Toon posts:

Welke printer?

Pagina: 1
Acties:
  • 837 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben op zoek naar een printer maar zie door de bomen het bos niet meer.
De volgende specs zijn gewenst:

- Via wifi op netwerk/router
- Bij voorkeur alleen een printer en geen all in one
- Gebruik beperkt zich tot zwart/wit
- Er wordt weinig geprint
- Zelf kunnen navullen (cartridge of tank)
- Gezien het vorengaande gaat mijn voorkeur uit naar een goedkope oplossing.

Alvast dank voor reacties!!!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2022 14:34 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Beetje meer eigen initiatief mag, maar goed: ik zal je een hint geven: Epson Ecotank...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Na veel gezeik met opgedroogde inkt-cartridges heb ik nu al een paar jaar gewoon een goedkope laserprinter staan. Ben nog steeds bezig met m'n eerste toner. Ding start in 2-3 seconden met printen, geen gedoe met inkt, haarscherp vanwege de laser en natuurlijk super snel :) Omdat hij aan wifi hangt, kan ik er ook naartoe printen vanaf m'n Apple spul zoals Macbook, iphone en iPad. En natuurlijk vanaf m'n vaste Windows 11 pc. Heerlijk. *O*
Juist omdat je weinig print zou ik zeker geen inkt oplossing nemen.

pricewatch: Brother HL-L2375DW
Heeft alles wat je wilt: zwart/wit, wifi/usb/ethernet, bedoeld voor weinig printen

Deze is iets goedkoper omdat hij geen ethernet aansluiting heeft (wel wifi). Verder indentiek.
pricewatch: Brother HL-L2350DW

[ Voor 42% gewijzigd door Microkid op 28-05-2022 19:47 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:52
Eens met @Microkid. Hier destijds ook overgeschakeld op een goedkope laserprinter, want ik was het gedoe met inkt-cartridges he-le-maal zat. Zet je de printer aan om snel 1 pagina uit te printen, is 'ie eerst bezig met warm worden, tanden poetsen, inkt rondspuiten - en daarna klagen over dat de inkt bijna op is.

Destijds een pricewatch: HP LaserJet Pro P1102w voor 95 euro of zo gekocht, cartridge met toner voor meer dan 700 pagina's. Nieuwe toner-cartridge kost €67,50 of zo en is goed voor ruim 1600 pagina's. Ding is binnen een paar seconden opgestart en gooit je print er uit.

Dus:
https://tweakers.net/prin...xfLPFvrbAkEFCo9NDs0Hiw7x8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ook eens met Microkid, ik heb trouwens die iets goedkopere HL-L2350DW en die heeft inderdaad geen ethernetaansluiting, hoeft voor mij ook niet, maar wel USB. Geen idee wat het duurdere broertje dan meer biedt, behalve misschien dan wel ethernet. Ik ben er zondermeer dik tevreden mee en met niet intensief gebruik zoals je aangeeft doe je jaren met de oorspronkelijk halve capaciteit bijgeleverde cartridge. Ik verlang dan ook in geen enkel opzicht terug naar de inktpatronen die een veel beperktere capaciteit hebben en die bovendien gepaard gaan met een aanmerkelijk tragere printer.
PS; Iemand begint over het missen van kleuren, helemaal terecht natuurlijk. Maar als je dat maar heel weinig gebruikt, zijn de inktpatronen verstopt als je ze nodig hebt, Regelmatig even een testpagina afdrukken is dan de remedie, maar dat leidt er toe dat de inkt op is als je ooit een keer eens in de zoveel jaren echt een kleurenfoto wilt afdrukken. Kortom dan besluit je al gauw om af te zien van kleuren als een kleurenlaserprinter voor die doodenkele keer je te duur wordt.

