Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegtuigje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-04 14:27
Heb gisteren m'n toestel gemigreerd naar de S22Ultra, alles koek en ei, kon bijlages openen in m'n gmail client.

Nu dus niet meer, en krijg ik de volgende melding "Downloaden van de bijlage is mislukt probeer het opnieuw" heb de cache geleegd, machtigingen toegevoegd en verwijderd om m.n. bestanden te openen.

Had ineens ook een probleem met de Microsoft authenticator, deze was na herinstallatie eenvoudig opgelost.

Het gekke is ik kan wel de bestanden beschikbaar maken vanuit de Gmail app, naar GoogleDrive en vanuit daar openen, maar niet via de gmail app zelf.

Zal wel een of andere obscure setting zijn, maar ik krijg het vooralsnog niet gecorrigeerd.

Advies is welkom

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23:03
Ik heb dit probleem ook gehad met mijn Xiaomi 11t na de update van Android 11 naar Android 12. Wat ik gevonden had is dat het probleem te maken heeft met rechten van mappen die niet goed aangepast worden tijdens de update (de rechtenstructuur in Android 12 is anders dan in 11). Hierdoor heeft gmail niet genoeg rechten om bestanden lokaal op te slaan. De enig oplossing is helaas een factory reset uitvoeren.

[ Voor 13% gewijzigd door Thy... op 28-05-2022 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-04 19:06
Idd veel gehoord probleem bij overgang op Android 12, structuur van het besturingssysteem is verandert en geeft rechten probleem.
Neem aan dat alle OS updates geïnstalleerd zijn en je op de mei beveiliging update zit?

Schoon media zoveel mogelijk op, of zet weg op ander apparaat wat je wil bewaren.
Maak goede backup van Whatsapp e.d. (gmail bijvoorbeeld hoeft niet, zit in de cloud).
Fabriek reset. En schoon installeren.

Doe je dat niet blijft dit probleem je plagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegtuigje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-04 14:27
Ik zat met m'n S21U op de meest recente updates (A12 & Mei update), netzoals de S22U. Het heeft 1 dag goed gefunctioneerd ... ik kon ook de bestanden blijven openen vanaf m'n gmail client op de S22U, die ik had geopend voordat alles haywire ging op dag 2 van ingebruikneming, na het wissen van de cache, was dit niet meer mogelijk.

Anyways, ik ga kijken wat het opnieuw instellen van het google account doet, moet dan wel even een back-up maken van de authenticator ;-).

Dank voor het meedenken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shaitan666
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14-03 21:38
Er is een andere oplossing: verwijder de updates van gmail, leeg de cache en ze vervolgens gmail uit. Herstart de telefoon, enable gmail en update hem weer naar de meest recente versie.

Hierna kan je je bijlages weer openen.b