Velux GGL C04 Afdichting

Pagina: 1
Acties:

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-12 11:12
Afgelopen dagen heb ik mijn Velux dakraam (GGL C04) geverfd maar bij het terugplaatsen van de aluminium omlijsting zie ik iets vreemds. Op de eerste foto zie je dat de lijst van de zijkant (deel B ) net niet onder de bovenste lijst komt (deel A). Ik zou verwachten dat dit wel moet.

Nu vroeg ik mij af of dit normaal is of dit normaal is. DE montagehandleiding van Velux en foto's die ik online kan vinden geven onvoldoende duidelijkheid. Daarom hoop ik op ene tweaker met ervaring.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kQFksEJa-MjKoDYBkdgiihxfevw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tYI5kuQk2lvNmcWQrRfjm155.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cx-tq8BjeRy-7WHj79iJCw5D14o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OaR5iRukR9WqONzVMsMHAzaT.jpg?f=fotoalbum_large

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-12 18:25
Komt daar niet nog een stuk op, wat door omplooien van dat opstaand metaaltje vlakbij B wordt vastgezet?

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• Delph1900
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-12 19:48

• weekend warrior
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-12 11:12
Thanks. In dit filmpje Is deel A een stuk langer waardoor deze over de lip van b valt. Dit lijkt logischer. Ook liggen de dakpannen dichter tot aanhet dakraam.

@reaL_G foto’s van voor heb ik niet maar alleen deel B heb ik er af gehad. Deze kan ook niet anders terug worden geplaatst omdat deze onder in een nok valt.

[ Voor 13% gewijzigd door weekend warrior op 28-05-2022 08:28 . Reden: Reactie reaL_G ]

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:57

reaL_G

G

heb je geen foto’s gemaakt voor dat alles losgehaald werd?
Heb je het zelf losgemaakt?

GiTS

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:57

reaL_G

G

het is te lang geleden dus onder ovb.

je hebt A, B en ik noem daaronder C (onder a en b)
je moet het zo zien dat zetstuk C doorloopt tot boven en meestal rondom kozijn. dan komt A wat daarop komt en onder de pan boven het kozijn. dat is om de afwatering in zetstuk C te geleiden. B komt daar nog bovenop.
A en C hebben marge en kunnen in en uitelkaar geschoven worden nagelang welke afstand er bij de pannen is aangehouden boven.

wat ik wel zie is dat het lijkt alsof het dakraam niet goed is uitgelijnd is met de pannen aan de zijkant.
je ziet de verhoging van het zetstuk aan de pannenzijde. normaal moet de pan ALTIJD daar over vallen. voorschrift is eind pan min 30 tot max 60mm gemeten vanaf de kast.

GiTS

Pagina: 1