Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denjimmy
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 10-12-2022
Beste,

Ik ben eindeloos op zoek naar een oplossing voor mijn probleem maar ik kan geen oplossing vinden.
Al veel verschillende dingen geprobeerd maar geen resultaat.

Een desktop pc aangekocht de acer orion 5000.

i7-11700K - 32GB DDR4 - 1TB PCIe NVMe SSD - NVIDIA RTX 3080 10GB GDDR6X HDMI/3xDP - Intel® Z590 - DVD-RW (DL) - Intel® Wi-Fi 6 AX 201 (2x2) + BT 5 - Liquid Cooling - 750 Watt

Alles gaat super vlot, opstart perfect, office werken gaan perfect maar zodra ik COD Warzone speel heb ik problemen na een uur of 2 spelen.

Mijn frames droppen van 180fps naar zo'n 110 á 90 fps dan.
Mijn grafische kaart zakt dan in temperatuur ook en mijn geheugen van mijn ram zit dan op 100% plots.
Tijdens het spelen normaal maar aan 50%.
Het enigste dat ik kan doen is Warzone afsluiten, taakbeheer openen en daar gebruikt warzone nog steeds 40% van mijn geheugen ook na het afsluiten.
Dit moet ik dan manueel beëindigen en warzone terug opstarten.
Dan is alles terug in orde.

Al pc enkele keren opnieuw geïnstalleerd vanaf het bios.
Programmas gedownload voor geheugen automatisch op te schonen.
Benchmark programmas getest om prestaties te bekijken en hij loopt niet vast en kan alles op high gebruiken.
Ingame alles al geprobeerd.

Iemand raad of dat kan helpen?
Alvast bedankt!!!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 5pë©ïàál_Tèkén
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:22
Welkom bij Tweakers :)

Speel je het speel met Admin rechten?

Team anti-scalp - wauw..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:42

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar PMG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:42

br00ky

Moderator Harde Waren
Denjimmy schreef op vrijdag 27 mei 2022 @ 17:14:
Al veel verschillende dingen geprobeerd maar geen resultaat.
Wat dan behalve Windows opnieuw installeren?
Mijn frames droppen van 180fps naar zo'n 110 á 90 fps dan.
Mijn grafische kaart zakt dan in temperatuur ook en mijn geheugen van mijn ram zit dan op 100% plots.
Tijdens het spelen normaal maar aan 50%.
Post eens een screenshot van afterburner als dit gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:27

DataGhost

iPL dev

Compleet irrelevant, of dat zou het tenminste moeten zijn. Bij games die uitkwamen ten tijde van Windows XP had dat misschien iets uit kunnen maken, maar niet bij een grote titel uit 2020. Games horen nooit admin-rechten nodig te hebben en dat is dan ook een advies wat ik graag zie verdwijnen. Admin-rechten gaan ook niets veranderen aan de hoeveelheid geheugen die het spel gebruikt.

Als de game 13GB geheugen gebruikt en daarmee je hele 32GB geheugen vol is heb je waarschijnlijk te veel meuk ernaast draaien. Interessant is dan om te weten wat dat allemaal is en of het probleem nog steeds optreedt als je die dingen uitschakelt. Je zou toch minimaal 20GB vrij moeten kunnen hebben als je gaat gamen lijkt me? Ongeacht de minimaal aangeraden specs van de game. Overigens zou dat kunnen duiden op een probleem met de game, maar met 12GB in de "recommended requirements" en 16GB in de "competitive requirements" denk ik dat er met dat gebruik niet zoveel aan de hand is.

[ Voor 20% gewijzigd door DataGhost op 27-05-2022 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denjimmy
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 10-12-2022
Er staat anders voor de rest uiteraard niets anders te draaien.
Windows alles aangepast optimaal games te spelen, dus opstart programmas af, battlenet automatisch afgesloten, geen internetbrowser aan, hoog energie modus, hardware versneller aan, wifi uit, geen Bluetooth aan, noem maar op...
Met en zonder admin rechten geprobeerd.
Bios update ook gedaan, ook geen resultaat.

Alvast bedankt voor de antwoorden.
Ik zal idd eens screen nemen van afterburner en van taakbeheer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:27

DataGhost

iPL dev

Een beetje Googlen vertelt me dat deze game last zou kunnen hebben van memory leaks waardoor de game meer en meer geheugen gaat gebruiken naarmate je langer speelt. Daar kan je zelf niks aan fixen behalve de game regelmatig afsluiten en opnieuw starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:08
Speel het zelf niet maar zag hier al vaak problemen voorbij komen over Warzone. Heeft weinig met je eigen systeem te maken, goed op google zoeken naar oplossingen (als die er zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenMSK
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 28-07-2023
Ik heb hier precies het zelfde, na een aantal potjes zakt mijn fps ook naar 100 waardoor een bepaalde lag in de game zit. Ook alles al geprobeerd en veel vervangen maar hij blijft het doen. Temperatuur lijkt allemaal goed en na het herstarten van battel.net app werkt alles weer een paar potjes. Alleen warzone geïnstalleerd en verder geen andere progamma’s die draaien. Ik heb ook een Intel i9. Het lijkt wel of het bij Intel zit omdat ik het bij AMD gebruikers nog niet gehoord heb.
Welk geheugen heb jij ?

Mijn pc
Intel i9 10900k
Corsair 3600
Nvidia 3090ti
Wdblack 850
Msi z490 Edge
Voeding rm 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:08
Een echte fix is nog niet echt, maar er is wel een truukje om te zorgen dat je RAM automatisch geleegd wordt:

YouTube: All Games Stuttering /Empty Standby Memory Automatically

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:40

M2M

medicijnman

Als je warzone aan laat staan, kun je met de process explorer van sysinternals in ieder geval zien waar je geheugen ergens is. Als dat allemaal door Warzone opgegeten wordt, dan zit het euvel aldaar denk ik :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:57
Djarune schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 11:41:
Een echte fix is nog niet echt, maar er is wel een truukje om te zorgen dat je RAM automatisch geleegd wordt:

YouTube: All Games Stuttering /Empty Standby Memory Automatically
Dat is gewoon het leeggooien van het deel van het Ramgeheugen dat als cache gebruikt wordt.

Lijkt spectaculair en een oplossing, maar Windows gebruikt dat stuk gewoon weer als er geen vrij geheugen meer is.

Dit leeggooien zorgt er alleen maar voor dat Windows niet kan cachen en de boel wordt er dus juist trager van.

@Denjimmy
Er staan tig topics met geheugenproblemen met Warzone op Tweakers. Het is gewoon een buggy game.
Pagina: 1