Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardlanenga
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 28-05-2022
Helaas kan ik door Steam nog steeds niet mijn systeem laten benchmarken en de daarbij passende games op laten filteren.
Met mijn huidige systeem https://tweakers.net/pric...-carbon-ac/specificaties/ met 32GB RAM en een Intel® Core™ i7-7700 CPU @ 3.60GHz speel ik StarCraft 2 op de onboard grafische kaart...Werkt prima.
Maar ik kijk nu uit naar nieuwere games (bv. Dune: Spicewars on Steam) en daar heb ik meer grafische power nodig (denk ik).
Daarom wil ik mijn oude grafische kaart (evga GTX560 TI https://tweakers.net/pric...gtx-560-ti/specificaties/) in mijn huidige systeem plaatsen.

Levert dit sowieso betere prestaties op? En wat kan ik dan verwachten?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 16:52
Je kan het denk ik wel vinden als je zoekt naar de intel HD630, dat is de igpu van je cpu. Mijn 30 sec google zegt dat een gtx560ti ruim 2x zo snel is(maar alsnog niet geweldig naar moderne standaard).
Enige wat je wel wil controleren is of je voeding wel genoeg vermogen kan leveren voor een videokaart, meestal zijn prebuild (wat ik gok dat je hebt) computers van dell enzo nogal krap afgestemd op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 19:59

Nemesizz

Untouchable

Als ik zoek naar de system requirements van Dune: Spicewars, word minimaal een GeForce 1050 aanbevolen. En dat heeft vaak te maken met bepaalde features wat zo'n ding heeft en een kaart als een GTX560 mist.

Daarnaast is een GTX560 al een paar jaar 'uit de gratie' van driver updates. Dit houdt dus in dat bepaalde bugs niet gefixed worden, support bij nieuwe games er niet is, maar ook geen security updates.

De chip zal nog wel sneller zijn dan een IGP van Intel, maar er kleven ook de nodige haken en ogen aan dat je volgens mij beter kan kijken naar een nieuwe of 2e hands kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:21
Wat ik niet weet - hoop dat iemand hier daarop kan antwoorden - is of he kaart uefi ondersteunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:47
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:21
Dus dat is dan wel relevant voor ts: andere kaart zoeken want mogelijks geen beeld met nieuwe pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:40

nelizmastr

Goed wies kapot

De 560Ti gaat niet werken met nieuwe games. Geen echte DX12 support, sinds 2018 al geen drivers meer. Nieuwe games zullen niet eens opstarten. Je kunt beter gaan kijken naar een RTX3060, sneller heeft met een i7-7700 geen zin.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1