[ Voor 28% gewijzigd door Techneut op 28-05-2022 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Grappig, ik kom van een HP Laserjet M254dw en heb al vanaf mijn tweede setje toners (knetterduur!) problemen met de drum en een nieuwe drum is zo mogelijk nog duurder dan een nieuwe printer. Heb nu een Epson Ecotank M1180, nog geen las gehad van verstopte nozzles maar volgens mij reinigt deze zichzelf ook. Een flesje inkt is spotgoedkoop (7,50) makkelijk bijvullen en hij is echt behoorlijk snel, echt veel sneller dan mij HP. BTW: Print je weinig aar wel regelmatig of staat je printer soms ook weken niks te doen?

[ Voor 9% gewijzigd door bszz op 28-05-2022 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZatarraNL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 23-09 20:11
Ik ben anderhalf jaar zzper. Ik deel twee hp laserjet met een vriend. Nog steeds bezig met m'n eerste toners. Ik ben het ook helemaal eens met @Microkid.

Ja, toners zijn duur, maar ze gaan lang mee. Zelfs de halflege die ze in de originele printer zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-09 08:23

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

2e hands (kleuren)laser, bedraad aansluiten of eventueel een WiFi bridge er tussen hangen.
Print voor bijna niets, gaat jaren mee.

Juist als je weinig print, is laser ideaal en kleur, ach, ik zou niet zonder meer willen. :)

Staat genoeg van dat spul regelmatig op V&A en zou je een keer een miskoop doen, koop je binnen een week een nieuwe 2e hands. Zeker als je niet dagelijks print, kan ik me, ook zakelijk, voorstellen dat je dat risico neemt.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeanQuipers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 24-09 22:13
Hier nog een tevreden gebruiker van de HL-L2350DW. Inmiddels al ruim 3.000 pagina’s tekst geprint en met de 3e tonercartridge bezig. Verder nooit iets hoeven vervangen. Heb speciaal voor dit wifi model gekozen, zodat je de printer overal neer kunt zetten, als het maar in de buurt van een stopcontact is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Met iedereen hierboven, behalve @bszz :P

Ik heb nu tien jaar lang een Samsung all-in-one zwart-witlaser staan, honderden (ik gok ergens tussen de 500-1500) pagina's mee geprint en één keer de toner vervangen. Wel alleen een USB-aansluiting, dus hij hing ooit aan een printserver om via het netwerk te printen, nu permanent aan m'n desktop gekoppeld, want hoeveel moeite is het nou om iets naar die machine te sturen wanneer ik iets wil printen.

Nooit problemen met printen, en zelfs scannen werkt soms aardig. Moet je wel per se de "Easy Document Creator" downloaden bij een ander printermodel, anders werkt de OCR niet, maar dat terzijde.

Misschien kan een andere gezinssituatie andere aansluitmogelijkheden vereisen, maar tegenwoordig komen die dingen met WiFi out of the box, en anders hang je hem met een printserver van een paar tientjes aan het netwerk. Moet je wel die drivers from hell installeren op elke machine waarvan er geprint moet worden.

Nee, dan inkjet. In de 10-20 jaar voor ik die laser had, heb ik verscheidene HP-, Canon- en andere (toegegeven, budget-)inkjets in m'n handen en onder m'n hoede gehad. Handen onder de inkt van het bijvullen en schoonmaken, altijd vechten met drivers (maar goed, ME en Vista zijn ook alweer een half leven geleden), en de krengen stoppen altijd met werken op het moment dat je iets moet printen wat je die dag nog nodig hebt. Om over de kwaliteit maar niet te beginnen.

tl;dr: stuur je foto's gewoon naar de copyshop, en haal een (tweedehands) (zwart-wit)laser.

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 28-05-2022 19:35 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:02

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

1) Deze gemist? Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Niet hier dus. Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviesfora. Move OH -> CKA

2) CKA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Bij dezen. Het heeft ook weinig zin om een topic te openen als je vervolgens niets doet met de (uitgebreide) reacties van anderen op je vraag.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.