Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Natasja
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 31-05-2022
Hey

Ik heb een aanbod gehad voor een nieuwe baan. Nu wordt ik helemaal gek van het twijfelen wat ik moet doen.

Ik ben 11 jaar werkzaam bij mijn huidige werkgever. Ik heb een aantal minder leuke jaren gehad waar ik veel gekwetst ben. Door de manager wordt niet iedereen gelijk behandeld en de afdelingsleidinggevende was 1 van zijn favorieten en zei was niet echt een leidinggevende. Hierdoor hebben wij als afdeling er wat van gezegd echter werd dat niet gewaardeerd. Ik heb ook zelden salaris verhoging gehad. Wel kreeg ik meer taken bij en moest ik blij zijn als ik na 4 jaar 25 euro bruto bij kreeg.

Ik ben vorig jaar intern veranderd van functie en werk nu op de financiële afdeling. Hierdoor ben ik al wel blijer.

Nu ben ik laatst benaderd voor een functie voor specifiek crediteurenadminstratie. Nu doe ik bredere financiële werkzaamheden. Gesprek gehad, meekijk ochtend en aanbod.

Ik twijfel dus heel erg en slaap er slecht door. Ik ben van mezelf al een enorme twijfelaar en ik blijf continu malen.

Ik heb ook open kaart gespeeld om mijn huidige werk en mijn leidinggevende wilt me absoluut niet kwijt en kreeg een tegen aanbod. Omdat ik jaren niet gewaardeerd wordt voor wat ik deed, komt deze waardering ook niet echt binnen.

Nieuw werk is dichter bij huis. Krijg reiskosten en mag thuis werken. Kan aandelen bedrijf kopen maar hebben geen bonus regeling, geen cao of dertiende maand. Wel nieuwe omgeving met zo te zien oudere mensen maar dat is voor mij geen probleem.

Huidige baan is bredere werkzaamheden, bonusregeling ook geen cao.

Nu twijfel ik heel erg wat ik moet doen wil graag een nieuwe omgeving maar weet niet of ik uitdaging genoeg krijg.

Ik pieker en pieker en twijfel zo. Wordt er gewoon misselijk van.

Iemand tips

Beste antwoord (via Natasja op 29-05-2022 22:03)

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waardering is belangrijk, los van het financiële. Ik zou weggaan.

🌞🍃

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-09 21:39

DarkSide

theres no place like ::1

4 jaar en 25,0 er bij is sowieso geen gezonde situatie. Tenzij je op 100% van je schaal zit.
Maar dan kijken naar Promotie. Of je verdiend al goed?

Vraag is wil je groeien in je functie en finacieel?
Wat zijn dan de opties. Het is op zich niet erg om bij een nieuwe baan bv er "iets" op achteruit te gaan.
Als andere zaken beter zijn. Bijvoorbeeld meer groei mogelijkheden.

Bonus is leuk. Maar niet alles.

Zoals ik het lees voel je je ondergewardeerd. En met nu een goedkomertje wordt je ook niet blij.
Vraag is wel is dit wederom een kleine upgrade. Of bieden ze nu subtantieel iets met toekomstperspectief?

Persoonlijk zou ik lekker weggaan.
Banen genoeg nu. En 4 jaar lang stil staan of geen waardering krijgen. Dat kan je ergens anders ook krijgen tegen een hoger maandsalaris.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:10
Wat ik een beetje mis, waarom twijfel je?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waardering is belangrijk, los van het financiële. Ik zou weggaan.

