Toon posts:

internet delen

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
heb een netwerkje maar het wil maar niet lukken om me internet te delen weet iemand raad?
computer kabelinternet met windows98 en twee netwerkkaarten een voor netwerk en 1 voor de kabel internet
client computer windows 2000 en een netwerkkaartje voor het netwerk alles is al in gesteld en het pingen werkt gewwon ken ook de andere computer zien maar internet dele lukt echt niet weet iemand een makkelijk programma heb allaboard al een keer gehad maar dat werkt niet meer alvast bedankt voor de reackties:)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

sygate :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Winroute vindt ik wel cool, mijn situatie is net andersom

Server: Win2k en standaard Internet Sharing van M$
Client: Win98Se

Wat voor een server heb je? want Win2k is wel handig op een server, werkt hier prima op een P1 200 Mhz en 64 MB-SDRAM

Handleiding voor standaard Internet Sharing van M$, voor het Firewall gedeelte kun je Zonealarm Pro gebruiken.

Microsoft Internet Connection Sharing.

Microsoft Internet Connection Sharing (vanaf hier ICS genoemd) is Microsofts antwoord om voor thuisgebruikers internet-sharing aan te bieden en is gebaseerd op het NAT principe.

ICS zit standaard bij iedere Windows bijgeleverd, vanaf Windows 98SE. Hierbij dus een guide hoe je het spulletje geïnstalleerd krijgt. Als alles goed is, kun je het hele spulletje binnen een minuut of 20 aan de praat hebben.

Wat heb ik nodig voor ICS ?

Tenminste twee PC's. (Daar was je niet opgekomen he ? )

Een werkende NIC in iedere PC. (Ook handig. )

Een tweede NIC in je "Server" als je van plan bent Kabelmodem of ADSL te delen.

Een Device om naar het internet te connecten. (Modem / ISDN kaart)

De "Server" moet minimaal voorzien zijn van Windows 98SE, anders heb je geen ICS.

De "server" voorbereiden voor het gebruik van ICS.

Zorg dat de "Client For Microsoft Networking" geïnstalleerd is.

Zorg dat "TCP/IP" voor beide adapters is geïnstalleerd. (De tweede adapter is of je Dail-up adapter, of je tweede NIC.)

Zorg dat "Microsoft File and Printer Sharing" geactiveerd is.

Zorg dat een mislukte poging van ICS niet geinstalleerd is, de-installen dus. Ook andere Internet sharing software, zoals Proxies of NAT Software zoals Winroute, Winproxy of Sygate moeten gedeïnstalleerd worden als ze aanwezig zijn.

Zorg ervoor dat je huidige Internet Connectie operationeel is.

Als je wijzigingen hebt doorgevoerd waardoor Windows zegt dat je PC gereboot moet worden, rebooten dan.

De Clients inregelen voor ICS.

De client machine mag een willekeurige windows machine zijn, dus alles vanaf 95. NT en 2000 en zelf XP werken ook gewoon. Je hebt voor de client machine ook verder geen extra software nodig.

Zorg dat de "Client For Microsoft Networking" geïnstalleerd is.

Zorg dat "TCP/IP" voor je adapter is geïnstalleerd.

Zorg dat "Microsoft File and Printer Sharing" geactiveerd is.

Zorg ervoor dat je NIC zijn IP via DHCP krijgt. (Tabblad "IP-adress" -> vinkje zetten bij "Obtain IP-adress automatically".)

Zorg ervoor dat WINS zijn info ook via DHCP krijgt. (Tabblad "Wins" -> selecteer "Use DHCP for WINS Resolution".)

Zorg ervoor dat je geen Gateway ingesteld hebt. (Tabblad "Gateway" Tab, en haal eventuele entries daar weg.)

Zorg ervoor dat DNS uit staat. (Tabblad "DNS" -> "Disable DNS".)

Nadat je alle instellingen aangepast hebt, klik op OK, en reboot de PC.

Zorg dat je binnen je browser insteld dat hij geen Dial-up moet doen, (In IE : "never Dial a Connection") en dat je LAN-settings voor de rest leeg zijn.

