[PC] Nieuwe game gezocht [Sanbox - Solo]

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een nieuwe game om me mee te vermaken.

Even het plaatje schetsen:

Heb de laatste tijd veel plezier gehad met Valheim, met name het sandbox bouwen van het eigen plekkie afgewisseld met wat combat en crafting. Maar Valheim is wel echt een b*tch om solo te spelen als je op een onmogelijke plek afscheid genomen hebt van je lichaam. En ik heb niet echt de tijd (en behoefte) om met anderen samen te spelen. Daarna een paar uurtjes in PlanetCrafter gestoken, dat was wel vermakelijk maar miste net iets van uitdaging. Factorio staat ook nog op mijn lijstje, echter wil ik geen blueprints nabouwen maar ook niet slim genoeg om zelf een factory te engineren.

Dus ik ben op zoek naar een game:
  • Voor op de PC, Windows/Linux
  • Sandbox bouw modus
  • Gemiddelde uitdaging
  • Solo
wie maakt mij de komende weken blij met een mooie nieuwe titel? Alle suggesties welkom.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Militia Pilot
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 08:33

Militia Pilot

Standby For Titanfall!

Zoek je iets zoals Subnautica of meer de richting op van Satisfactory?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Ken ik allebei niet. Subnautica lijkt me een beetje als PlanetCrafter en Satisfacory as first person Factorio. Klopt dat zo?

Will check out!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• QuZyX
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-05 15:28
Ikzelf denk spontaan aan "Days Gone" ? (ben er momenteel mee bezig)
Wel minder "bouw modus", echter wel een topgame! :)

AC Valhalla is ook (deels bouw)...

Sowieso top games! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
Yes, days gone lijkt me een beetje à la Mad Max van een paar jaar terug. Heb m op mijn lijstje erbij gezet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-05 06:08
ik ben zelf ook beetje aan het kijken naar iets nieuws, en ik kwam v rising tegen. twijfel nog wel, maar het ziet er goed uit, is qua prijs heel netjes geprijst (20 euro steam) nog in early access en krijgt toch al heel veel positieve reacties.

soort valheim, maar gericht op vampieren. en vind het er stuk beter uit zien als valheim.

https://store.steampowered.com/app/1604030/V_Rising/

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-05 10:19
Factorio leer je gaanderweg begrijpen. Je hoeft niet van te voren een fabriek te plannen, zet de monsters uit en ga lekker bouwen :) echt een topgame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
@huntedjohan Thnx! ik heb V Rising geinstalleerd en even gespeeld, eerste uurtje biedt al een mooi perspectief. Het is eigenlijk wel co-op gericht maar je kunt ook een solo-game opstarten. Geen idee of dat ook iets met de gameplay doet maar de optie zit er expliciet in.

en @invine ik heb er al grofweg 100+ uur in zitten, maar ik ben constant ontevreden over mijn ontwerpen. Zeg maar, wel de behoefte om een mooie factory te maken maar niet de skills om het echt goed te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-05 06:08
SirLenncelot schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:16:
@huntedjohan Thnx! ik heb V Rising geinstalleerd en even gespeeld, eerste uurtje biedt al een mooi perspectief. Het is eigenlijk wel so-op gericht maar je kunt ook een solo-game opstarten. Geen idee of dat ook iets met de gameplay doet maar de optie zit er expliciet in.

en @invine ik heb er al grofweg 100+ uur in zitten, maar ik ben constant ontevreden over mijn ontwerpen. Zeg maar, wel de behoefte om een mooie factory te maken maar niet de skills om het echt goed te krijgen.
Hou me als je wilt beetje op de hoogte omtrent v rising. Kan op t moment toch niet gamen dus wacht nog even met aanschaf, maar vind t interessant om te horen hoe het wat langer ingame bevalt

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Subnautica is een topper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leviathius
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Anno 1800. Soort factorio met producties, maar ook politiek, zeeslagen en je bevolking tevreden houden. Kun je eenvoudig uren in kwijtraken. Regelmatig met korting te krijgen op Ubisoft/Epicgames/Humblestore.

YouTube: MotorcycleGeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-05 17:07

GforceNL

Out of memory....

+1 voor days gone!

Als zombies je ding is, dan kan ik State of Decay 2 ook aanraden.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAelon
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 30-04 10:22
Rimworld misschien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Niet online
huntedjohan schreef op maandag 30 mei 2022 @ 09:36:
[...]

Hou me als je wilt beetje op de hoogte omtrent v rising. Kan op t moment toch niet gamen dus wacht nog even met aanschaf, maar vind t interessant om te horen hoe het wat langer ingame bevalt
Ik vind het een toffe game. Het is echt open world, want zo goed als alles is bereikbaar vanaf dag 1 maar je wordt best goed geleid door je progressie en de map. Combat is uitdagend en het craften van gear en een base werkt snel genoeg om niet te vervelen.

Ik speel het solo en dat gaat prima maar denk dat met een party je net wat leuker speelt. Het is we een beetje een grind om materialen bij elkaar te krijgen, maar wel te overkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaemonReem
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09-02 13:19
Ik denk aan Raft!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-05 19:51

Dhrax

Prog Lord

Subnautica is briljant :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

KipCurreh

Nightcrawler

Subnautica is echt een aanrader trouwens

One Man Sky (?)
Minecraft
Stardew Valley

Raft zit ik ook naar te kijken, miss dat ik die nog wel haal tijdens de steam summer sale

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-05 14:22
fallout 4 ;) ?
Pagina: 1