🌞🍃

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Enige vraag is hier waarom je niet tien jaar geleden ben overgestapt. Ik zie twee opties:
A. Aanbod accepteren
B. Hard op zoek naar alternatieven

Maar hier blijven lijkt mij toch echt geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Uiteindelijk is de keuze natuurlijk aan jou, maar als je nu qua werk niet gewaardeerd wordt door het management (wat iets anders is dan waardering door directe collega's, naar mijn mening) en als dat wel belangrijk is voor je: wat heb je dan te verliezen? :)

[ Voor 22% gewijzigd door CH4OS op 27-05-2022 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natasja
Ik weet niet goed hoe ik kan reageren op mensen heb jaren 1975 bruto verdient. Toen ik intern wisselde ben ik uiteindelijk van 2050 op 2150 bruto gaan zitten en nu zou het 2350 bruto worden. Pensioen wordt volledig door werkgever betaald. Waarom ik niet eerder weg ben gegaan omdat ik in het begin het wel naar me zin had kwam net van school

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natasja
De leidinggevende die ik nu trouwens heb is net nieuw dus die kan niks aan de situatie doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:18
Als je op dit moment geen werk had en beide functies waren beschikbaar, welke zou je dan kiezen?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natasja
renegrunn schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 20:12:
Wat ik een beetje mis, waarom twijfel je?
Ik ben sowieso een twijfelaar en nu doe ik breed financieel en dit is op 1 onderdeel gericht. Kan wel doorgroeien maar dan op losse onderdelen. Omdat ik het niet zo lang doe wel de opleiding er voor heb wat is wijsheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Releases
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-09 16:23

Releases

Ja maar!

Op dit moment liggen de banen voor het oprapen en als je wat kan en wilt is er zat te doen.
Soms is het leven een gok en moet je een gokje wagen. Zal het veel slechter kunnen als nu?

Als het na 1 jaar het nog niks is, kan je wel zeggen dat je het geprobeerd heb en kan je altijd weer verder kijken.

Vaak blijf je ook te veel hangen aan een huidige baan door het enge dat je weer in iets nieuws terecht komt. Wat onzekerheid opwekt en de overstap alleen maar lastiger maakt.

[ Voor 22% gewijzigd door Releases op 27-05-2022 21:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

tja.
Vind je niet heel duidelijk.
Je geeft aan jaren 1975 verdiend te hebben. Is dat 3,4,10 jaar?
Aanbod is nu dus 200,- meer dan je nu verdiend. Iig nadat je 4 jaar niet echt gewaardeerd bent.

Wat is je doel? Wil je meer verdienen.
Wil je uitdagend werk.
Wil je dichterbij werken.
Wil je een combi

Mijn gevoel zegt dat je meer dan 2350 kunt verdienen. En kans is dat je daar ook wel kunt groeien.
Dus gewoon weggaan.

Je moet het even goed naast elkaar gaan leggen.
Als je een twijfelaar bent dan zal er ook hier niet gauw iemand zijn die je over de streep trekt.

Heb je niet iemand in je persoonlijke kring waar je goed mee overweg kan?
Die dichter bij je staat en "persoonlijke" raad kan geven omdat die je beter kent

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natasja
DarkSide schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 20:10:
4 jaar en 25,0 er bij is sowieso geen gezonde situatie. Tenzij je op 100% van je schaal zit.
Maar dan kijken naar Promotie. Of je verdiend al goed?

Vraag is wil je groeien in je functie en finacieel?
Wat zijn dan de opties. Het is op zich niet erg om bij een nieuwe baan bv er "iets" op achteruit te gaan.
Als andere zaken beter zijn. Bijvoorbeeld meer groei mogelijkheden.

Bonus is leuk. Maar niet alles.

Zoals ik het lees voel je je ondergewardeerd. En met nu een goedkomertje wordt je ook niet blij.
Vraag is wel is dit wederom een kleine upgrade. Of bieden ze nu subtantieel iets met toekomstperspectief?

Persoonlijk zou ik lekker weggaan.
Banen genoeg nu. En 4 jaar lang stil staan of geen waardering krijgen. Dat kan je ergens anders ook krijgen tegen een hoger maandsalaris.
Heb hieronder al gereageerd betreft salaris. Ik verdien niet het beste salaris sommige kregen 400 meer met nul ervaring. Heb de gekste dingen daar al meegemaakt.

Huidige functie kan ik alles doen facturatie, crediteuren, debiteuren, bank en rapportages voor hoofdkantoor leren maken dat is in afgelopen gesprek aangegeven.

