Asus VivoBook S14 S433EA-AM341T of X515JA-EJ2148W

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisastronomy
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22-09 18:26
Wat ga je met je laptop doen?

Ik ga volgend jaar beginnen met de opleiding wiskunde/natuurkunde, waar ook programmeren met bijvoorbeeld python soms aan bot komt.

Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?

Python dus bijvoorbeeld, maar natuurlijk ook simpel word en googlen.

Wat is je budget?

Max. 1000 Euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Absoluut, want ik moet hem elke dag mee nemen naar de studie.
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het liefst dus een ASUS.

Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.

Ik zit dus te twijfelen tussen de bovenstaande twee laptopen. De een is 15.6 inch, wat voor mij geen probleem is. De vivobook heeft een opslag van 1 TB, maar ik verwacht niet dat ik zoveel opslag nodig zal hebben. Het ding waar ik tussen deze laptops het meest om twijfel, is de accu. Daarom hierbij mijn post. Heeft één van jullie misschien ervaring met deze laptops, en kan mij vertellen wat de daadwerkelijke accu-duur is? Dit lijkt mij namelijk nogal belangrijk i.v.m. het gebruik voor studie. Het lijkt mij namelijk dat de accu van de vivobook, beter is, maar als deze prestatie maar nihil is, betaal ik daar vanzelfsprekend liever geen 200 euro voor.

Dank jullie wel alvast, en als jullie een nog betere laptop dan deze weten (het liefst van het merk Asus) dan sta ik daar natuurlijk nog steeds voor open.

Hierbij nog de linkjes naar de twee laptops:

Vivobook: https://www.yorcom.nl/art...uitgebreide-specificaties

Asus x515: https://www.bol.com/nl/nl...lmxNV1HdhscsaAnYsEALw_wcB