Bron: [topic=152460/1/25] :)

Verwijderd

Topicstarter
me server is een pentium 300 e met 64 geheugen

Verwijderd

Van de winproxy-site:

"WinProxy 1.5
Download de laatste versie van WinProxy 1.5 (260kB). Het is een volledige versie met al de veranderingen die gemaakt zijn in vorige updates. U kunt de nieuwe versie installeren over een eerder geïnstalleerde versie zonder dat u de originele configuratie inclusief de registratie data kwijtraakt. Zonder de activation key is het een vrij verkrijgbare demo gelimiteerd tot 1 Mb cache, 2 concurrerende verbonden gebruikers."

Ik gebruik hem zelf ook met tevredenheid. Klein en eenvoudig.

Verwijderd

Topicstarter
dankje wel zal het proberen

Verwijderd

Topicstarter
met windows wil het niet erg lukken is er niet een handig programma wand ik had winproxy al geinstaleerd maar ik weet niet wat iki daarna moet doen

Verwijderd

WInroute Pro erop knallen, handige handleiding zeer duidelijk.

Verwijderd

:X SPAM :X

misschien heb je hier wat aan

Verwijderd

Op zaterdag 25 augustus 2001 23:54 schreef illem het volgende:
...

misschien heb je hier wat aan
Ik heb zelf een grote prob in mijn netwerk :(, kijk maar bij mijn link onderaan :(
Ik heb het op jou manier gevolgd, en die staat precies hetzelfde alleen dat van die computernaam, wat is hiervan het verschil, ik heb hier nog nooit van gehoord.

BTW, het is echt zeer toevallig, ik heet ook Hendriks van mijn achternaam :), familie :?

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Kan je niets zelf instellen?
Doe dan winroute lite...
Echt n00b proof.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

Verwijderd

Op zondag 26 augustus 2001 03:27 schreef SpEcTrAL_NL het volgende:

[..]

Ik heb zelf een grote prob in mijn netwerk :(, kijk maar bij mijn link onderaan :(
Ik heb het op jou manier gevolgd, en die staat precies hetzelfde alleen dat van die computernaam, wat is hiervan het verschil, ik heb hier nog nooit van gehoord.

BTW, het is echt zeer toevallig, ik heet ook Hendriks van mijn achternaam :), familie :?
altijd gekloot met netwerken.
-als je verschillende netwerkkaarten hebt kun je misschien beetje met netwerk kaarten verwisselen. Bij mij hielp dat. De pc met 2 netwerkkaarten, werkte met 1 combinatie niet.
-even alle netwerkonderdelen deleten, en weer opnieuw toevoegen. Helpt ook soms. kun je gelijk alle instellingen NOG EENS weer controleren.
-Alle router software moet echt gedelete zijn. Dus niet nog sygate en andere zooi tegerlijk proberen. Als dat niet geval is heb je ook vaak problemen.

Computernaam is gewoon een naam, bij elke computer anders doen, dan is het goed. niks speciaals.

ik heb nog niet echt gelezen, zal ik nu doen.

familie? denk het niet..

Verwijderd

Search, hier zijn meer dan genoeg vragen over|:(

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:07

Yucko

One clown to rule them all !

misschien eens 1 van die kant en klare linux firewall/gateway distro's gebruiken (zoals ClarkConnect 0.8.1 met Junkbuster installed e.d., of FreeSCO)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:31

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

De meest simpele tot nu toe is van AnalogX, een proxy van 300k, goed genoeg voor het browsen.

Gewoon de "server" een vast IP adres geven en alle andere machines in je netwerk de proxy instellen op dat IP adres.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hier is al bijzonder veel over geschreven, lees eerst het onderstaande eens:Gebruik daarna de zoekfunctie van GoT eens, daar vind je ook veel informatie en de vele antwoorden op vergelijkbare vragen die al voorbij zijn gekomen. Een aantal voorbeeldjes:
  • [search=internet delen]
  • [search=winroute]
  • [search=sygate]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.