Nieuwe functie kan je uiteindelijk doorgroeien om van het ene onderdeel naar het andere te gaan. Of eventueel naar een andere firma die onder.hun valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

persoonlijk vind ik dat je niet direct moet kijken naar anderen. Sommige kunnen gewoon goed lullen en krijgen daarom meer.

Kijk naar jezelf en bepaal wat je wilt. (weet nog steeds niet wat je belangrijk vind. Ik meen te lezen dat je divers werken (je huidige baan) leuk vind. Maar mogelijk is dat ook omdat het gewoon bekend en dus comfortabel is)

Zoals ik en meerdere al melden. Je kunt ergens anders prima aan de slag voor meer geld.
Als je niet gewaardeerd word qua salaris, dan moet het bedrijf, collega's en werk wel heeeel erg leuk zijn om er te blijven.

Maak lekker de overstap. Ga meer verdienen. En zorg dat je daar ook meer naar je toe haalt.

(ik ken je verder niet. Maar mogelijk denken aan Assertiviteit training. Het lijkt alsof je meer op de achtergrond werkt. Je hoeft niet meteen op tafels te gaan staan. Maar vaak merk je als je wat mondiger bent dat je veel naar je toe kunt trekken en zo vanzelf uitdagingen en beloningen krijgt).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
DarkSide schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 21:12:
persoonlijk vind ik dat je niet direct moet kijken naar anderen. Sommige kunnen gewoon goed lullen en krijgen daarom meer.
Lijkt mij juist een hele goede reden om wel te kijken naar wat andere krijgen! Dat je minder verdient omdat een ander meer kan, prima. Dat de ander sneller werkt, prima. Dat de ander beter kon lullen met de manager? Euhm dat is echt een hele kut reden om minder te verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide

DarkSide

Wat ik bedoel is dat ik veel mensen ken die alleen kijken naar andere. En niet naar hun zelf.
En alles is oneerlijk. Terwijl je zelf gewoon alles in de hand kunt hebben.
Met alleen "ik wil meer want pietje heeft/krijgt het ook" kom je er niet. (mijn mening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Is die 2350 het nieuwe aanbod van je oude werkgever om je te behouden? Of is dat het aanbod van je nieuwe werkgever?

In het geval van het laatste zou je het kunnen zien alsof je 13e maand nu bij je normale salaris zit. Reiskosten vergoeding is sowieso wel lekker en thuiswerken kan dat ook zijn.

Voorop gesteld , de situatie bij je huidige werkgever is al jaren gewoon niet OK en alle reden om weg te gaan. Tenzij je je graag slecht laat behandelen natuurlijk…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natasja
DarkSide schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 21:12:

Kijk naar jezelf en bepaal wat je wilt. (weet nog steeds niet wat je belangrijk vind. Ik meen te lezen dat je divers werken (je huidige baan) leuk vind. Maar mogelijk is dat ook omdat het gewoon bekend en dus comfortabel is)

Zoals ik en meerdere al melden. Je kunt ergens anders prima aan de slag voor meer geld.
Als je niet gewaardeerd word qua salaris, dan moet het bedrijf, collega's en werk wel heeeel erg leuk zijn om er te blijven.

Maak lekker de overstap. Ga meer verdienen. En zorg dat je daar ook meer naar je toe haalt.

(ik ken je verder niet. Maar mogelijk denken aan Assertiviteit training. Het lijkt alsof je meer op de achtergrond werkt. Je hoeft niet meteen op tafels te gaan staan. Maar vaak merk je als je wat mondiger bent dat je veel naar je toe kunt trekken en zo vanzelf uitdagingen en beloningen krijgt).
Bedankt voor je reactie. Ik ben iemand die inderdaad gewoon zijn werk doet. Toen ik hier kwam werken had ik geen idee wat ik kon vragen en de banenmarkt was toen ingestort. Ik was toen blij dat ik een baan had. De laatste jaren kom ik al meer voor mezelf op en durf ik ook te vragen.

