Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drieoog
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 29-12-2024
Mijn vraag:

Ik moet een aantal mensen filmen en dit moet tijdens het filmen weergegeven worden op een groot scherm. Dit hele gebeuren duurt meerdere uren. Ik weet niet hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Materiaal dat ik tot mijn beschikking heb:

Om te filmen:

- DSLR camera Nikon D3200
- Insta 360 one R camera
- Smartphone Samsung s20 plus
- Ipad Pro

Om weer te geven:

- Led projector Salora HD2000
- Samsung smart tv 7 series

Eventueel kan ik nog ander materiaal lenen als het daardoor makkelijker is.

Het mag draadloos maar misschien is bedraad beter/eenvoudiger. Het filmen is op 1 plek dus ik hoef niet rond te lopen.

Ik hoop dat mijn verhaal een beetje duidelijk is. De kwaliteit is niet super belangrijk.

Is het mogelijk wat ik wil?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:35
Voor mij is je verhaal niet heel duidelijk. Het beste advies dat ik kan geven is neem contact op met iemand die dit vaker heeft gedaan, want ik zie nog niet echt de basis voor een werkbaar voorstel in je post staan. Huur gewoon een professional in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Volgens mij zoek je een Tally. Dat is een (rood) lampje welke aangeeft welke camera actief is. Wordt ook gebruikt in tv-studio's. Wellicht kun je met deze term verder googlen en zijn hier ook andere (app?)oplossingen voor.

Edit: aan de andere antwoorden in dit topic te lezen heb ik je vraag blijkbaar anders / verkeerd opgevat.
Maar je topicstart is sowieso niet heel helder. Wat is precies je vraag?

[ Voor 55% gewijzigd door Cheesy op 30-05-2022 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:12
Bedoel je niet gewoon Live Stream? Maar het verhaal is niet helemaal duidelijk wat nu je doel is en of je nu met meerdere camera's of met 1 camera moet filmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-05 11:11

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Pak een handycam of andere camera die er voor gemaakt is om mee te filmen (camera's die je opnoemt dus _niet_). Hang deze camera aan een HDMI splitter en vanuit daar via HDMI naar de beamer en TV.

Dat is de aller makkelijkste en goedkoopste oplossing. Opnemen kun je dan vanuit de camera op een SD kaartje doen.

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanChr55
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18-12-2024
Je wilt een groep filmen en presenteren op een scherm via een beamer. Hoe zit je met geluid? Moet het ook opgenomen worden? Ga je dit met 1 camera doen of meerdere? Indien meerdere camera's moet er geschakeld worden tussen de camera's? Is dit in een zaal, met licht? (Belangrijk voor de beamer). Dat zijn vragen die je jezelf m.i. zou moeten stellen. Zelf zou ik niet al die moeite op de hals halen, maar er een professioneel video bedrijf bij halen, voor hen 'appeltje/eitje, het gaat je wat kosten, maar bespaart je wellicht veel teleurstelling (en die van de groep).
Suc6, Jan
Pagina: 1