Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06-05 15:57
Ik heb heel wat reviews gezien en ben uitgekomen op de pixel 6 en de oneplus 9 pro.

De vrouw wilde draadloos opladen, goede camera en het was zoeken , maar haar P30 pro loopt steeds vast en het scherm wil soms niet reageren.

Ik neig naar de pixel ,mede door de iets scherpere foto's alleen ik lees enorm veel issues van network drops, vingerscanner, vastlopende camera, wifi issues, sim problemen en ga zo maar door een hele lijst en toch zijn veel mensen tevreden dus geeft een tegenstrijdig beeld.

Mijn vraag wat is jullie advies of zelf een alternatief voor deze twee.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-05 21:25
Zelf ook voor dezelfde keuze gestaan.

Pixel heeft geen fast charge ook maar 128 gb opslag wat de dag van vandaag ook zeer weinig is zeker met 4k videos zal dit zeer snel vol zijn.
Ook is de fingerprint niet heel goed.

De oneplus is overal beter in enkel de camera is iets minder maar nog steeds meer dan goed.

Ik denk tot de oneplus 9 pro daarom meer futureproof zal zijn.

Heb nu wel een pixel 3a en is echt een fijn toestel op elk vlak meer mis wel meer opslag en snelladen iets wat ik in de toekomst liever zou hebben dan een net iets betere camera in bepaalde omstandigheden denk ik dan 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
mm lees op ervaringen ook issues en de mensen die aangegeven dat het meevalt hebben blijkbaar toch nog wel wat problemen, maar kunnen daar mee leven. Ik ken mijn vrouw die gaat het niet leuk vinden als bluetooth spontaan wegvalt of fingerscanner niet goed werkt,

Ze zal niet veel 4k filmpjes maken, voornamelijk foto's van mensen en voedsel :) Ook naar samsung gekeken de serie 21 en 22 ,maar is het ook niet en duurder.

[ Voor 10% gewijzigd door Noresponse op 28-05-2022 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Heb zelf een OnePlus 3 en Nord gehad, beide had ik software issues mee, specifiek rond bluetooth, en een software update herstelde, en de volgende sloopte het weer. En nu is OnePlus met hun software samen aan het gaan met Oppo. Je krijgt 2 versie upgrades en 3 jaar updates, dus de 9 is aan zijn 2de jaar begonnen.
Pixel is vaak snel, en soms te snel wat ook problemen kan geven.
Gezien je Samsung niet ziet zitten zou ik naar de volgende merken kijken:

Sony, Xiaomi en Motorola.

De Xiaomi 12 serie is populair hier op Tweakers. De 11T een aanrader in de BBG.
Motorola doet het goed in goedkopere toestellen.
Sony is echt een niche waar ik een paar dames ken die erbij zweren voor hun gezinsfoto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philtjens
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-05 21:25
swhnld schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 20:46:
Heb zelf een OnePlus 3 en Nord gehad, beide had ik software issues mee, specifiek rond bluetooth, en een software update herstelde, en de volgende sloopte het weer. En nu is OnePlus met hun software samen aan het gaan met Oppo. Je krijgt 2 versie upgrades en 3 jaar updates, dus de 9 is aan zijn 2de jaar begonnen.
Pixel is vaak snel, en soms te snel wat ook problemen kan geven.
Gezien je Samsung niet ziet zitten zou ik naar de volgende merken kijken:

Sony, Xiaomi en Motorola.

De Xiaomi 12 serie is populair hier op Tweakers. De 11T een aanrader in de BBG.
Motorola doet het goed in goedkopere toestellen.
Sony is echt een niche waar ik een paar dames ken die erbij zweren voor hun gezinsfoto's.
Inderdaad xiaomi 12 is een veelbesproken telefoon en doet op fotos niet veel onder voor de pixel 6 dus dit zou mogelijk ook een goede keuze zijn plus een compact formaat.

Om even terug te komen op zijn samsung keuzes qua camera vind ik dit echt niet goed mijn vriendin heeft een s22 en de fotos zijn te scherp en daarbij worden de kleuren echt fel vervormd (overdreven aanwezig en fel) ik vind dit persoonlijk niet mooi omdat het er vooral nep uitziet alsof overal een filter over zit.

De dag van vandaag een keuze maken voor een smartphone is niet simpel omdat er veel keuze is en mensen steeds veel eisender worden in aankoop hiervan omdat de smartphone letterlijk voor alles gebruikt word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatthijsBoog
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 19-05 21:09
Heb zelf een Oneplus 8, dat werkte op wat milde bugs na allemaal prima. Maar sinds de Android 12 update en de fusie met Oppo is het echt een ramp. Zoveel bugs die de telefoon echt veel trager in gebruik maken. Bijvoorbeeld bij het teruggaan naar de homescreen opent hij vaak even kort de taakweergave/taakbeheer, waarbij de eerste app niet zichtbaar is. Maar denk je dan dus op een app op je homescreen te tikken, dan opent hij een app uit de taakweergave. En dan is het niet eens de beta...
Door de fusie zou ik echt voor een Xiaomi of Pixel gaan ipv Oneplus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noresponse
Ik ben toch voor de oneplus 9 pro gegaan en hebt zelf al de oneplus 8 pro en die heeft nog steeds oxygen OS en dat blijft ook zo voor Europa, want Oppo is geschroken van de reacties van fans en dus blijft oxygenOS ook gewoon op de oneplus 9 pro.

De reden dat fans tegen was is inderdaad niet het enigste, want de eerst toestellen die oxygenos hadden en opeens moest draaien op colorOS en van beide een mengelmoes was niet echt goed. Het was een ware drama en ze hebben het teruggedraaid.

Oxygen OS zou in mei/juni uitgerold moeten worden met oxygenOS 12.1.

Mijn ervaring van vrienden met oude oneplus toestellen is dat ze na 4 jaar nog een update krijgen, zelfs de Huawei mate 20 deze maand ook een update had na 3,5 jaar met een nieuwe emui 12 is dat ook netjes. De oneplus 9 pro krijgt nog android 13 volgens jaar en nog minimaal 2 jaar update's . De oneplus 8 pro heeft op dit moment al android 13 beta in de test.

gekocht bij amazon.de zelf voor 649,00 en had nog kortingscadeau van 20 euro dus was 629 kwijt voor de 128 GB versie. Ik had nog een test gezien het toestel vs iphone pro 13 max en was redelijk gelijk en zelf op bepaalde gebieden beter, waarbij ik dacht dan maar de oneplus.

[ Voor 52% gewijzigd door Noresponse op 29-05-2022 01:43 ]

Pagina: 1