Wat ik belangrijk vindt is dat ik met plezier naar het werk kom en het leuk vindt. En natuurlijk dat ik daarbij mezelf financieel kan onderhouden. Ik vindt afwisseling in me werk wel leuk ik heb wel prikkels nodig. Vandaar ook een twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natasja
dr.lowtune schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 21:31:
Is die 2350 het nieuwe aanbod van je oude werkgever om je te behouden? Of is dat het aanbod van je nieuwe werkgever?

In het geval van het laatste zou je het kunnen zien alsof je 13e maand nu bij je normale salaris zit. Reiskosten vergoeding is sowieso wel lekker en thuiswerken kan dat ook zijn.

Voorop gesteld , de situatie bij je huidige werkgever is al jaren gewoon niet OK en alle reden om weg te gaan. Tenzij je je graag slecht laat behandelen natuurlijk…
2350 bruto is van huidige werkgever. Nieuwe werkgever bood 2500 maar omdat je daar pensioen zelf moest betalen kwam dat nette bij beide niet veel van elkaar dus had gevraagd of er mogelijkheden zijn dat zou dan 2600 bruto zijn voor de eerste 7maanden en dan nog 100 bruto erbovenop. Bij mijn huidige betalen hun het pensioen maar dat is niet zichtbaar op me loonstrook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:32

Zenix

BOE!

Een werkgever betaalt vaak niet je hele pensioen, maar de bijdrage die de verzekeraar of pensioenfonds vereist. Dit kan 100 euro zijn, maar ook 500 euro. Dus dat een werkgever het pensioen betaald, hoeft niet te zeggen dat het een goed pensioen is.

[ Voor 3% gewijzigd door Zenix op 27-05-2022 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 19:27

dr.lowtune

Deugt niet

Natasja schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 21:37:
[...]

2350 bruto is van huidige werkgever. Nieuwe werkgever bood 2500 maar omdat je daar pensioen zelf moest betalen kwam dat nette bij beide niet veel van elkaar dus had gevraagd of er mogelijkheden zijn dat zou dan 2600 bruto zijn voor de eerste 7maanden en dan nog 100 bruto erbovenop. Bij mijn huidige betalen hun het pensioen maar dat is niet zichtbaar op me loonstrook
Allereerst wat de poster boven mij zegt: een pensioen hoeft geen goed pensioen te zijn.

Heb je de nieuwe werkgever gevraagd hoe hun salarishuis er verder uit ziet? Jaarlijkse inflatiecorrecties? Standaard stappen die je in salaris maakt/kan maken? Het laatste wat je wil is natuurlijk overstappen om daarna weer met 25 euro per jaar afgescheept te worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

lijkt mij dat het al lang tijd werd dat TS verder zou gaan kijken dan huidige werkgever. die relatie is al flinkt verzuurt en uiteindelijk is het ook gewoon gezond om elders een doorstart te maken om de 5 jaar.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unifi
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
Ik zou het gewoon doen. Wat heb je te verliezen? De markt is knettergoed, als het niet bevalt zit je zo weer ergens anders. Er is niemand die daar wat van vind.

De enige manier om te stoppen met twijfelen is kiezen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ISJ
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 00:01

ISJ

Als ik je verhaal zo lees, heb je nog een hoop vragen. Geeft niet, iedereen heeft twijfels bij een eventuele overstap. Het zo gezegde....is het gras wel groener bij de buren. Die vraag kan ik niet voor je beantwoorden maar ik kan wel in algemene zin even reageren op wat ik iemand in jouw situatie zou aanraden.

Als je tot nu toe nog maar één werkgever hebt gehad, raad ik je in algemene zin aan om je te verbreden.
Een nieuwe omgeving betekent nieuwe prikkels, nieuwe werkzaamheden. Je kunt de ervaring die je hebt gebruiken maar je moet op sommige vlakken jezelf ook even opnieuw uitvinden. Met name van dit laatste wordt je een stuk slimmer.

Ik ben ook een financial en ik snap je vraag omtrent het brede takenpakket en het smalle. Probeer voor jezelf uit te vogelen of je dat brede per sé wil houden. Een reële optie is dan ook om het aanbod van de "nieuwe" werkgever af te zeggen, het verhoogde salaris te accepteren bij je huidige werkgever en vervolgens verder zoeken naar een meer brede financiële rol bij een ander bedrijf. De markt is er nu voor en met jouw jaren ervaring kun je zeker een plekje vinden. Voel je ook vooral niet schuldig om weg te gaan, in jouw geval komt de liefde vooral van één kant. Als mensen vragen waarom je weg gaat en je verteld ze dat je qua arbeidsvoorwaarden er enorm op vooruitgaat(bij wijze van) dan stelt niemand daar kritische vragen over.

p.s. Het bedrijf waar ik werk betaalt "Finance Employees", een vergelijkbare functie zoals jij doet, 2800-4000 euro. Ik zeg niet dat je dit overal kunt krijgen, maar doe er je voordeel mee. Met 5 jaar+ ervaring kun je makkelijk 3000 vragen, daar kijkt echt helemaal niemand van op. Dat je in deze tijd nog op 2150 zit, vind ik bijna crimineel.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Mr. Awesome
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-08 18:34

Mr. Awesome

Vroeger hyptonize

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y23S0P6y1t9GFz8f4-_23qyuraI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/7d2fYjy3aSdPIi8YwIi0VnOD.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maandag1987
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11:36
Ik ben ook een financial en op weg naar een nieuwe baan als crediteuren administrateur.

Informatie die ik mis in je verhaal is hoeveel uren je per week werkt? En of dit gelijk blijft in je mogelijke nieuwe baan?

Vaak zie je € 3000-€ 3200 als bruto maand salaris bij fulltime werken voor dergelijke functies aan het eind van een functieschaal. En dan krijg je ook nog 13e maand en pensioen.

Ook is er nu veel vraag naar mensen in dergelijke functies door de krapte in de arbeidsmarkt en heb je een goede onderhandelingspositie. Ik zou rondkijken naar wat er nog meer is en zeker niet blijven waar je nu zit.

[ Voor 5% gewijzigd door Maandag1987 op 28-05-2022 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 11:44
Wat betreft de pensioenregeling, dat was het eerste wat ik mij afvroeg. Omdat de waarde van een (premievrije) pensioenregeling maar zo in de orde van grootte van anderhalf maandsalaris per jaar kan liggen. Maar het kan ook veel minder zijn. Daarom is het goed om af en toe eens in de papieren van je pensioenfonds/pensioenverzekeraar te kijken hoe de regeling in elkaar zit.
Natasja schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 21:02:
Heb hieronder al gereageerd betreft salaris. Ik verdien niet het beste salaris sommige kregen 400 meer met nul ervaring. Heb de gekste dingen daar al meegemaakt.
Dat zou mij het meeste frustreren. En zal zich op termijn ook wreken. Ik zou het iet zo erg vinden om niet veel te verdienen, als dat iets is wat binnen de hele organisatie geldt. Maar als je collega met de grote bek er wel steeds geld bij krijgt en die nieuwe collega die net begint ook maar zo een hoop meer krijgt, dat steekt. Dat zou me zo'n gevoel van onrechtvaardigheid geven, dat ik er niet meer lang met plezier zou kunnen werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:43

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

@Natasja Er is nog een 3e optie, maak jezelf beschikbaar voor iedereen en ga voor die super leuke topjob

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natasja
[quote]Maandag1987 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 07:41:
Ik ben ook een financial en op weg naar een nieuwe baan als crediteuren administrateur.

Informatie die ik mis in je verhaal is hoeveel uren je per week werkt? En of dit gelijk blijft in je mogelijke nieuwe baan?

