Acties:
  • 0Henk 'm!

• jnggroot
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-04 08:42
Ben een beetje aan het kijken voor een nieuwe videokaart.

Mijn budget is niet hoger dan 550 en ben gaan kijken voor de RX 6600. 6650 xt en non-xt en verschillende merken van de serie.

Zelf ben ik gek op asus en Sapphire Nitro+.maar kan niet kiezen tussen die 2. Asus schijnt wat ik lees erg luidruchtig te zijn door de hoge toerentallen maar is ook het meest coole samen met de Nitro+, maar die is ook een stuk dikker.

Zelf vond ik Sapphire Nitro+ Radeon RX 6650 XT maar die is vrij dik. Want ik heb zelf het volgende in de kast zitten:

Corsair SF 600
Fractal Design Define Nano S Mini ITX Desktop Case

Zelf al gekeken en volgends mij als ik zo kan lezen op de website dat deze kaart 5,7 cm dik is. Zelf grof even met de centimeter gekeken en heb voor iets minder dan 6,5 cm ruimte voor een kaart tussen begin van boven het slot tot aan mijn voeding. Mijn vraag is het volgende:

1, is het erg als er ongeveer 0,5 tot 0,7 cm ruimte over is voor de fan tussen mijn voeding en de kaart. Deze kaart is namelijk 2.2 slot.

https://www.sapphiretech....adeon-rx-6650-xt-8g-gddr6

2. Voedingswijs heb ik een AMD 3600 CPU en 5 x fan. 3 ssd en 1 M2 schijf. Dus met wattage zit ik met 600 watt goed.

3. Wil zo snel en cool mogelijke kaart voor dat budget maar geen Nvidia. Dus twijfel even of die XT of de 6650 groot verschil is met de 6600 non XT. Als ik zo lees word het dan 20% verschil max met deze 2. (de 6600 XT en de 6650 (XT) zit niet heel veel verschil, toch?

Lastig de keuze te maken want de spellen die ik speel zijn vaak strategie spellen of MMORG/battlefield 1.

Ik draai een 4K scherm maar is 60 fps maar vind het niet erg om deze bij het gamen op FHD te zetten.

Dank jullie wel voor het aandachtig lezen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:07

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jnggroot
verplaatst. Hoe sluit ik dit bericht?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
keuze stress? relax, gewoon rustig V&A bekijken, met verkoper 4 sterren of hoger, een verkoper kiezen die al langer actief is en je krijgt geheid waar voor je geld.
Succes!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:07

br00ky

Moderator Harde Waren
jnggroot schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 20:32:
verplaatst. Hoe sluit ik dit bericht?
offtopic:
Nee, je had een tweede topic geopend. Ik heb je topic verplaatst;).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jnggroot
ja maar 2e hands ben ik niet heel erg van

• Valkyre
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-06 20:01

Valkyre

Kitesurf FTW!

jnggroot schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 20:57:
ja maar 2e hands ben ik niet heel erg van
In mijn optiek als je niet het aller nieuwste hoeft is tweakers v&a juist ideaal hiervoor. (Van mensen met goede beoordelingen)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jnggroot
De kaart die ik wil hebben komt weinig voor in 2e hands.

Ik zou graag SAPPHIRE NITRO+ AMD RADEON RX 6650 XT 8 GB GDDR6 in mijn kast willen plaatsen. Alleen zit met het volgende:

Ik heb de volgende kast en voeding:

Corsair SF 600 W 80+ Platinum Certified Fully Modular SFX Power Supply

Fractal Design Define Nano S Mini ITX Desktop Case

Het is een 2 slots kast en een 2.2. slot kaart. Alleen. Omdat het een SSF voeding is, is deze stukken kleiner. Als ik zo gelezen gelezen heb is deze kaart 5,7 cm dik. Ik heb gemeten dat deze ruimte tussen het eerste slot en tot de voeding 6.2 cm is. Maar kan deze er echt wel in?

iemand die ook die kast heeft + een ssf voeding en dikkere kaarten plaatst?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jnggroot
Net als deze persoon. Als ik het zo lees moet dat toch kunnen?

https://imgur.com/a/YUEFUmX

Acties:
  • 0Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02-06 22:31
Zo op het oog te zien dus wel(zo te zien echt geen milimeter over),maar het is wel echt proppen zo te zien :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:48
Ik ben zelf vorig jaar overgestapt van de FD Nano S naar een pricewatch: Cooler Master MasterBox NR200P Zwart. Veel compacter, betere airflow en toch meer ruimte voor een videokaart.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jnggroot
Betere airflow? Want hij is een stuk kleiner

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jnggroot
freaky35 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 12:05:
Zo op het oog te zien dus wel(zo te zien echt geen milimeter over),maar het is wel echt proppen zo te zien :X
Ja houd het interessant en uitdagend.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:32
Xt wel degelijk stap sneller dan normale 6600. 6650xt de meerprijs niet waard...XT wel.

