigd is zoals ook in zijn bericht te zien is.

Klein Draakje werkte z'n bericht ook bij en dat is wél te zien.

Is dit de bedoeling? Is dit een mogelijkheid die gebruikers wel of niet hebben? In het aangehaalde topic (maar uiteindelijk ook in het algemeen) vind ik het best lastig om niet te kunnen zien dat mensen hun bericht hebben gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

We tonen die melding pas bij een bepaald wijzigingspercentage :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
Duidelijk. Hoewel dat in sommige gevallen best verwarrend kan werken, zeker bij de zegeltjes-ruil-topics waarbij mensen gevraagd wordt om hun nog te sparen zegeltjes bij te werken.

Ik kijk in dat topic altijd naar wanneer een bericht is bijgewerkt. Wanneer een gebruiker dat niet vermeld of het niet te zien is laat ik die links liggen, mensen die 1 keer vragen en niets updaten sla ik over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

De redenatie erachter is dat het zinloos is om voor kleine wijzigingen zoals het herstellen van type- of spellingsfoutjes een dergelijke "gewijzigd"-melding te tonen.

In de voorbeelden die je post zie je dat Klein Draakje veel duidelijker maakt dat/wat hij heeft aangepast, en dat Basjuhh enkel het aantal aanpast (wat dus doorgaans maar 1 of 2 tekens is). Wellicht is het een mogelijkheid om daar nog wat meer afspraken over te maken? Je kan dat als feedback opperen in het VAO feedbacktopic :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

crisp schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:57:
Wellicht is het een mogelijkheid om daar nog wat meer afspraken over te maken?
Als men een edit-reden opgeeft, wordt volgens mij altijd de edit-melding getoond.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

F_J_K schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:13:
[...]

Als men een edit-reden opgeeft, wordt volgens mij altijd de edit-melding getoond.
Dat klopt ja :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Niet online
De reden is mij duidelijk. Het is "by design". In dat geval is dit issue opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

sypie schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:24:
De reden is mij duidelijk. Het is "by design". In dat geval is dit issue opgelost.
Voor 'normale' topics lijkt dit inderdaad me heel erg het juiste design. 'Zoek de verschillen' doen wegens een spellingcorrectie is niet zinvol. Maar bij dergelijke deel-topcis zou je dus de lokale mods (en/of de topicstarters) kunnen vragen of ze in de topicwarning resp. topicstart het verzoek doen die edit-reden in te vullen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1