Vaak zie je € 3000-€ 3200 als bruto maand salaris bij fulltime werken voor dergelijke functies aan het eind van een functieschaal. En dan krijg je ook nog 13e maand en pensioen.

Ook is er nu veel vraag naar mensen in dergelijke functies door de krapte in de arbeidsmarkt en heb je een goede onderhandelingspositie. Ik zou rondkijken naar wat er nog meer is en zeker niet blijven waar je nu zit.
[/quote

Ik werk 40 uur in de week bij die nieuwe werkgever zou dit ook zijn alleen heb ik dan ook 12 ATV dagen. Betreft pensioen dat is niet veel ook al word het door het bedrijf betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natasja
[quote]ISJ schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 00:01:
Als ik je verhaal zo lees, heb je nog een hoop vragen. Geeft niet, iedereen heeft twijfels bij een eventuele overstap. Het zo gezegde....is het gras wel groener bij de buren. Die vraag kan ik niet voor je beantwoorden maar ik kan wel in algemene zin even reageren op wat ik iemand in jouw situatie zou aanraden.

Als je tot nu toe nog maar één werkgever hebt gehad, raad ik je in algemene zin aan om je te verbreden.
Een nieuwe omgeving betekent nieuwe prikkels, nieuwe werkzaamheden. Je kunt de ervaring die je hebt gebruiken maar je moet op sommige vlakken jezelf ook even opnieuw uitvinden. Met name van dit laatste wordt je een stuk slimmer.

Ik ben ook een financial en ik snap je vraag omtrent het brede takenpakket en het smalle. Probeer voor jezelf uit te vogelen of je dat brede per sé wil houden. Een reële optie is dan ook om het aanbod van de "nieuwe" werkgever af te zeggen, het verhoogde salaris te accepteren bij je huidige werkgever en vervolgens verder zoeken naar een meer brede financiële rol bij een ander bedrijf. De markt is er nu voor en met jouw jaren ervaring kun je zeker een plekje vinden. Voel je ook vooral niet schuldig om weg te gaan, in jouw geval komt de liefde vooral van één kant. Als mensen vragen waarom je weg gaat en je verteld ze dat je qua arbeidsvoorwaarden er enorm op vooruitgaat(bij wijze van) dan stelt niemand daar kritische vragen over.

p.s. Het bedrijf waar ik werk betaalt "Finance Employees", een vergelijkbare functie zoals jij doet, 2800-4000 euro. Ik zeg niet dat je dit overal kunt krijgen, maar doe er je voordeel mee. Met 5 jaar+ ervaring kun je makkelijk 3000 vragen, daar kijkt echt helemaal niemand van op. Dat je in deze tijd nog op 2150 zit, vind ik bijna crimineel.
[/quote

Bedankt voor je reactie. Ik heb alleen geen 5 jaar ervaring in finance. Pak dingen wel altijd snel op, dit wordt eigenlijk bij iedere bedrijf waar ik stage of tijdelijk via uitzendbureau werk gezegd.

Vorig jaar kon ik al een keer over en toen had ik gevraagd of het salaris hoger kon toen kreeg ik te horen je bent goedkoper dan mensen van buiten. Heb het toen niet gedaan en was aan het solliciteren. maar toen kwam net corona en durfde ik niet meer zo goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 13:20

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Je /quote mist een ], maar als ik het zo zie ben je bij je huidige bedrijf flink uitgemolken, en is je verwachting daardoor ook niet heel hoog voor een volgende baan. Je (geaccepteerde) tegenbod was dus 2600 en na 7 maanden 2700? Dat klinkt al beter, en geeft ook aan dat er nog ruimte in zit.

Sowieso lekker wegwezen bij je huidige baas, of als je er echt wilt blijven gewoon 3000 vragen. Erg veel verhogingen doen ze blijkbaar niet aan, en je hebt al wel laten zien nuttig te zijn. Dus lekker vragen, je hebt een alternatief (zij niet). Dan heb je meteen ook een goeie reden om eventueel ander werk af te zeggen ;)

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Pagina: 1