Rx 6700 xt is via mp of v&a te vinden voor circa 500, of bij sicomputers een nieuwe xfx rx 6700 xt 12gb voor 569 euro, lijkt me een prima deal en is een fijne kaart voor 1440p en iets minder zware games 4k

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jnggroot
Ja maar lees ook veel dat de xfx niet altijd de beste is. Klopt dit?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tycor
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-05 23:21
Hallo @jnggroot

Ik heb zelf een tijdje lang prijzen in de gaten gehouden van AMD GPU's want ikzelf was ook in de beginfase onbeslist over het halen van een 6700XT of hoger.
Wanneer je enkele weken de prijzen van GPU's in de gaten houdt zul je merken dat de prijzen per model (Nitro, Red Devil, Gigabyte etc) van een soort GPU (6700XT, 6800XT etc.) gewoon rouleren. Zo zakt de één een week naar de laagste prijs en de andere week zit een andere kaart op de laagste verkoopprijs. Toen ik dit deed was ik zo lang alles in de gaten heb gehouden dat ik van een 6700XT ineens ben gaan kijken naar een 6900XT.

De meeste grote bedrijven hebben toch één groot concern erboven hangen dat er toch geen prijsconcurrentie is.

Zet je zinnen op één of 2 modellen van een en bepaal voor jezelf wat de kaart voor jou waard is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jnggroot
Thanks. Alleen denk dat 6700 xt toch echt de max is mbt de voeding van 600 watt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tycor
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 04-05 23:21
jnggroot schreef op maandag 6 juni 2022 @ 15:08:
Thanks. Alleen denk dat 6700 xt toch echt de max is mbt de voeding van 600 watt.
Zou zomaar kunnen dat je gelijk hebt, maar om eventueel wat onzekerheid en stress weg te nemen. Wat je zou kunnen doen is het volgende:

Op deze link: https://pcpartpicker.com/list/

Hier kun je al jouw onderdelen in een lijstje zetten en zien wat voor energieververbruik je over het algemeen hebt. Probeer inderdaad alleen niet te dicht op de 90%-100% van het vermogen te zitten van je PSU (voeding).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jnggroot
Ja daar wou ik ook even kijken. Wil zelfs liever onder de 70 blijven

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jnggroot
420 watt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:39
Ik zou zelf nooit een RX6650XT pakken met een 3 slot design.. Is gewoon slecht mee te werken.
Zeker voor dat kaliber kaart vind ik het to much.

Daarom zou ik zelf ook gewoon een RX6700xt 2 slots verkiezen over een RX6750XT 3 slots.

Verschil in prestaties is minimaal, stroom verbruik is onnodig hoger voor de RXxx50xt kaarten.

Mocht je toch een RX6650xt willen zou ik zelf voor de 2 slot kaar kiezen..
Maar als je alleen maar strategy games speelt is een RX6600xt wellicht een betere optie..

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jnggroot
Ja klopt maar de zolder kamer kan goed warm worden en wil dus een zo stil mogelijk systeem. Ik van een rx480 8gb naar 66xx xt kaart. De 6600 is al een hele grote stap volgens mij.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• muisje1997
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 03-08-2022
ik kwam deze aanbieding tegen bij de franse amazon geen idee of je daar kan bestellen

https://nl.pepper.com/aan...-radeon-rx-6600-xt-239163
389 euro

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jnggroot
Ik kan ook een mooie aanbieding krijgen op Reichelt nederland. Ik zie mixed reviews. Iemand ervaring mee?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jnggroot
Ik heb mijn kaart gekozen.

pricewatch: Sapphire Nitro+ Radeon RX 6700 XT

Was flink in de aanbieding bij sicomputers. Nu niet meer.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee